דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחומי התמחות בפיזיותרפיה 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 4933 פעמים ]

 פיזיותרפיה היא מקצוע פרא-רפואי הממוקד בטיפול בבעיות במערכות התנועה של הגוף. הפיזיותרפיסט מתמחה באבחון, שיקום או מניעה של לקויות, פגיעות או קשיים שעשויים להתעורר בחלקים השונים של אברי התנועה בגוף וישנן מספר רב של התמחויות עבור כל איזור ותחום. עקרון היסוד של הפיזיותרפיה מתבסס על יכולתו של הגוף לרפא את עצמו ולתקן עיוותים או ליקויים שנוצרו בו – הפיזיותרפיה לא כוללת טיפולים פולשניים אלא בעיקר תרגולים ועיסויים שונים שיכולים להרחיב ולדייק את יכולות התנועה באברי הגוף. היום עומדים לשירות הפיזיותרפיה גם עזרים ומכשור מגוון (אולטרסאונד, מכשירי גירוי חשמלי ועוד) שמסייעים בשיפור תפקוד המטופלים.

הפיזיותרפיה חולשת על תחומים רבים, כל אחד מהם דורש התמחות ייחודית וידע מקצועי ספציפי ומעמיק ואלה מאפשרים לפיזיותרפיה לאבחן באופן מדוייק את המקורות לבעיה ממנה סובל המטופל ולהתאים את הטיפול הנכון ביותר. אלה הם תחומי העיסוק העיקריים של הפיזיותרפיה :

שיקום וסטיבולרי – של מערכת שיווי המשקל של הגוף. עבודת הפיזיותרפיה בתחום זה דורשת התמצאות במערכת המורכבת הזו הכוללת שילוב של איזור שיווי המשקל באוזן התיכונה, עצב שיווי המשקל והאיזורים הוסטיבולריים במוח, יחד עם מערכת הראייה וחיישני שיווי משקל הפזורים בגוף. עבודת הפיזיותרפיה יעילה בין היתר בשיקום וטיוב מצבם של מטופלים הסובלים מורטיגו (סחרור), תופעה שכיחה מאוד בעיקר בקרב אנשים מבוגרים.

שיקום לב – מתקיים בעיקר אצל חולי לב אחרי ניתוח ומושתלי לב שנדרשים ללימוד מחודש של המערכת הפיזיקלית של הגוף.

פיזיותרפיה אורתופדית – משמשת בעיקר לטיפול ושיקום גופני של מי שעבר טראומה גופנית או תאונה. הפיזיותרפיה האורתופדית אמונה על החזרת אברי הגוף (הגפים בעיקר) לתפקוד הטוב ביותר האפשרי במצב החדש. (מידע נוסף על טיפול בכאבי ברכיים)

שיקום נשימתי – מתמקד בשיפור פעולת מערכת הנשימה אצל מטופלים שמערכת הנשימה שלהם פגועה בתוצאה מחבלה או ממחלה כרונית כמו סיסטיק פיברוזיס או אסטמה קשה.

טיפול התפתחותי – משרת בעיקר תינוקות וילדים הסובלים מעיכוב או קושי בהתפתחות, בעיקר בהתפתחות המוטורית: בהתהפכות, זחילה, הליכה וכדומה. תרגילי פיזיותרפיה שונים יכולים לסייע בצמצום פערים התפתחותיים משמעותיים.

שיקום נויירולוגי – עוסק בטיפול פיזיותרפי המיטיב את התפקוד אצל מי שלקה בפגיעה או במגוון סוגי מחלות בעצבי המח. במקרים רבים עוזרת הפיזיותרפיה ביצירת מנגנוני פיצוי העוקפים את האיזורים הפגועים ומאפשרים תפקוד תקין או משופר. (מידע נוסף על טיפול בסחרחורת וורטיגו)

רפואת ספורט – הפיזיותרפיה תומכת גם באורח החיים של ספורטאים הנדרשים למאמץ יתר של השרירים ופגיעים יותר למגוון רחב של לנזקים במערכת שריר – שלד. הפיזיותרפיה חשובה גם בשמירה על תוכנית אימונים נכונה ומאוזנת ובעיסויים ותרגולים שמסייעים למניעת פציעות.

 למידע נוסף על בעיות שניתן לטפל בהן באמצעות פיזיותרפיה: http://www.ergoplus.co.il                                                                                                                            




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב