דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק יניב 

מאת    [ 26/03/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 4311 פעמים ]

משחק יניב: מקור השם

מטיילים ישראלים שבילו מספר חודשים באחת מיבשות העולם, ודאי נתקלו פעם אחת או יותר בחוויית משחק יניב. סביב מקור השם של המשחק ישנה חרושת שמועות שמשתנה אחת לכמה זמן. השמועה היציבה ביותר מייחסת את שם המשחק למטייל ישראלי שנקרא יניב צור. שמועה אחרת, נפוצה פחות, מספרת כי השם הומצא על ידי חייל בשם יניב שריצה עונש בכלא הצבאי. בשנים האחרונות, בהן נפוץ המשחק במדינות שונות בעולם, הוא זוכה לכינויים רבים מלבד משחק יניב, בדרך כלל בעיוות לשוני לפי השפה המקומית.

משחק יניב: איך משחקים?

כל משחק יניב נפתח בחלוקת חמישה קלפים לכל השחקנים ופתיחת קלף אחד גלוי מהקופה. לפי הסדר, כל שחקן צריך להיפטר מקלף אחד או יותר שיש ברשותו, ובמקביל לקחת קלף מהקופה או מהערימה המרכזית של הקלפים שנזרקו. ניתן להיפטר מקלף אחד או מסדרה של קלפים. הסדרה צריכה להיות או ספרה זהה בצורות שונות (נניח 7 תלתן, 7 לב ו-7 יהלום), או סדרת ספרות עוקבות מאותה הצורה (נניח 2-5 פיק). השחקן הבא בתור רשאי לקחת רק קלף אחד מאלה ובמקרה של סדרה רק את אחד מהקלפים הקיצוניים שנזרקו.

משחק יניב: מי מנצח?

מטרת משחק יניב היא להגיע לסכום כולל נמוך של כל הקלפים, 7 או פחות. בדרך כלל מגדירים את סכומי הסף כבר בתחילת המשחק. כלומר, מגדירים סכום גג ואז כאשר אחד השחקנים מגיע אליו הוא נפסל והמשחק ממשיך או שהוא מוכרז כמפסיד ואז המשחק מתחיל מהתחלה. יש כאלה המעדיפים להגביל את מספר הסיבובים, כך שכאשר נניח הושלמו שמונה סיבובים, השחקן בעל מספר הנקודות הנמוך ביותר באותו הזמן הוא המנצח.

משחק יניב: ניקוד
משחק יניב הוא משחק ממכר, בין אם יניב און ליין או יניב להורדה. לכן, מדובר בדרך כלל בסבבים רבים בכל משחק. לכן, הניקוד המצטבר הוא חשוב. השחקן שניצח אינו מקבל נקודות, שאר השחקנים מפסידים כל אחד סכום נקודות כסכום הקלפים שהיו בידיהם בעת הניצחון של שחקן אחר. אם שחקן חשב שניצח והכריז "יניב", אך שחקן אחר הכריז "אסף" והוכיח כי לו פחות נקודות, מכריז היניב נענש בתוספת של שלושים נקודות.

המאמר נכתב על ידי אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב