דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת עכברים - כל השיטות 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 4280 פעמים ]

אף אחד לא אוהב מזיקים. אולם נדמה כי העכברים הם המזיקים השנואים מכל. הם גורמים לרובנו תחושות גועל וחלחלה, ולמרביתנו גם לקפוץ על הכיסא מרוב פחד. פרט לכך, עכברים מהווים גם סכנה תברואתית של ממש, שכן הם עלולים להפיץ מחלות באמצעות הפרווה וגללי הצואה שלהם. עכברים גם נוהגים לכרסם בכל דבר הנקרה בדרכם: יבול חקלאי, מוצרי מזון ובעת מחסור במזון גם בכבלי חשמל ותקשורת (מה שעשוי לגרום לקריסה של כל מערכת התקשורת / החשמל במבנה). לנוכח הצרות הרבות שעכברים גורמים לנו, אין זה פלא שהדברת עכברים היא בין שירותי ההדברה הנפוצים ביותר.

הדברת עכברים – עשה זאת בעצמך

אם לאחרונה שמתם לב לעכבר או שניים המתרוצצים בביתכם או במשרדכם, לא כדאי למהר להזמין חברה להדברת עכברים. במקרים קלים של עכבר בודד או כמה עכברים ספורים תוכלו לטפל בבעיה בכוחות עצמכם. כיום תוכלו למצוא ברשתות השיווק השונות מגוון מלכודות ביתיות להדברת עכברים ביתית, קלה ופשוטה. ישנן מלכודות קפיץ, מלכודות דבק או מלכודות כלוב. מחירן של המלכודות אינו יקר, וגם הפיתיון שנהוג להציב בתוכן (כמו פיסת גבינה) הוא זול במיוחד.

אולם להדברת עכברים בשיטה הביתית יש חסרון מובהק: היא דורשת מאיתנו להיפטר בעצמנו בפגרי העכברים שנלכדו במלכודת. עבור לא מעט אנשים מדובר במשימה מפחידה ומגעילה לא פחות מהיתקלות בעכבר חי. חסרון נוסף טמון בעובדה שמרבית המלכודות הביתיות להדברת עכברים אינן הומאניות. מלכודות קפיץ ומלכודות דבק גורמות למוות ארוך ומייסר של העכבר הנלכד. לעומת זאת, הדברת עכברים באמצעות מלכודות כלוב מאפשרת ללכוד את העכבר חי ואחר כך לשחררו בשטח פתוח.

הדברת עכברים – עניין למקצוענים

אם אתם לא מסוגלים להתמודד עם העכברים בכוחות עצמכם, ובמיוחד אם אתם סובלים ממכת עכברים גדולה, כדאי ואף רצוי שתזמינו חברה מקצועית להדברת עכברים. בשוק ישנן חברות רבות המבצעות הדברת עכברים בשיטות שונות ומגוונות.

השיטה הנפוצה להדברת עכברים היא השיטה הכימית. בשיטה זו מפזרים רעלנים ופיתיונות ברחבי המבנה, שעשויים מחומרים כימיים הפוגעים במערכת העצבים של העכברים וגורמים להמתתן המיידית. הדברת עכברים בשיטה הכימית מאפשרת גם להיפטר מהעכברים הקיימים במבנה בהווה, וגם להדביר עכברים שעלולים לפקוד אותו בעתיד. לכן עם כל הדברת עכברים כימית אמורה להגיע גם אחריות למשך שנה – שנה וחצי.

שיטה נוספת להדברת עכברים הנעשית על-ידי חברה מקצועית היא השיטה האולטרא-סונית. הדברת עכברים זו מבוססת על העיקרון שאוזניהם של העכברים רגישות לגלי קול בתדרים מסוימים, אשר אינם נשמעים על-ידי האוזן האנושית. באמצעות הצבת מכשיר הפולט גלי קול בתדרים אלו ניתן להרחיק כל עכבר או מכרסם אחר שמבקש לבקר במבנה שלכם. הדברת עכברים בשיטה האולטרא-סונית נחשבת לשיטה יעילה ובטוחה במיוחד. בניגוד להדברת עכברים כימית, אין בה סכנה לפגיעה בבני אדם או בחיות מחמד. כמו כן, בהדברת עכברים זו אנו לא נאלצים לסלק את פגרי העכברים בעצמנו. למעשה, אנו כלל לא הורגים או פוגעים בעכברים, אלא רק מרחיקים אותם מאיתנו. כך שלמעשה מדובר בשיטה הומאנית למדי לביצוע הדברת חולדות או עכברים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב