סימון תזונתי למצרכי מזון - משרד הבריאות קבע, הצרכנים מרוויחים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סימון תזונתי למצרכי מזון - משרד הבריאות קבע, הצרכנים מרוויחים 

מאת    [ 23/03/2011 ]
מילים במאמר: 631   [ נצפה 2457 פעמים ]

 
 

תקנות משרד הבריאות קובעים כי על כל מוצר נדרש להופיע סימון תזונתי המכיל את הפרטים אודות ערכיו התזונתיים. במילים אחרות, סימון תזונתי על מוצרי מזון מפרט את הערך התזונתי של המוצר עצמו. סימון תזונתי מכיל למעשה חמישה רכיבים חשובים - כמה אנרגיה (או בשמן הידוע יותר ? קלוריות) מכיל המוצר, כמה פחמימות יש בו (בגרמים), כמה שומן (בגרמים), כמות חלבונים (בגרמים) ועוד, וכן כמות נתרן המצויה במוצר. ישנן חברות המוסיפות אל סימון תזונתי פירוט של נתונים נוספים הקשורים למוצר, דוגמת כמות המינרלים והויטמינים המצויים בו (כולל סוגיהם כמובן).

במרבית המקרים סימון תזונתי מתייחס ל-100 גרם מוצר, אולם פעמים רבות ישנו סימון תזונתי המתייחס למוצר עצמו ולמשקל הספציפי שלו.

 

פירוט נוסף אודות רכיביו של סימון תזונתי

  1. קלוריות הן מדד המאפשר לאמוד את כמות האנרגיה המצויה במוצר. לכל אדם ישנה כמות קלוריות מומלצת, אותה הוא נדרש לצרוך מדי יום על מנת לשמור על משקל גוף תקין (הכמות היומית המומלצת מחושבת על פי גילו של האדם, מינו, מצב בריאותו, רמת פעילותו היומיומית ועוד). חשוב לדעת, כי צריכה מוקטנת של קלוריות עלולה לפגוע בבריאות ובאיכות התפקוד היומיומית, אם כי מי שמעוניין להפחית ממשקל גופו מפחית בראש ובראשונה את צריכת הקלוריות שלו. בזכות סימון תזונתי המופיע על אריזת המוצר, ניתן לדעת מהי כמות הקלוריות המצויה במוצר ולדעת כיצד לשלב אותו בתפריט היומי.
  2. שומנים המצוינים במסגרת סימון תזונתי מתחלקים לשני סוגים עיקריים ? שומנים רוויים ושומנים שאינם רוויים. הסוג הראשון מזיק לגוף ואילו שומנים בלתי רוויים דווקא מומלצים לאכילה. בזכות סימון תזונתי יכול כל צרכן של מזון לדעת מהי כמות השומנים המצויה במזון בהתפלגות לשומנים רוויים ושאינם רוויים, ובזכות מידע זה לדעת האם יכול וכדאי לצרוך את המוצר.
  3. נתרן מצוי בריכוז גבוה בעיקר במלח, וחשוב לדעת כי צריכה מוגברת שלו עלולה לגרום לעליה בלחץ הדם ולנזק ממשי אצל מי רגישים לכך. גם בעת בחינת סימון תזונתי על מוצרים שונים כדאי לתעדף מוצרים בהם כמות נתרן היא נמוכה ביותר.
  4. סוכר הוא אבן בנין חשובה המספקת לגוף את האנרגיה הדרושה לו, אולם מוצרים, שבהם ישנו עודף סוכר, עלולים לפגוע בפעילות הגוף ובכושרו. רצוי להפחית את כמות סוכר שאנו צורכים מדי יום, מטרה אותה אפשר להשיג באמצעות בחינת סימון תזונתי שעל כל מוצר ובדיקת כמות סוכר המופיעה בו.

 

כיצד יכול סימון תזונתי לסייע בקבלת החלטות בסופר ?

הצרכנים של היום מודעים לעקרונות תזונה נכונה ולחשיבות בחירת מוצרים בריאים לשילוב בתפריט היומי, ולשם כך בדיוק נועד סימון תזונתי המופיע על אריזות המזון. בזכות סימון תזונתי יכולים צרכנים להשוות בין מוצרים דומים ולבחור את המוצר הנכון להם יותר מבחינה בריאותית. בזכות סימון תזונתי יכולים הצרכנים לזהות את המוצרים שיועילו לבריאותם ולתעדף אותם על פני מוצרים מזיקים.

בימים אלה נפוץ יותר ויותר תו הבחירה הנכונה, המודבק על מוצרים התורמים לפרופיל תזונתי בריא. תו הבחירה הנכונה מבוסס על עקרונות מתקדמים של תזונה נכונה ובחירת מוצרים המכילים את כל אבות המזון הדרושים לגוף, כך שבעת נוכחותם על מוצרים, יכול הצרכן לדעת כי מדובר במוצר בעל סימון תזונתי חיובי עבורו, ולתעדף את המוצר על פני מוצרים אחרים באותה קטגוריה. אין ספק, כי בזכות תו הבחירה הנכונה יודע כל צרכן כי הוא בוחר נכון ? ואין תחושה טובה מזו.

compulist1

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב