דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בחוץ לארץ - איך לשדרג את החופשה 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3583 פעמים ]

כדי לנצל את החופשה בצורה אופטימלית, חשוב לוודא את ניידותכם ממקום למקום בקלות. השכרת רכב בחו"ל הוא פתרון אידיאלי במדינות שבהן התחבורה הציבורית לא מפותחת או נוחה דיה, היות ומדובר בפתרון נוח, נגיש ולא יקר. מתי מומלץ להשכיר רכב בחו"ל ועל מה חשוב לשים דגש מיוחד? על כך במאמר הבא.

היכן משכירים רכב בחו"ל?

קודם כל, חשוב להבדיל בין חופשות שבהן השכרת רכב היא רלוונטית למקום ולאופי החופשה, לבין חופשות שבהן יהיה זה מיותר. כדי לבצע הבדלה זו, יהיה עליכם לבחון את התחבורה הציבורית ודרכי ההתניידות במדינה אליה אתם טסים.

בערים גדולות ומפותחות כמו פריז או לונדון, אין צורך שתשכירו רכב, שכן שם התחבורה הציבורית מפותחת ונוחה דיה כדי שתסתפקו בה בלבד. עם זאת, השכרת רכב בתאילנד, השכרת רכב בפורטוגל או השכרת רכב בקרואטיה למשל הן קריטיות, שכן שם ללא רכב מושכר תתקשו להתנייד ממקום למקום.

על מה חשוב לשים דגש בעת השכרת רכב בחו"ל?

בהגיעכם לסוכנות לצורך השכרת רכב בחו"ל, יהיה עליכם להתאים את הרכב לצרכים שלכם כמטיילים. שימו לב שהרכב המושכר לא מוכרח לעמוד באותם קני מידה של הרכב הפרטי שלכם בארץ, שכן על שניהם למלא פונקציות שונות.

רכב מושכר בחו"ל צריך להיות חסכוני ככל הניתן מבחינת צריכת הדלק, במידה ובכוונתכם לטייל בצורה אינטנסיבית. כמו כן, במידה ואתם סוחבים עמכם ציוד רב לאורך כל הטיול, מוטב שתשכרו רכב שיהיה גדול דיו להכיל את כל ציוד המטיילים שלכם.

השכרת רכב בחו"ל מול השכרת רכב בארץ

השכרת רכב במדינה זרה שונה מהשכרת רכב מקומית, ויתכן שבמקרה הראשון תצטרכו לספק ערבויות רבות יותר ביחס להשכרה בארץ. עם זאת, חשוב לוודא שהסוכנות שממנה אתם מבצעים את ההשכרה, מציבה בפניכם תנאים הגיוניים ואינה דורשת פיקדון גדול מדי כנגד ההשכרה.

חוזי השכרת רכב עשויים להשתנות מסוכנות לסוכנות, ואין מה להשוות בין התנאים כשמדובר בהשכרת רכב בארץ אל מול השכרת רכב בחו"ל. על כן, חשוב לוודא שאתם קוראים את החוזה בעיון, על מנת להימנע ממצב לא נעים שבו אינכם מודעים לתנאים של החוזה ומסכימים להם בכל זאת.

כל מדינה שונה בחוקיה ובתנאים שהיא מציבה בתחום השכרת רכב, ואתם עשויים לגלות כי בחלק מן המדינות קיימות הגבלות על הגיל המינימלי שממנו מותר לבצע השכרת רכב. חשוב לוודא שאתם עומדים בקריטריונים הנדרשים כדי לבצע את ההשכרה, על מנת שלא ייפלו אי הבנות בהמשך.

שמרו על רכבכם

השכרת רכב בחו"ל, בדומה להשכרת רכב בארץ, דורשת הקפדה מיוחדת על שמירת הרכב המושכר. לתיירים רבים יש מנטליות דומה, לפיה על רכב שמושכר בחו"ל אין צורך לשמור ביתר שאת, שהרי כל ההתחייבויות שלהם כלפי הסוכנות מתפוגגים ברגע העלייה למטוס. חשוב לדעת כי לגרימת נזק לרכב המושכר בחו"ל קיימות השלכות משמעותיות בדיוק כמו לגרימת נזק לרכב המושכר בארץ.

מטבע הדברים, גם אם משתדלים לשמור על הרכב, יתכן שייגרמו לו נזקים כאלה או אחרים. אמנם רצוי להימנע ככל הניתן מגרימת נזקים לרכב שאינו שלכם, אך לא תמיד ניתן להבטיח זאת. במידה ונגרם נזק לרכב המושכר, עליכם לוודא כי הנכם עומדים בתנאי החוזה ולא משאירים שום קצוות פתוחים עם עזיבתכם.

לסיכום, השכרת רכב בחו"ל היא אינה עניין שיש להקל בכך ראש. לאחר שכבר החלטתם לשכור רכב, התייחסו ברצינות להסכם השכירות, שמרו על הרכב ונהגו בזהירות, תוך שמירה על חוקי התעבורה במדינה בה אתם נמצאים. חופשה נעימה!

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב