דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיוטת חוזה העסקה ומידע חשוב לעובד ולחברה 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 4619 פעמים ]

 

כחלק ממדיניות השירות  של We R Hunting , אנחנו מלווים את לקוחותינו בכלל תהליך הגיוס ומספקים מסגרת ייעוץ משפטי ומקצועי על מנת להבטיח כי טיוטת חוזה ההעסקה שנחתמה מתאימה הן לצרכי החברה והן לעובד.

סעיפים חשובים שיש לקחת בחשבון הסכם העסקה קשורים לתנאים הסוציאליים הנלווים, תקופת הודעה מוקדמת, חוק 14 ופיצויי פיטורין, ימי חופשה שנתית וותק נצבר, נעמוד על הסוגיות העיקריות בסעיפים אלו:


    • פנסיה /ביטוח מנהלים - חוק פנסיה חובה מגדיר הפרשות חובה לקרנות פנסיה או לביטוחי מנהלים. בחברות המוגדרות כחברות היי טק , אחוזי ההפרשה לפנסיה עומדים על המקסימום בחוק , 5% ניתנים ע"י המעסיק ו 5% מופרשים משכר הברוטו של העובד. חשוב לשים לב באם הוגדר בהסכם ההעסקה שכר שעל בסיסו ניתנים ההפרשות הסוציאליות ותוספות לשכר שאינם חלק ממסגרת השכר לצרכי תנאים סוציאליים ( לרוב, תעשה הבחנה בגין תשלום גלובלי על שעות נוספות, מענקים מובטחים ועוד.
    • קרן השתלמות - קרן השתלמות הינה חיסכון קצר טווח (שש שנים) אשר פטור ממיסוי עד התקרה הקבועה בחוק. התקרה העדכנית ל2011 הינה שכר של  15,571 ש"ח . בגין שכר זה, יכול המעסיק להפריש עד 7.5% משכר העובד והעובד חייב להשלים 2.5% משכרו לטובת הקרן. הסכום המקסימלי החודשי של 1571 ש"ח ( שהינו 10% מהתקרה הפטורה בחוק) עובר לקרן השתלמות ע"פ בחירת העובד. במידה שכספי קרן ההשתלמות יישארו סגורים במשך שש שנים, הכסף יהיה פטור ממס, במידה שהעובד יבחר לפדות את הקרן קודם לתקופה זו, יהא עליו לשלם מס של כ 30% בגין הכספים שהצטברו. חשוב לשים לב באם חוזה ההעסקה מגדיר את הפרשת המעסיק לקרן ההשתלמות עד התקרה הפטורה ממס לפי חוק או על כלל השכר
    • פיצויי פיטורין - חוק פיצויי פיטורין מחייב היום הפרשות לקופת פיצויים אישית על פי סעיף 14. המשמעות העיקרית הינה כי העובד יהא זכאי לאחוזים מסויימים (בין 2.5% עד למקסימום 8.33%) בגין שכרו החודשי אשר יצטברו בקופת פיצויי פיטורין, ויועברו לרשותו, בין אם םוטר או בין אם התפטר , למעט אם פיטוריו נעשו בשל עבירה. לרוב נהוג לתת פיצויי פיטורין מלאים (8.33% לחודש). חשוב לשים לב כי מוגדר בחוזה ההעסקה שלכם כי הפיצויים הינם בכפוף לסעיף 14 , דבר שיבטיח כי הקופה תעמוד לרשותכם בסיום העבודה .
    • הודעה מוקדמת - הודעה מוקדמת הינה התקופה הקבועה בחוזה שבה כל צד רשאי להודיע על סיום עבודתו, ההודעה המוקדמת אינה חייבת להיות הדדית , אך מקובל כי היא הדדית. נהוג לסכם על תקופה של 30-60 יום הודעה מוקדמת לאחר תקופת הניסיון. בתקופת הניסיון נהוג לתת עד 14 יום הודעה מוקדמת חשוב לשים לב מה התנאים אשר כוללים ההודעה המוקדמת (המשך עבודה בתקופה זו וכו')
    • ימי חופשה שנתית - ימי החופשה השנתית נקבעים במו"מ בין העובד לחברה, אך לא יכולים להיות נמוכים יותר מהקבוע בחוק לפי שנות וותק. כיום הקבוע בחוק הינו 14 יום לכל שנת עבודה במהלך השנתיים הראשונות. חשוב לשים לב באם ימי החופשה ניתנים לצבירה ואם כן לאיזה פרק זמן.
    • ותק נצבר - לעובדים בכירים נהוג לעיתים להכיר בוותק בגין תקופת עבודה קודמת. וותק זה משמש בעיקר לקביעת מניין ימי החופשה השנתית וכן לקביעת דמי ההבראה השנתיים של העובד .

מצורפת בזו טיוטת חוזה לדוגמא , אשר מתאימה לחוזי העסקה אישיים בין עובדים לחברות. לקבלת הטיוטה בקובץ וורד , אנא פנו אלינו ונשמח לשלוח לכם אותו

לשאלות ספציפיות או להבהרות ניתן לפנות אל עינת במייל

 

We R Hunting מתמחה בהד הנטינג וגיוס בכירים ומשרות הייטק, החל מתפקידי פיתוח דרך בניית צוותים, גיוס מובילים טכנולוגיים ותפקידי הנהלה בכירים.
We R Hunting הינה חברה שותפה לרילוקיישן ג'ובס והחיבור יחדיו מבטיח יכולות גיוס הן לישראל והן בעולם
ליצירת קשר , אנא פנו אלינו ב: general@werhunting.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב