אם עסק רוצה להשיג עסקאות באמצעות האינטרנט, חשוב מאוד שיהיה לו גם לפחות דף נחיתה אחד.
מה זה בעצם דף נחיתה ומה מטרתו? על זה מיד כאן.
דף נחיתה הוא בעצם דף אינטרנט שנועד לאחד משני צרכים: איסוף שמות לרשימת דיוור או ביצוע מכירה. מעצם הגדרת מטרת הדף ברור לנו מראש שחובה שיהיה בדף הנחיתה טופס. זה יכול להיות טופס הרשמה לרשימת הדיוור, או טופס לפנייה ראשונה שעשויה להוביל לביצוע רכישה.
אבל ברור מאיליו שטופס בלבד, שיעמוד מיותם בדף, לא יכול להביא לנו כל תועלת, וסביר שאף אחד לא ימלא אותו. לכן חשוב מאוד שהטופס יופיע בתחתיתו של הדף או בצידו, אבל לא יתפוס את רוב שטחו.
עוד חשוב מאוד בעיני, שדף נחיתה לא ידרוש מהגולש שום פעולת גלילה, וגם שלא יהיו בו דפים נוספים. כל מה שמופיע על המסך, מהרגע שהדף עלה, זה מה שיהיה בדף – לא שום דבר מעבר.
דף נחיתה צריך שיהיה נעים לעין ונוח לקריאה לכל גולש. מכאן שלא רצוי להשתמש בגופנים גדולים מידי, שאינם נעימים לעין, אבל גם לא בקטנים מידי, שמי שראייתם אינה מעולה יתקשו לקרוא.
הצבעים בדף הנחיתה צריכים להיות לטעמו של בעל הדף, ואם ניתן אז גם מתאימים לנושא הדף. חשוב גם שהשתלבות הצבעים תהייה כזאת שלא תגרום לגולש כאב פיסי (למשל לא צבעים מסנוורים).
בדף נחיתה חשוב מעט לשלב גם טקסט וגם תמונות, ולפזרם בצורה נכונה על הדף. כך שלא יהיה שטח מסוים גדוש ואחר שטח מת.
בתמונות חשוב לשלב נכון גם טקסט בתגיות אלט.
הטקסט צריך להיות כתוב נכון מבחינת דקדוק וכתיב, ובשפה נאותה, מכבדת ומובנית לכל גולש שנושא הדף עשוי לעניין אותו. חשוב גם להשתמש לפחות פעם אחת בכותרת ברורה. חשוב גם שהטקסט יהיה נעים לקריאה, ושבצורה נכונה יהיו משולבים בו ביטויי מפתח.
עכשיו השאלה אם די ביצירת דף נחיתה טוב? ברור שלא. כי הרי מה זה משנה אם יש דף נחיתה או אין, ואם הדף הוא טוב או גרוע, אם כמעט אף אחד לא מגיע אל הדף. אז פעם אחרת אכתוב על דרכים שיובילו את הגולשים אל דף הנחיתה שלכם ...
נוכחות אינטרנטית בראש גדול בשבילכם תמיד