דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנגע ללוב: מה אנשי השמאל רוצים? 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 3304 פעמים ]

תמהני, מה אנשי השמאל רוצים, הא? שהעולם כולו, ישב עם הרגליים למעלה ויניח לקדאפי, לטבוח בבני-עמו חופשי-חופשי, פשוט כי "אנחנו נגד מעורבות צבאית" ו"נאט"ו/אמריקה/המערב זה רע"?

צריך לחשוב בשכל. נכון, לצרפת ולבריטניה ולארה"ב ולכולן, יש ויש אינטרסים למיניהם - אולם יחד-עם-זאת, במקרה זה, האינטרסים שלהן, הם אלה, המגינים על המפגינים המתמרדים, הדורשים דמוקרטיה מינימאלית.

התנהגות של "כל מי, שארה"ב תומכת בו הוא רע וכל מי, שארה"ב מפציצה אותו, הוא טוב", היא התנהגות אידיוטית, דרך-ראייה אידיוטית, בדיוק כמו ההיפך מכך.

חסידיה האוטומטיים, של כל פעולה אמריקאית/מערב-אירופאית שהיא ומתנגדיה האוטומטיים, של כל פעולה אמריקאית/מערב-אירופאית שהיא, חוטאים, שניהם, באותה שגיאה פנאטית מטופשת, של תגובה פבלובית, ההולכת עם הראש בקיר, מבלי להתייחס כלל, לנתונים בשטח. אמריקה ונאט"ו הן רעות - מכאן כל המתנגדים להן, הם טובים - ולעזאזל כל שיקול אחר. נצייר את קדאפי/מילושביץ'/מי-שלא-יהיה כקדוש ולעזאזל כל מאות-האלפים, שהוא עושה כל שלאל-ידו לטבוח!! עם הראש בקיר!! ומנגד, כאמור, גם אותם מטומטמים, השרים תהילת "ארץ-החופשיים", מבלי להיות ערים לכלום.

צריך לשקול, כל דבר ודבר, כל פעולה ופעולה, כל מצב ומצב, לגופו ולגופו בלבד, תוך שאנו מודעים וערים, לכל הצדדים ולכל השיקולים. נכון, לא לגמרי ברור, כל מה שניצב, מאחורי התנועה המהפכנית הלובית שבבנגאזי! אולם אין לסבול, בשום-פנים-ואופן, את איומיו הרציניים - והמחרידים - של קדאפי עצמו, לטבוח בכלל תושבי אותה עיר!!

ולאור כל זאת ולאור-העובדה, שכשמאלנים, שומה על כולנו, לתמוך בכל תנועת-שחרור, על-פני כל כדור-הארץ כולו, אין לנו אלא להגיע למסקנה, שבמקרה המסויים הזה, במצב המסויים הזה, לא היה מנוס, כלל, מהתערבות צבאית מערבית.

נשאלת רק השאלה, מה עם כל הדמוקרטים הערביים הדגולים, במצרים ובתוניסיה - מדוע הם, לא נקפו ואינם נוקפים אצבע, להצלת אחיהם המתמרדים? עושים לעצמם חיים קלים! מצד אחד, תומכים בדמוקרטיה ערבית ומן הצד השני, משאירים למערב, לעשות את כל העבודה המלוכלכת. מצד אחד קוראים, לאיזור אסור בטיסה - ומצד שני, מתנגדים בקולניות לכל פעולה, שתיצור אותו!!

הגיע הזמן, באמת שכבר הגיע הזמן, שהערבים יחליטו מה, לעזאזל, הם בכלל רוצים. וכנ"ל גם הח' הוגו צ'אבס, שבאמת, הגיע כבר הזמן, שיראה העולם בצורה מעט יותר מגוונת, מאשר "אמריקה זה רע / אנטי-אמריקה זה טוב".

 

נכתב בתגובה ל"קדאפי מפלג את השמאל".

סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר, בעל עמדות שמאלניות אולטרא-רדיקאליות בכל נושא ונושא. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב