דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בקרימינולוגיה 

מאת    [ 25/03/2011 ]

מילים במאמר: 315   [ נצפה 3542 פעמים ]

לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה

תואר ראשון בקרימינולוגיה הוא תואר מבוקש אשר עוסק בהגדרת הפשע בחברה וחוקר את הסטייה החברתית. המילה קרימינולוגיה לקוחה מהמילים הלטיניות והיווניות המתייחסות להאשמה ותורה, משמע, תורת ההאשמה או תורת הפשע.

לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה מעשירים את הידע של הסטודנט בכל הקשור לנורמות חברתיות ולסטייה מהנורמה, במיוחד בהיבטים של פשיעה. חשוב לציין כי הקרימינולוגיה היא יחסית לחברה ותרבות וזאת כיוון שהנורמות כפופות גם הן לחברה ותרבות, ואין הקבלה בין נורמות החברה המערבית לאלו של חברה שבטית, למשל.

סטודנטים אשר בחרו ללמוד תואר ראשון בקרימינולוגיה בחרו בשלוש שנים מעניינות ביותר אשר יעשירו אותם ויספקו להם כלים רבים בתחום החברה המערבית. יחד עם זאת תואר זה אינו תואר ייעודי למקצוע הקרימינולוגיה ולא כל הסטודנטים ימצאו את עצמם משולבים כקרימינולוגים בעבודה באחת מהרשויות. אי לכך, כאשר בוחרים בלימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה מומלץ לשלבו עם לימודי תואר נוסף אנתרופולוגיה, סוציולוגיה, מדעי החברה ועוד.

שילוב של שני תארים יקנה בסיס ידע רחב יותר ויגדיל את אפשרויות התעסוקה העתידיות של הבוגרים. בנוסף, מומלץ לסטודנטים להתחיל ולחפש עבודה כבר במהלך התואר, כך יוכלו לרכוש ניסיון מעשי וכן לקבל המלצות ודריסת רגל בתחום. מקומות העבודה אשר נעזרים בקרימינולוגים הינם מוסדות גמילה, מוסדות שיקום, משטרת ישראל, מערכת המשפט, מערכת החינוך והרווחה. מוסדות אלו מתגמלים את עובדיהם לפי רמת השכלתם ולכן סטודנטים רבים לקרימינולוגיה ממשיכים לאחר התואר הראשון ללימודים מתקדמים (לאו דווקא לתואר שני בקרימינולוגיה).

לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה מוצעים במרבית מוסדות הלימוד ותנאי הקבלה אליהם אינם נחשבים לגבוהים. כאמור, התחום חוקר את ההתנהגות האנושית בהיבטים של נורמות וסטייה מהנורמות עם העמקה בהגדרת הפשע ובהתנהגות עבריינית.

במסגרת לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה ילמדו הסטודנטים תחומים מגוונים דוגמת משפטים, ביולוגיה, אתיקה, פסיכולוגיה, שיטות מחקר, סטטיסטיקה, סוציולוגיה ועוד. כל התחומים המוזכרים נקשרים לתפיסתה של החברה כחברה נורמטיבית ומסייעים למציאת ולהגדרת היוצא מן הכלל, האבנורמאלי.

לסיכום נחזור על ההמלצה לשלב תואר זה עם לימודי תואר אקדמי נוסף ולהתחיל במציאת עבודה בתחום כבר במהלך הלימודים. אגב, ישנם מוסדות לימודים אשר מספקים במסגרת הלימודים התנסות מעשית.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב