דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשוט להכין קפוצ'ינו 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2641 פעמים ]

הקפה הפופולארי ביותר הוא הקפוצ'ינו, ידוע בארץ גם בשם "קפה הפוך" (שיכול גם להתפרש כקפה לטה), עשוי מחלוקה זהה של שלושה שלישים: מנת אספרסו, חלב חם וקצף חלב. מזיגת הקפוצ'ינו הפכה לאומנות בפני עצמה, ליצירת צורות וציורים בעזרת קצף החלב והתערבבותו עם הקפה ויצירת הבדלי צבעים.

לאחר שקנינו מכונת קפה אלקטרונית, אחרי שלמדנו כיצד להכין אספרסו, נצטרך להתמקד במרכיב העיקרי בקפוצ'ינו, הכנת החלב. נצטרך סטימר (הקיים בילד אין בכל מכונת אספרסו אלקטרונית), קרף, חלב וסביבת עבודה נקייה. לא הרבה אבל חשוב.

לפני שנכניס את הסטימר לקרף החלב, נשחרר מעט קיטור מהסטימר בחוץ, כדי להוציא את המים שנצברו בצינור הסטימר, עכשיו אפשר להכניס אותו לחלב. בתחילה נדאג שכל הראש של הסטימר נמצא בתוך החלב כדי שלא ישפריץ החוצה וכמובן, כדי לא להכניס יותר מידי אויר במכה אחת. ישנם שיגידו שהסטימר אמור להיות בזוית של כ-45 מעלות בתוך החלב. אין צורך במדע מדויק, המטרה שלנו היא יצירת סירקולציה של החלב ע"י הטיית הסטימר בחלב.

לאחר שיצרנו את הסירקולציה הרצויה, נוציא מעט את ראש הסטימר כדי להכניס אויר ליצירת קצף החלב. יש להזהר שלא להוציא אותו יותר מידי וליצור בועות גדולות ורבות, אנחנו רוצים לשמוע צקצוק קל של החלב ? אם נמצא את הזוית הנכונה ביותר למכונת הקפה שלנו נוכל לעזוב את הקרף והסטימר לעשות את עבודתם בעצמם.

עכשיו הגיע הזמן לבדוק את חום החלב, בריסטות מנוסים יכולים להבחין בחום הנחוץ ע"י הנחת כריות האצבעות על הקרף החם. אם אתם עדיין מתחילים, השתמשו במד חום לנוזלים וקוו שהחלב לא עבר את ה-75 מעלות. מעבר לטמפרטורה הזו החלב ישרף ותאבדו מטעם האספרסו בזמן המזיגה.

אחרי שסיימנו בהקצפה, הגיע הזמן לבדוק את איכות קצף החלב. ראשית נדפוק בעדינות את הקרף על משטח השיש, לא רק כדי "לפוצץ" בועות מיותרות, אך גם כדי לדחוס את החלב. נניח את הקרף הצידה לכמה רגעים, לבנתיים ננקה את מכונת הקפה שלנו וכמובן, אסור לשכוח, לנקות היטב את הסטימר ולשחרר קיטור כדי להוציא את החלב שחדר לצינור. עכשיו, נקח את הקרף ונתחיל לשחק איתו בתנועות מעגליות כדי לערבב מעט את קצף החלב עם החלב ולאזן את פני שטח הקצף. המטרה היא לקבל קצף חלב מבריק, חלקלק ואחיד בקרף, מכאן נשאר רק למזוג לכוס עם מנת אספרסו ולהתאמן על לבבות ועלים.

לרוויה.

חברת אריאל בן-נון בע"מ משווקת ומפעילה מגוון מכונות קפה ומכונות אוטומטיות לטחינת פולי קפה ואלו מהדגמים החדישים ביותר. חברתנו עובדת עם מכונות קפה מדגם נקטה ומתמחה בהפעלה ותחזוקה של מכונות אלה. ברשותנו מחסן חלקים עם מלאי גדול וזמין המאפשר לנו רמה גבוהה של תחזוקה ופתרון מידי של כל סוגי התקלות במכונות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב