דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי - כלכלה של שינוי 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 2521 פעמים ]

כבר לפני למעלה מעשור, הזהיר השר מיכה שטרית כי "הנוף הופך לנדל"ן" והצביע שהשטחים הפתוחים אוזלים. כדי למזער את התהליך ולנצל בצורה טובה יותר את השטחים הבנויים הכריז משרד השיכון על מתחמי פינוי בינוי. קרקע שהוגדרה כמתחם לפינוי, הינה קרקע בה הורסים את הבניינים הישנים שקיימים במקום כשבמקומם בונים בניינים חדשים וטובים יותר. חוק פינוי בינוי, מאפשר לאכלס יותר אנשים ומשפר את רמת החיים של הדיריים שגרו שם קודם לכן.

הרווח כולו שלנו

כמו בכל דבר, גם בפרויקט פינוי בינוי, נשאלת השאלה מי משלם ומי מרוויח. למרבה הפלא, נראה כי במקרה זה כולם מרוויחים כולל הדיירים, הרשויות ואף היזמים. עובדה זו מתבצעת משום שכתחליף לדירות הישנות הנמצאות במצב רעוע ורמת תחזוקה נמוכה, זוכים הדיירים לבתים חדשים. כמו כן, משפצים היזמים את הכבישים והשבילים ולעיתים אף את התשתיות שבשכונה. משמעות הדבר, היא כי ערכן של הדירות עולה משמעותית מבלי שהדבר ידרוש השקעה כספית של הדיירים.

במקביל, היזמים זוכים לגישה לקרקעות בערים ובאזורים אשר בהן אזלו הקרקעות. כמו כן, זוכים יזמי פינוי בינוי להקלות מס משמעותיות דוגמת פטור מהיטל ההשבחה וזכויות בנייה נוספות. הגופים המוניציפליים מרוויחים מחוק זה משום שהתושבים החדשים מחזקים את השכונות החלשות. כמו כן, כמות התושבים גדלה ואיתה גם תשלומי הארנונה. בנוסף, פינוי בינוי מאפשר לשפר את פני העיר משום שבמקום בתים ישנים ומתקלפים נבנים בעיר בניינים יפים וחדשים והתשתיות משתפרות, מבלי שהעיריות יצטרכו להשקיע בכך מכספן.

כך יעשה לשכן הסרבן

הגורם היחידי שיכל להעיב על החגיגה, היה השכן הסרבן. כדי להוציא לפועל את היוזמה, נדרש כי כל הדיירים יאשרו את המהלך. אולם, במקרים רבים צצו קשיים בפרויקט עקב סירובו של אחד הדיירים. נראה כי מהלך זה נבע במקרים רבים משיקול כלכלי: דייר שמסרב, נמצא בעמדת מיקוח טובה ויכול לזכות לפיצוי גבוה. כדי למנוע את התרחיש הנ"ל, חוקק בשנת 2006, "חוק פינוי בינוי (פיצויים)". לפיו, דייר שמסיבה בלתי סבירה מסרב לעסקה, יידרש לפצות את הגורמים הנוגעים בדבר.

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים ב פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה להתחדשות עירונית לישראל מכהן עמי (עמוס) כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. יחד למדו איך בונים פרויקט שיקום שכונות למטרת פינוי בינוי, ויאמר כי בזכותו הוקמה שכונה חדשה בקריית אונו כפינוי בינוי . חברתינו לא מייצגת את הקבלן אלה את הדיירים בלבד. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב