דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות מובטל 

מאת    [ 18/08/2007 ]

מילים במאמר: 732   [ נצפה 4867 פעמים ]

איך מצטיירת ההרגשה של לקום כל בוקר בשעה שבא לך, להסתובב בבית בגופייה ומכנסי שורטס, לקפוץ לאכול אצל ההורים אם מתחשק ואם יש אופציה כזו ולגלוש מידי פעם באינטרנט. נשמע כיף חיים? אז זהו. שלא. אלו חייו של המובטל שלנו. העבודה היחידה שלו מידי יום ביומו מסתכמת בלהעביר את הזמן ולחכות שעוד יום יגיע לסופו. לא ממש זוהר כשזה נשמע כך.
שפע הזמן שנותר למובטל יכול להבטיח לו אורח חיים בריא למדיי. קודם כל נשאר לו זמן רב לאימוני כושר מידי יום. להקפדה על שמירת התזונה על ידי הכנת האוכל בבית ולא ברחוב. נשאר זמן איכות לקריאת ספר אם ישנם עוד אנשים כאלה שקוראים ספרים או בחלופה של הספר לצפות בטלויזיה בכל תכניות הבוקר, חדשות הערב ועד תכניות הפריים טיים.
מסתבר אבל שיש פה קטש לא קטן. גם אם המובטל שלנו מבקר מידי שבוע בלישכת העבודה בכדי להצדיק את היותו מובטל ולקבל איזושהי הכנסה כספית, הרי שצפוי לו לפגוש חברים ממורמרים שזועקים בקולי קולות מי היה ראשון בתור כאילו מחלקים עוגות בחינם וזוהי כבר נקודה מרגיזה בחווייה של המובטלות.
גם אם ההורים שמחים לארח אותך לצהריים, הרי שלא יחדלו לתהות כיצד ייתכן שאתה המוכשר כל כך לא מצליח לשנס מתניים, לדחוף מרפקים, לחשוף שיניים ולמצוא עבודה שתכניס לך קצת יותר כבוד לחיים. במידה ואתה איש משפחה נעשים העניינים מורכבים יותר ואתה מסתובב בבית עם הזנב מקופל בין הרגליים מה שגורם לך או לדרוך ל אחרים כי אתה חש במצוקה או להתכנס בתוך עצמך ולדמיין שהפתרון יגיע בקרוב.
איך שזה לא יהיה, גם אם תשכב כל יום על חופי הים היפים של תל אביב, תשוב הביתה,ותנסה להעביר את היום ואם לא יימאס לך ממצב נפלא זה הרי שכעבור שנה כבר משהו יתחיל לדגדג לך שצריך לעשות משהו בנידון. אפילו מטיילי המזרח יאשרו שאחרי שנה של מסעות הגיע הזמן לשנות ולצאת קצת ממצב חוסר העשייה ולהכניס מזומנים לחשבון הבנק. רוב הסיכויים שלמובטל שלנו יש רצונות, וגם אם הרצון הגדול ביותר שלו פירושו להיות מנוי בחדר כושר הרי שזה עולה כסף. אלמלא חשבון הבנק היה מתרוקן, כנראה שרובינו היינו נשארים לחיות על מה שנמא בקופה שחסכנו, כי לא לכולנו חשוב לחוש את היוקרה והחשיבות הנובעת מעצם העשייה.
לא מפליא לגלות שרוב המובטלים אינם פוקדים את מכוני הכושר, אינם מבשלים ארוחות גורמה מידי יום בבית, להיפך לא מעט יעדיפו לאכול בחוץ מאשר להתאמץ, וזה מה שנקרא תוצר הלוואי של המובטלות, היא - חוסר המוטיבציה.
להיות מובטל - משמעו להיות חסר מוטיבציה להניע את עצמך להמשיך להתקדם עם שאיפותיך הכלכליות והקרייריסטיות. ברור שבכל מצב תמיד מתקיימים חסרונות מול יתרונות ואחדים יזדרזו לצודד בגישה מסויימת. אלא שרק חסרון כסף בכיס יעורר אותך לצאת מתוך קוביית השלווה או חוסר השלווה הללו.
איך מעוררים מוטיבציה אצל מובטל שממילא רוכן כל היום חסר מעש. ברור שהמובטלים מחפשים עבודה דרך האמצעים השונים המתפרסמים כמו שירות תעסוקה, חברות גיוס והשמה, מודעות של מעסיקים בעיתוני דרושים ובאתרי האינטרנט.
כאשר המעסיק או המראיין מטלפן אל המובטל שלנו הוא נתקל בקול חלוש מעט, לעיתים עייף, ולא אחת יתפלא איך אדם שולח קורות חיים מפוארים ונשמע כזה סמרטוט. זוהי המובטלות. כדי לצאת ממנה צריך למצוא עבודה, אך כשאתה נשמע כל כך לא נמרץ וכה חסר ביטחון איך יזמנו אותך לראיונות נוספים. גם בראיונות אתה מגיע לעיתים עם עיניים טרוטות והמראיין שלך לא ממש מתרשם. כל העניין הזה הופך להיות מעין כדור שלג שמביא אותך הלוך וחזור לאותו מצב וסוגר איתך מעגל שקשה לך להתנתק ממנו.
לא אחת קורה שאתה מקבל טלפון בשעה עשר בבוקר ונשמע כאילו רק הרגע התעוררת, עובדה שאינה רחוקה מהמציאות. אם כך מה לעשות. האם עליך להשכים קום, להתרוצץ, לדבר עם כמה שיותר אנשים כדי להישמע עירני ומשכנע? איך עושים זאת? לא פשוט. אתה צריך להבין שדרוש לך יותר מאשר התעוררות מוקדמת. עליך לתכנן לו"ז יומי של מטלות. כל דבר שיכול להעסיק אותך, כמו טיפול בניירת שוטפת של הבית, בדיקת חובות לבנק, חשבונות ששכחת לשלם, ניירת שמצטברת לך בתיבת הדואר, כל המשימות הללו יכולות להכניס אותך להתעסקות בתוך משהו תובעני שניתן יהיה לחשוב באמת שאתה עסוק מאוד. נכון, זוהי דוגמונת קטנטנה, אך תתפלא לגלות שלא חסרות מטלות שהצטברו עם השנים בביתך.
בל נשכח שהמוטיבציה הירודה שלך גורמת לך לחוש עייף ולא שמח כל כך ומצחקק, ועצם ההתעסקות בלארגן את חייך תקרב אותך לאירגון רחב יותר של עוד תחומים בעולמך. אין לך הרבה ברירה, אתה צריך כסף, וגם אם לא איכפת לך מה חושבים עליך אחרים, נמאס לך שמטרטרים לך במוח כל הזמן "נו מתי תמצא כבר עבודה? מה ככה לשבת בבית.." לכן תתעורר בן אדם ובלי להאשים עכשיו את כל העולם במצבך, קח את עצמך בידיים ותן לך צ'אנס לשנות את המצב. בהצלחה.
בריאות הציבור נולד כמענה לצורך שלנו לשפר את איכות חיינו על ידי הבנה של סוגי המזון השונים שאנו צורכים. בעידן של אוכל תעשייתי ומרכולים עמוסים בשפע מן המוכן, עלינו לדעת אילו מוצרים חיוניים לגופינו ואילו מוצרים עלולים לסכן את בריאותנו



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב