דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סחר במטח - מה הקטע? 

מאת    [ 26/03/2011 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 2581 פעמים ]

300,000,000 מיליארד דולר ! כן ,זה לא טעות !! מחליפים ידיים בעוד יום שיגרתי בשוק המטבע החוץ - בנקאי . אז מה הוא בעצם שוק המטח (פורקס)? מה המאפיינים שלו?
זהו השוק הגדול בעולם בעל מחזור יומי של 3 טריליון דולר יותר מפי 100 משוק הנאסדק ! בעידן האינטרנט הפך השוק לזמין במשך 24 שעות ביממה , מסביב לעולם, והגישות אליו מיידית.
באילו מוצרים סוחרים בשוק הפורקס?
סוחרים בשערי המטבע קונים ומוכרים חוזי חליפין למטבעות למשל קניית יין יפני תמורת יורו קניית דולר קנדי תמורת פרנק שויצרי ועוד.
ממה מרויחים?
כמו בכל שוק קונים בזול מוכרים ביוקר ומנצלים את תנודות שערי החליפין המתרחשות כל הזמן בטווחי זמן של שניות .
אבל התנודתיות לא גדולות במיוחד לא? אכן תנודות במרווח של 1% במהלך היום הן ענין שבשגרה ואינן גדולות . אבל המסחר בפורקס מתבצע עם מינוף בדר"כ פי 100 כך שמול השקעה קטנה מצד המשקיע מתקיימות תנודות גדולות הרבה יותר.
מה המשמעות של מינוף לגבי רווח או הפסד? שינוי של 1.5 % ביום למשל שאיננו חריג מתבטא בשינוי של 150$ ביחס להשקעה (תחת מינוף של 1:100) והמשקיע יכול להרויח 150% על תנודות של 1.5% תוך שעות ואפילו דקות .עם זאת המשקיע אינו יכול להפסיד יותר ממה שהשקיע ושהיה מוכן לסכן מלכתחילה.
במילים אחרות שוק המטח הידוע גם בשם FOREX= FOREGEON EXACHANGE הינו השוק הפיננסי הגדול בעולם עם היקף מסחר של מעל ל-3 טריליון דולר יותר ממסחר הכולל של כל בורסות ארה"ב יחדיו.
איך למעשה מתבצע המסחר?
שערי המטבעות של כל מדינות העולם לעולם לא יציבים והם בתנודתיות כל הזמן ועל כן מנצלים הספקולנטים את שערי המטבעות לשם מימוש רווח מהיר ע"י קניה בזול ומכירה ביוקר .שוק המטח נסחר תמיד בצמדי מטבעות כאשר מטבע אחד הוא ראשי (עיקרי) ומטבע שני הוא משני,ואם המגמה כלפי מעלה - עיסקת לונג - ז"א שער אחד עולה ושער אחד יורד יש לקנות את השער הנמוך ולמכור את השער הגבוה וע"י ההפרש בשערים מנצלים את המרווח לשם גריפת הרווח לכיסם.
רוב העיסקאות נעשות למטרות ספקולציה במטבעות נתון המבטיח שוק תוסס עם אפשרות לרווחים גבוהים ביחס לשווקים אחרים.
בשוק זה פועלים 4 שחקנים מרכזיים:
1.סוחרים ומשקיעים פרטיים
2.בנקים מרכזיים
3.קרנות גידור
4.קרנות השקעה
יש לציין ששוק זה פועל מיום ראשון בחצות ועד יום שישי בחצות ובנקודה זו נפסק המסחר ובין שני זמנים אלה אין מסחר כלל.
נשאלת השאלה מהם המאפיינים של שוק המטח?
1. רציפות המסחר 24 שעות על פני ה SESIONS
2.מחזור יומי ממוצע 3 טריליון דולר מחולק לצמדים
3.עמלה חד פעמית בכניסה לעיסקה
4. ניתן להרויח מעליות וירידות
5. פקודות מסחר אוטומטיות
6. מסחר ממונף מבוסס בטחונות
במדינת ישראל פועלים עשרות אם לא מאות חדרי מסחר בינתיים ללא פיקוח כאשר הרוב המוחלט הינם "עושי שוק" ובודדים הם ברוקרים שההבדל ביניהם הוא משמעותי לסוחרים מתחילים שההבדל העיקרי והכולט ביניהם הוא שהברוקר "זורק" את העיסקה אל השוק החופשי בעוד שהעושה שוק מציב עיסקה של סוחר אחד אל מול חדר העיסקאות ולכן קל לדעת שהאינטרס של העושה שוק שהסוחר יפסיד את העיסקה על מנת שלא לשלם את הרווח מהכיס הפרטי
בשוק זה ישנם עוד מונחים כגון ספריד פיפס טייק פרופיט ועוד
המסחר במטח מתנהל באמצעות בטחונות לעיסקאות הגדולות מהונו של הסוחר
המינוף המוגדר בחשבון של חדר המסחר הינו המינוף המכסימאלי ואילו המינוף בפועל נקבע ע"י הסוחר עצמו ביחס בין שווי התיק לסך כל העיסקאות .
מסחר יומי במטח הינו מקצוע עצמאי נרכש , איתו ניתן לבצע מכל מקום ובזמן פנוי 24 שעות ביממה.
סוחר יומי במטח קונה ומוכר צמדי מטבעות במהלך היום ע"מ לייצר הכנסה חודשית סדירה כמקור פרנסה עיקרי או נוסף.
אך לפני שניגשים חובה לדעת :
מסחר במטח על בסיס בטחונות טומן בחובו סיכון ברמה גבוהה. יתכן אינו מתאים לכל המשקיעים. מינוף בשיעור גבוה יכול לפעול לרעתך כשם שהוא יכול לפעול לטובתך . לפני שמתחילים לסחור במוצרי המטח כל מי שמסונף לחברה זו או אחרת ישקול ברצינות את מטרות ההשקעה רמת הניסיון ומידת הסיכון שברצונך לקחת
אם אתם מחליטים לסחור במוצרי המטח עליכם לקרוא ולהבין איך שוק זה פועל את השירותים הפיננסים שכל חדר מסחר נותן , את הגבלת האחריות אשר אינה מסתמכת על יעדכם ויכולותיכם או לצרכיכם.
בשוק זה קיימת בהחלט אפשרות לאובדן חלקי או כולל של השקעתכם ההתחלתית ולכן אל תשקיעו כספים שאינכם יכולים לעצמכם לאבד. עליכם להיות מודעים לכל הסיכונים הכרוכים במסחר מעין זה ואף להיועץ עם יועץ פיננסי חיצוני אם יש לכם ספקות בענין.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב