דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההרגל המגונה של צפייה בטלוויזיה 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 3798 פעמים ]

כמה שעות בשבוע אתם מבלים מול הטלוויזיה?

אני זוכרת לאחר שנולד הבן הראשון (והיחיד) שלי הייתי כל כך בשוק מהחוויה של חוסר שינה, גודל האחריות, העדר זמן פנוי, שינויים גופניים וכו' וכו' שמצאתי את עצמי כל רגע פנוי נוחתת על הכורסא מול הטלוויזיה ורואה כל מה שרק היו מוכנים להראות לי. די מהר הבנתי שחוץ מהחובות המיידים שלי, צפייה בטלוויזיה היה הדבר היחיד שיכולתי לעשות. אמת, זאת הייתה אחת התקופות הקשות והשעות הרבות שביליתי מול הטלוויזיה השאירו טעם לווי חזק ולא נעים עד היום הזה.  מאז, כבר הרבה שנים אין לי טלוויזיה בבית. אני רואה אותה לפעמים אצל ההורים בבית ואני מעודכנת בתוכניות הריאלטי כאלה ואחרות. אינני מתנגדת באופן גורף לטלוויזיה. הבעיה לא בתכניות הטלוויזיה הבעיה היא בנו. באלה מאיתנו שמתמכרים לצפייה בטלוויזיה ולא יכולים לדמיין שבוע בלעדיה. אז אם אתם שייכים לקטגוריה הזאת המאמר הזה בשבילכם.

למה אתם מדליקים טלוויזיה?

רוצים להגיד שאתם מעוניינים לראות תוכנית מסויימת? האומנם? חלקינו הגדול מדליק טלוויזיה ברגע שנכנסים הביתה ומכבים אותה רק כאשר העיניים כבר נעצמות. רציתם לראות תוכנית מסויימת? אז למה לא כיביתם את הטלוייזיה מיד אחרי שהסתיימה?

אם תשאלו את עצמכם בכנות מה באמת נותנת לכם הטלוויזיה, תגיעו למסקנה שאין שום קשר בין התוכניות לבין הסיבות שלכם. ניסיתי לבדוק את זה על עצמי וגיליתי שככל שמצב הרוח שלי טוב יותר והחיים שלי מלאים בדברים שמשמחים אותי כך פחות יש לי צורך במכשיר הזה.

אז הינה לכם כמה סיבות אפשריות לצפיה בטלוויזיה. איזו מהן היא שלך?


    • דחיית ביצוע

את יודעת שאת צריכה לעשות משהו אבל לא בא לך. את אומרת לעמך: "אני אצפה בתוכנית הזאת ואז אעשה..." לעיתים את יושבת מול המכשיר עד שכבר ממש מאוחר ואין לך כוח ואז אין ברירה אלא לדחות את המטלה למחר.  (כך אני שוטפת כלים בבית. מזל שכל הזמן יש לי מטלות שלא בא לי עליהן!)


    • הימנעות

צפיה בטלוויזיה זה מצב מצויין לא לדבר עם אנשים שאתם צריכים לדבר איתם אבל לא רוצים משום מה. אם יש דברים שאתם צריכים לקבל החלטות לגביהם, צפיה בטלויזיה תעזור לכם לא לחשוב על כך. אתם כועסים, מתוסכלים, מפחדים?... כאשר אתם צופים בטלוויזיה חדות הרגשות האלה יורדת והם מציקים פחות. זהו מכשיר הימנעות אולטימטיבי מלטפל בכל הדברים שאתם צריכים לטפל בהם: החלטות, שינויים, רגשות וכד'.


    • כיבוי המוח

אתה פשוט לא רוצה לחשוב על שום דבר? התעייפת מהחיים? התעייפת בעבודה? בהייה בטלוויזיה היא כמו כפתור לכיבוי המוח שלך. (בדיוק לכן, לא מומלץ שימוש יתר בה. כי מה אם תצטרך פה ושם בכל זאת להשתמש בשכלך?)


    • הגשמת חלומות (או במילים גבוהות יותר סובלימציה)

את מאוד רוצה שמשהו כבר יקרה בחיים והדברים ישתנו אבל מפחדת לשנותם? הדמויות על המסך יחיו במקומך ויגשימו את החלומות שלך. רוצה אהבה?- תראי מלודרמה, רוצה טיול ארוך למקומות אקזותיים?- סרט שבו שני חברים עוזבים הכל ונוסעים להודו יכול לעזור. רוצה עסקים? - טוב, לא חסר סרטים על אנשים עשירים שהתגברו על כל המכשולים והגיעו לגדולות... אחרי 4 שעות בעולם הווירטואלי הקסום (מילה מעצבנת 'קסום', לא?) תוכלי לשאת עוד יממה של שגרת חייך בלי לשנות בה שום דבר. עד לתוכנית הבאה...


    • בריחה משיעמום

פשוט משעמם לך עם עצמך ואין לך כוח להתאמץ. טלוויה תשכיח ממך לכמה שעות את השיעמום הזה. (רק אל תשכחו, שכמו האושר כך גם השיעמום בא מבפנים. שרי אריסון דיברה על זה גם?)


    • חוסר יכולת לשמוע שקט

אחת הסיבות הנפוצות היא חוסר יכולת של אנשים רבים לשאת שקט. שקט בדירה גורמת למחשבות להישמע חזק יותר ורבים מאיתנו פשוט לא מוכנים להיפגש עם המחשבות שלנו: על החיים, על עצמנו, על הקרובים והחברים. מסתבר שרבים לא אוהבים את המחשבות שלהם ואף מפחדים מהמחשבות שלהם. במקרה כזה, טלוויזיה תעזור לכם לא להיפגש עם עצמכם.


    • אז מה אני מציעה?

תבדקו למה אתם רואים טלוויזיה. האם זה בגלל אותה סיבה כל פעם או סיבות שונות? זה מדהים כמה דברים תוכלו לגלות על עצמכם אם תפסיקו לראות טלוויזיה לתקופה מסויימת. נסו חודש נטול טלוויזיה. ותראו כמה זמן וחופש תתווסף לכם לחיים.

עד למאמר הבא אנסה לחשוב על כמה הצעות לאלה שיחליטו לשמוע בקולי ולצמצם שעות הצפיה.

 http://www.taniabrosh.com הצטרפו אלי לפייסבוק וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים לייק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב