דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנקסי צ'קים וטעויות נפוצות 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 3406 פעמים ]

עסקים וחברות עושים טעויות רבות בשימוש בפנקסי צ'קים. הטעויות יכולות להיות הזמנה של פנקסי צ'קים שאינם בטיחותיים, בחירת בית דפוס לא מקצועי מספיק ועוד הרבה. אז מאילו טעויות חשוב להימנע וכיצד נמנעים מהן? המשיכו לקרוא.

פנקסי צ'קים ללא קרוס
קרוס הוא שני קווים אלכסוניים מקביליים, שבתוכם נרשמות המילים "לא סחיר" או "למוטב בלבד".
זהו אמצעי הבטיחות הכי פשוט שניתן לרשום או להדפיס על פנקסי צ'קים. אמצעי זה נועד להבטיח שרק האדם אשר שמו רשום על הצ'ק יוכל להפקיד אותו, מה שמונע העברת הצ'ק הלאה, לגורמים שאולי לא התכוונתם שיגיעו אליו.
למרות שניתן להזמין פנקסי צ'קים עם קרוס מוכן מראש, רבים לא עושים זאת.
דבר זה עלול לגרום למסירת צ'ק ללא אמצעי הגנה על סחירותו, מאחר שבעת כתיבתו לפעמים שוכחים או לא שמים לב, וכך הצ'ק הופך לסחיר. בית דפוס מקצועי מכין מראש פנקסי צ'קים עם סימן של קרוס עם כיתוב וכך נחסכת ההתעסקות בכתיבתו כל פעם שנדרשים למלא צ'ק. 
הערה חשובה: במידה והנכם מדפיסים רק את שני קווי הקרוס האלכסוניים ללא הכיתוב בינהם, הצ'קים שלכם עדיין סחירים, אך מקבל הצ'ק מחוייב להפקידו בסניף הבנק ולא יכול למשוך כנגדו כסף מזומן.


בחירת שגויה של בית דפוס
כאשר באים להדפיס פנקסי צ'קים, חשוב שבית הדפוס יהיה מקצועי ואמין. בחירת בית דפוס ללא הכנה מעמיקה יכולה להוביל לטעויות רבות, במקרה של בית דפוס לא מקצועי מספיק שלא בקיא בכל דרישות האבטחה הקבועות בחוק.
במסגרת עבודת ההכנה, חשוב לבדוק את וותק בית הדפוס, האם הוא עוסק גם בתחומים אחרים או שזהו התחום העיקרי שלו, מאחר ולבית דפוס שעוסק גם בתחומים אחרים, לא תמיד יש את הציוד שעונה על דרישות ייצור פנקסי צ'קים בטוחים או שאין לו את המקצועיות הדרושה לשם כך. והכי חשוב - לא לשכוח לבקש המלצות מאנשים וגורמים שמכירים וסומכים עליהם ולבקש מבית הדפוס המלצות מלקוחות מרוצים, שאפשר לדבר איתם באופן אישי ולבקש חוות דעת.
האמינות של בית הדפוס צריכה להיות אחד הגורמים העיקריים לבחירה מאחר והגלופות שבהן הוא משתמש ליצירת/הדפסת פנקסי צ'קים נשמרות אצלו לצורך עבודות חוזרות, לכן חשוב לבחור בבית דפוס אמין.

הדפסה בנייר ואמצעי בטיחות לא מתאימים
פנקסי צ'קים מדפיסים בנייר בטיחותי מתאים, שמקשה על זיופים ורמאויות.
זהו אינו נייר שניתן למצוא בכל בית דפוס והנייר עמיד בלחץ של המכונות אשר בית הדפוס עובד איתם.
מלבד זאת, בנייר עצמו משולבות הגנות רבות שמקשות על זיוף הצ'ק והוא מיוצר במיוחד לצורך כך.
לכן, חשוב לברר אם בית הדפוס מחזיק בסוג הנייר הזה. אם לא, כנראה שבית הדפוס לא מתעסק בהדפסת פנקסי צ'קים בצורה מקצועית ועדיף שלא לעבוד איתו.
מלבד הקרוס, ישנם אמצעי בטיחות נוספים שחשוב להקפיד על קיומם בפנקסי הצ'קים, מאחר וגם הם תורמים לקושי בזיוף הצ'ק. אמצעים אלו יכולים להיות סימן מים מוטבע, שימוש בדיו מיוחדת, סימן UV שניתן לראות רק בעזרת אור אולטרה סגול וסימנים נוספים שכל בית דפוס מקצועי מכיר אותם ויודע לשלב בפנקסי הצ'קים. בנוסף, ניתן לשלב הולוגרמה, דבר המוכר לנו מרישיון נהיגה.
אמצעי בטיחות שניתן לשלב, לאחר הדפסת פנקסי צ'קים, הוא סימון קווים אלכסוניים לפני ואחרי הסכום, דבר המונע מאדם אחר לשנות או להוסיף ספרה מהסכום. ניתן גם להוסיף את המילה "בלבד" לאחר שם האדם לו נמסר הצ'ק, כך שלא ניתן יהיה להוסיף שם של אדם אחר.

לסיכום, ישנן טעויות רבות אשר נגרמות בשל חוסר ידע והבנה של נושא פנקסי הצ'קים. טעויות אלו יכולות לגרום לכך שניתן יהיה לזייף בקלות את הצ'ק וכך לגרום לפרטים אישיים להגיע למקומות לא רצויים. בעזרת בחירה בבית דפוס מקצועי ואמין ניתן להימנע מהן.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב