דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארה''ב - צעד אחר צעד 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3896 פעמים ]

מעוניינים לעשות כסף בקניונים בארצות הברית בחודשי הקיץ? רוצים לחרוש את החוף המזרחי של היבשת? בכל אחד מהמקרים, צפויות לכם חוויות לא מעטות. אולם, כדי לעשות את כל אלה, תדרשו קודם כל להוציא ויזה לארה''ב. איך עושים זאת? בשביל זה אנחנו פה. בתום הקריאה, כבר תדעו את כל השלבים שעליכם לעבור עד להוצאת הויזה הנכספת.

מדוע בכלל צריך להוציא ויזה לארה''ב?

ארה''ב עוברת בשנים האחרונות תמורות חשובות. בעקבות אסון התאומים, סידורי האבטחה בה הפכו לקפדניים יותר ויותר. אם נוסיף לכך את הרצון של המדינות האמריקאיות למנוע כניסת מהגרים אשר עלולים לפגוע בפרנסת התושבים ובמרקם החברתי - לא מפתיע הצורך באמצעי שיווסת את כניסת האנשים אל תחומה של אמריקה. ויזה לארה''ב היא הכלי הזה.

מטרתן של ויזות לארה''ב היא אחת: להוכיח כי לאנשים המעוניינים לנסוע לארה''ב יש כוונה לחזור אל מדינתם. לכן, הסיכויים שסטודנטים או אנשים המועסקים במשרה קבועה יזכו בויזה לארה''ב גבוהה מאנשים שאינם לומדים או עובדים. כי ארה''ב אמנם נחשבת לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אבל רק עד גבול מסוים.

השלב הראשון בהוצאת ויזה לארה''ב: מילוי טפסים

תהליך הוצאת ויזה לארה''ב מתחיל בצד הבירוקרטי. כיאה לעידן המודרני, המקום הראשון אליו אתם צריכים להיכנס הוא האינטרנט. באתר הקונסוליה האמריקאית הכללית בירושלים, תמלאו טפסים בנושאים שונים: השכלה, תעסוקה, מצב משפחתי, סיבות לנסיעה וכו'.

יש לציין כי מילוי הטפסים כרוך בתשלום חד פעמים של כ-22 דולר, אותו ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או דרך בנק הדואר. בנוסף, עליכם למלא את הטפסים תוך פרק זמן קצוב. במילים אחרות: וודאו עוד קודם לכן כי אתם יודעים את כל הפרטים האישיים שלכם.

השלב הבא: ראיון אישי

שלחתם את הטפסים? בהנחה שהם נמצאו תקינים, תוזמנו לראיון אישי בשגרירות. תושבי ירושלים, הגדה המערבית, עזה וההתנחלויות יגיעו למשרדי הקונסוליה האמריקאית בעיר הבירה של ישראל, שעה ששאר האנשים המעוניינים להוציא ויזה לארה''ב ישימו פעמיהם אל משרדי שגרירות ארה''ב בתל אביב.

הראיון האישי נועד, כאמור, להוכיח כי אינכם מעוניינים להשתקע בארה''ב. כתוצאה, הבאת מסמכים המעידים על כוונתכם לשוב לישראל היא הכרחית: אישור לימודי לסטודנטים, מסמכים המעידים על נכסים שאתם מחזיקים, תלושי משכורת ממקום העבודה שלכם (בתוספת אישור מעסיק), תעודת שחרור מהצבא וכן הלאה.

על מה עוד יש להקפיד בראיון?

בנוסף לדברים האמורים, כשאתם מגיעים לראיון אישי אצל פקיד שגרירות ארצות הברית חשוב כי תביאו עמכם דברים נוספים: מספר תמונות פספורט עדכניות, דרכון בתוקף של חצי שנה לפחות מתאריך ההגעה המשוער לארה''ב וכן קבלה על תשלום אגרת תהליך בקשת ויזה לארה''ב.

עליכם לזכור כי אתם נמצאים במוסד מכובד. הקפידו להגיע לראיון כשאתם לבושים כראוי ולדבר אל הפקיד בנימוס ובצורה עניינית. ענו בדיוק על מה שאתם נשאלים, מבלי לגרום לפקיד לאבד את סבלנותו. בנוסף, חשוב להצהיר בדיוק על כוונות הנסיעה האמיתיות שלכם: חוסר אמינות עלול לגרום לדחיית הבקשה.

תם הראיון. האם קיבלתם ויזה לארה''ב?

במרבית המקרים, כבר בסוף הראיון תדעו אם בקשתכם אושרה. בתשעה מתוך עשרה מקרים הבקשה אכן מאושרת. אז עליכם להשאיר את דרכונכם בשגרירות, ולחכות מספר ימים עד להוספת הויזה אליו. אבל מה עושים אם הבקשה לא התקבלה? זהו בהחלט לא סוף העולם. באפשרותכם להמתין מספר חודשים ולהגיש בקשה נוספת לקבלת ויזה לארה''ב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב