דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות הבחינה הפסיכומטרית 

מאת    [ 22/03/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3180 פעמים ]

סטודנטים רבים המעוניינים להשאיר את חותמם בעולם האקדמי ולפתח קריירה מקצועית מצליחה, מתחילים את דרכם באמצעות בחינה פסיכומטרית. בחינה זו מהווה את נקודת הזינוק של קריירות רבות, ולכן לא פלא שבשנים האחרונות מייחסים לה יותר ויותר חשיבות. אז כיצד בוחרים קורס פסיכומטרי מתאים?

מה אתה רוצה ללמוד?

אמנם אחוז מכובד מהנרשמים לקורס פסיכומטרי עושים זאת מבלי שידעו מה ברצונם ללמוד, סטטיסטיקות הראו כי האחוז שיודע מה צופן לו העתיד, מגלה יותר מוטיבציה ומיקוד, וכתוצאה מכך מצליח יותר בבחינה. בחירת מקצוע הלימוד מאפשרת לסטודנט להציב בפניו יעד שאותו ישאף להגשים באמצעות הבחינה הפסיכומטרית, ולחתור להשגתו.

קורס פסיכומטרי דורש הקדשת זמן

קורס פסיכומטרי עשוי להיות תובעני מבחינת הזמן שיש להקדיש לו, הן ברמת הנוכחות בשיעורים והן ברמת העבודה שיש לבצע באופן עצמאי. על כן, חשוב לבחור בקורס המותאם מבחינת לוח הזמנים שלו לאנשים המבקשים לעבוד במקביל. זאת על מנת שהלימודים לא יבואו על חשבונן של התחייבויות חשובות אחרות.

במידה ואתם עובדים במשרה מלאה, עליכם לוודא כי תוכלו לפנות די זמן למחויבויות הלימודיות שלכם, על מנת שהעומס לא יכריע אתכם. בסיטואציה כזו מומלץ לשקול 'הורדת הילוך' בעבודה, בין אם באמצעות קיצוץ בשעות או לקיחת פחות משמרות, על מנת שתוכלו להקדיש די זמן ללימודים.

בחירת קורס פסיכומטרי מתאים

במהלך הקורס, העבודה העצמאית שתבצעו בבית תתרום להצלחתכם בבחינה לא פחות מהנוכחות בשיעורים. עם זאת, לא כדאי לזלזל בנוכחות הזו, שכן במהלך השיעורים תקבלו כלים חשובים מאוד שיסייעו להם להתמודד בהצלחה עם הבחינה במינימום זמן – כלים שיהיו יעילים רק במידה ובחרתם קורס פסיכומטרי איכותי, מקצועי ובעל שם.

אם בחרתם בקורס לא מתאים, לא בהכרח נידונתם לכישלון בבחינה, אך אין ספק כי עניין זה יקשה עליכם להצליח, במקום לדרבן אתכם להישגים גבוהים. כיום, חברות פסיכומטרי רבות מתרברבות באחוז מצליחים גבוה, אך מומלץ לא להסתמך על הפרסומים הללו, שכן לא תמיד יש מאחוריהם אמת. לכן, מומלץ לבקש את הנתונים האמיתיים ולבחון אותם בדקדוק.

סוגיית התשלום

קורס הכנה לפסיכומטרי הוא אמנם זול יותר ביחס לשנת לימוד אקדמית, אך עבור חלק מהסטודנטים מדובר עדיין במעמסה כלכלית. סטודנט המעוניין ללמוד פסיכומטרי אך חושש מהעלויות, אסור שיפסול את הלימודים, אלא מוטב שיברר האם קיימות הטבות או מלגות לאדם במצבו.

חיילים משוחררים יכולים לפדות את הפיקדון הצבאי המוענק להם לצרכי הלמידה בקורס, בעוד שבתיכונים קורסי פסיכומטרי מוצעים בעלות מסובסדת במתכונת כיתתית. בסופו של דבר, המדינה שואפת להעלות את כמות האקדמאים בארץ, ולכן לא מן הנמנע שתעניק סבסוד או סיוע בתחום לאוכלוסיות מסוימות.

היו אמיתיים עם עצמכם

סטודנטים רבים שאינם מצליחים בבחינת הפסיכומטרי כפי שציפו, ממהרים להטיל את האשמה על הקורס שבו בחרו. למרות שיתכן וישנו צדק מסיום בדבריהם, אסור לשלול את האפשרות שלא הושקעו מספיק זמן ומאמצים בבחינה. 

תמיד זכרו להיות אמיתיים עם עצמכם, ולכן אם כבר נרשמתם ללימודים במסגרת קורס פסיכומטרי, אל תחשבו שאתם פטורים מלמידה עצמאית, והשקיעו בשיעורי הבית. למעשה, הצלחה במהלך בחינה פסיכומטרית תלויה רבות במוטיבציה של התלמיד וביכולת שלו ללמוד באופן עצמאי. 

גם הקורס האיכותי ביותר לא יוכל להביא את התלמיד להישגים המצופים ללא שיתוף פעולה מצדו. קורס פסיכומטרי דורש השקעה לא מבוטלת מצד הסטודנט, ורק שילוב בין שני האלמנטים יביא לציונים גבוהים.

חכימא לימודי פסיכומטרי - קורסי הכנה לפסיכומטרי בכיתות נפרדות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב