דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה מזל!?!? 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 4351 פעמים ]

 

 

איזה מזל?!?!

"איזה מזל נאחס!", "אין לי מזל היום", "אם רק היה לי יותר מזל בחיים!", "היה לו מזל שזה הצליח"

כולנו מוצאים את עצמנו שומעים או אומרים מדי פעם משפטים מסוג אלה. כולנו גם מדברים על המזל ועל חלקו הכל כך משמעותי בחיינו והשפעתו הרבה על התוצאות של כל אחד ואחת מאיתנו.

חלקנו מאמינים כי המזל של כל אדם קבוע מראש (יש מי שיש לו יותר ויש מי שיש לו פחות אם בכלל) וחלקנו מאמינים כי המזל הוא דבר טוב או רע שפוגש אותנו במקרה או שלא במקרה במהלך חיינו.

על פי הויקיפדיה, מזל הוא: "כינוי למאורעות המתרחשים באופן אקראי, מבלי שלאדם תהיה שליטה על התרחשותם."

כך או כך, נראה שרובנו מאמינים שהמזל הוא אינו עניין שתלוי בנו וכי אין יותר מדי מה לעשות איתו חוץ מאשר להשלים איתו ועם מה שהוא מכתיב לנו.

אך האם כך באמת הדברים? האם לא ניתן פשוט להתייחס להגדרת הויקיפדיה כהגדרתן של מה שאנחנו מכנים הנסיבות? כמה מהדברים שקורים לנו בחיינו מתרחשים באופן אקראי ואינם באמת בשליטתנו? התשובה: ה מ ו ן !!! אך האם ההתייחסות לכל מאורע כזה צריכה להיות כהתייחסות למזל?

ובכן, הרשו לי להציע לכם זווית ראייה נוספת על עניין המזל.

הפילוסוף סנקה אמר כי: "המזל הוא מה שקורה כשהמוכנות פוגשת הזדמנות". כלומר, מזל בא לידי ביטוי באמצעות כך שאדם היה מוכן לאפשרות מסויימת או להזדמנות מסויימת וכשהיא הופיעה בחייו, הוא ידע לזהות אותה ולהשתמש בה (מזל טוב) או שלא ידע לזהות אותה ולהשתמש בה(מזל רע).

על פי הגישה הזו, אנו יכולים להתייחס למזל כאל דבר שלגמרי תלוי בנו. המזל הוא מה שאנחנו נבחר לעשות עם הנסיבות והאפשרויות הקיימות. ככל שנהיה יותר ממוקדים במה שאנחנו באמת רוצים ובחיפושים אחר הדרכים להגיע לשם, כך נהיה יותר מודעים לאפשרויות ולהזדמנויות להגיע לשם. אדם "בר - מזל" הוא למעשה מי שמוכן להזדמנות מתוך כך שהוא מודע לעצמו ולרצונותיו ושמשכיל לזהות את ההזדמנות ולהשתמש בה.

נפוליאון היל כתב בהקשר זה, בספרו "חשוב והתעשר": "בהגיע ההזדמנות, היא הופיעה בצורה ובכיוון שונים מאלו שציפה להם. זהו אחד מתעלולי ההזדמנות. יש לה ההרגל הערמומי להתגנב מהדלת האחורית, ולעיתים קרובות היא באה מחופשת לפורענות או למפלה זמנית. ייתכן וזו הסיבה שרבים אינם מבחינים בה."

כל אדם ואדם באשר הוא, נולד למרחב של אינסוף אפשרויות והזדמנויות להגשים את ייעודו בחיים. עבור כל אדם נמצאות האפשרויות וההזדמנויות הללו כל הזמן, בכל מקום, אך מעטים האנשים שמבחינים בהן. המזל הוא למעשה המוכנות שלנו לפגוש ולזהות את אותן ההזדמנויות ולהשתמש בהן.

להיות מוכן זה להיות מודע, להיות מוכן זה להיות בתדר הנכון של המחשבה על מה אני באמת רוצה בחיי!

אני מאמין כי אין אדם שאין לו מזל בחיים, יש אדם שלא מוכן להזדמנויות ולאפשרויות.

הנה הדרך החדשה שאני מציע לכם להתחיל ולהתייחס למונח מזל:

מוכנות

זוכה

להזדמנות

לפני מספר חודשים קראתי ספר מקסים בשם "סוד המזל הטוב". בספר זה מתואר סיפורם של שני חברי ילדות שנפגשים בפארק לאחר יותר מחמישים שנה שלא התראו. אחד החברים מספר לשני על סיפור - אגדה ששמע מסבו בהיותו ילד קטן שהשפיע רבות על חייו ותרם להצלחתו הרבה. הסיפור היה הסיפור על "סוד המזל הטוב" וכיצד כל אדם יכול ליצור לעצמו את המזל הטוב בחייו.

מוסר ההשכל העיקרי של הספר היה שיצירת המזל הטוב בחיים, כרוכה ביצירת התנאים ולכן זה תלוי רק בנו (יצירת התנאים = להיות מוכן). עוד אומר לנו הספר כי המזל הטוב יפקוד אותנו אם ניצור את התנאים לניצול ההזדמנות, אבל להזדמנות עצמה אין כל קשר למזל או ליד המקרה: היא קיימת תמיד.

שאלו את עצמכם:

האם אדם שזכה בלוטו הוא אדם שיש לו מזל? ומה אם הזכייה (סליחה על הביטוי) "דפקה" לו את החיים? (מחקרים רבים מראים כי אנשים שזכו בזכיות גדולות מצאו את עצמם זמן לא רב לאחר מכן מרוששים, מתוסכלים ובמצב הרבה יותר גרוע מאשר היו מלכתחילה)

האם זה שאני חליתי בסרטן אומר שהיה לי מזל רע? ומה אם המחלה הביאה אותי למקום שבו אני נמצא היום?

אני מאמין שהמסקנה העיקרית שתוכלו להגיע אליה כתוצאה מקריאת המאמר הזה היא שהמזל שלכם תלוי רק בכם! הנסיבות, ההזדמנויות והאפשרויות תמיד נמצאות כאן, אך מה שיקבע אם אתם ברי מזל זה רק שאתם תבחרו לעשות עימן!

ולסיום, הרשו לי להציע ציטוט נוסף שאני מאוד אוהב:" המזל נועד לאלה שחושבים שאינם יכולים לשנות דבר בחיים" 

 

מאחל לכם המון הצלחה והמון מזל טוב!

רז אוחנה

 

 

 

כל הזכויות שמורות לרז אוחנה - מאמן אישי ועסקי    אימון אישי | אימון עסקי | נמלה בקרו בדף שלי בפייסבוק  בקרו בבלוג שלי בקרו באתר הבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב