דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Overqualified זו לא תמיד מילה גסה 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2066 פעמים ]

מבין שלל קורות החיים שמונחים על שולחנם של כל מגייס או מגייסת, תוכלו תמיד להיתקל בקורות החיים של המועמדים ה-overqualified. מדובר במועמדים שניסיונם רב מהניסיון הנדרש במשרה, לרוב הם מרוויחים שכר גבוה יותר מהשכר המוצע בתפקיד, ולכן בדרך כלל קורות החיים שלהם יישארו ככלי אין חפץ בו על שולחן המגייס, לפחות כל עוד מתקבלים קורות חיים המתאימים יותר לדרישות התפקיד.

עם זאת, קיימים מקרים בהם פסילה על סמך כישורי יתר יכולה לגרום לפספוס מועמד ראוי ביותר, המוכן להתפשר על שכר ולהתמיד לאורך זמן גם בתפקיד שהוא מכיר היטב ולא מחדש לו הרבה, מתוך רצון לשינוי. לעתים כדי להיכנס לארגון מסוים, או לתעשייה מסוימת, מועמד מוכן להתפשר על תנאים ואתגר, מתוך הבנה שאלו דברים שיקרו בשלב מאוחר יותר. אז באילו מקרים ומה בעצם מפסיד מגייס שפוסל מועמד על סמך כישורי יתר?   כשאתם שואלים את עצמכם כמגייסים, למה אדם כה מנוסה הגיש מועמדות למשרה זוטרה יחסית לניסיון שלו, קחו בחשבון שעד שלא תשוחחו עמו לא ממש תוכלו לדעת. לעתים אנשים מוכנים להתפשר על שכר ובכירות מסיבות רבות, כגון מעבר מגורים, רצון למצוא תפקיד שמאפשר work/life balance מוצלח יותר, מגוון מצומצם של משרות בתחום, רצון במעבר מחברה קטנה לגדולה או מעבר בין שווקים וכו'.   הניסיון הרב שמביא איתו מועמד לתפקיד, יכול להוות במקרים רבים יתרון יותר מאשר חיסרון. בעוד שארגונים רבים חוששים שמועמד כזה ישתעמם מהר ולא יתמיד בתפקיד, עובד שמגיע עם ניסיון קודם משמעותי דווקא יכול לפתח את התפקיד בתחומים שמועמד פחות מנוסה כלל לא מכיר. הוא יכול לפתח את התפקיד באופן רוחבי, ולהעשיר את הארגון תוך שימוש בידע הרחב שצבר בתפקידיו הקודמים. עובד כזה יזדקק כנראה לתקופת הכשרה קצרה יותר מעובד פחות מנוסה וייכנס מהר יותר ל"מים העמוקים".   לרוב, החשש אצל רוב המעסיקים מהעסקת עובד שהוא overqualified הוא שהעובד לא יתמיד בתפקיד. החשש הוא שבמידה וייקח על עצמו תפקיד ש"קטן עליו", ברגע שתיפתח בשוק משרה ש"תפורה עליו" הוא לא יחשוב פעמיים, שלאורך זמן הוא יחוש מרמור מעיסוק שאינו מתאים לוותק שלו, ושהפער בין השכר שמתאים לוותק שלו לשכר שיקבל בפועל יהווה מכשול, לאורך זמן. בשורה התחתונה נכון לומר שאין תשובה חד משמעית לשאלה אם כדאי להעסיק מועמד בעל כישורי יתר. צריך לבחון כל מקרה לגופו, ולהביט על קורות חיים בראייה רחבה: גם אם קיבלת קו"ח של מישהו מאד מאד מוכשר שלא ברור לך למה הגיש מועמדות לתפקיד הספציפי, ייתכן שמדובר במועמד שחבל לפספס. בראייה עתידית של צמיחת הארגון ייתכן שאותו מועמד יוכל לתרום מאד בתפקיד בכיר יותר, ולכן לא בטוח שכדאי להשאיר את קורות החיים שלו "קבורים" בתוך ערימת ה-"over qualified". לעתים שיחת טלפון קצרה תבהיר לך שכדאי להיפגש עם המועמד, ולבחון יחד את אפשרות העסקתו תחת התנאים הקיימים (מבחינת תכולת התפקיד, השכר, תנאים וכו').

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב