דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פייסבוק: פרופיל, דף או קבוצה 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 4130 פעמים ]

 

עכשיו כבר ברור שהפעילות בפייסבוק חשובה לכל עסק שרוצה להצליח. אבל נשאלת השאלה במה להשתמש: פרופיל אישי, דף עסקי או קבוצת עניין.

גם אם נתעלם מהנושא התקנוני, שאוסר על שימוש בפרופיל האישי לצרכים עסקיים. עדיין עלינו לבדוק את הנושא מבחינה תועלתית. אקדים ואומר שלי עצמי יש את כל שלוש האופציות. יש לי פרופיל אישי, יש לי דף עסקי ואני פעילה גם בקבוצות עניין. מתוך מה שאכתוב כאן בהמשך, תוכלו להבין מדוע בחרתי בדרך הזאת.

אז למה אמור לשמש אותנו הפרופיל האישי? פרופיל אישי בפייסבוק אמור לייצג אותנו, את האנשים. במקרה שלי, הפרופיל שלי מייצג את ענת. כענת אני אדם שלם ומתעניינת במגוון תחומים. יש לי רגשות, אני חווה חוויות ועוד. בפרופיל האישי אני בוחרת מה לחלוק עם חברי בפייסבוק מחיי האישיים. הנה אתמול ספרתי סיפור קצת כואב בחיי המשפחה שלי, אבל לא סיפור שארצה לשמור בתוך ארבע האמות הפרטיות שלי. את הסיפור הזה סיפרתי באמצעות הפרופיל שלי. לפחות את חלק מחברי בפייסבוק הסיפור הזה מעניין, כבני אנוש. אבל האם הסיפור הזה מעניין את מן דהוא כלקוח פוטנציאלי שלי, או כשותף עסקי פוטנציאלי – ממש לא!!! סיפורים כמו זה יש להם מקום בפייסבוק, אבל אין להם מקום בעסקים. אז אותם אני כותבת בפרופיל האישי שלי.

מה שציינתי בפסקה הקודמת זה יתרון אנושי וחסרון עסקי של הפרופיל. בנוסף, יש לפרופיל האישי גם חסרון משמעותי נוסף. יכולים להצטרף כחברים לפרופיל האישי עד 5,000 חברים. מרגע שהשלמנו את המכסה, לא נוכל לאשר חברים נוספים מבלי למחוק חברים קיימים. בדף העסקי אין כל מגבלה על מספר המצטרפים.

מכאן ניתן להבין מדוע לכל אחד רצוי שיהיה פרופיל בפייסבוק כאדם, אבל שעסק לא יפעל דרך פרופיל.  זה עדיין לא עונה על השאלה, מה עדיף לעסק – דף עסקי או קבוצת עניין ...

אז עכשיו נדבר דווקא על הקבוצה. מראש אני אומרת ש... לדעתי רצוי מאוד שלכל עסק תהייה לפחות קבוצת עניין אחת. אבל בזה עדיין אני לא קובעת אם די לו להסתפק בקבוצה/ות, או שרצוי שיהיה לו גם דף עסקי.

אז מהי קבוצה בפייסבוק? אמנם עדיין קיימות ופעילות גם קבוצות מהסוג הישן, אבל עליהן לא אדון כאן, כי כבר ממילא לא ניתן לפתוח סוג כזה של קבוצות. אני דנה רק בקבוצות מהסוג החדש, שקיימות מאז הקיץ האחרון.

את הקבוצות הללו פותח מי שמוצא לנכון לפתוח את הקבוצה, הוא מוגדר כמייסד הקבוצה וכמנהל הראשון שלה. הקבוצות הללו יכולות להיות (לבחירת המייסד, או אח"כ לבחירת החברים) פתוחות, סגורות או סודיות. לקבוצה פתוחה יכול כל אחד לצרף חברים כרצונו או להצטרף כרצונו. לקבוצה סגורה או סודית יש לבקש אישור להצטרף. מרגע שמישהו הוא חבר בקבוצה מסוימת, מבחינת הפעילות בקבוצה אין הבדל בינו לבין המייסד או יתר המנהלים. בקבוצה מתנהלים דיונים פוריים ביותר סביב נושאים שקשורים לנושא המרכזי בו עוסקת הקבוצה.

בקבוצה ניתן גם ליצור מסמכים שיהיו נגישים לחברים גם תקופה ארוכה מאוד לאחר שנוצרו, וגם יכולים להתעדכן כל הזמן ע"י כל החברים.

מכאן ניתן לאמר שלקבוצה יש הרבה מעלות, אבל חסרונותיה הם מחד (ובייחוד בקבוצה פתוחה) שלמנהלים יש שליטה מינימלית על דרך התנהלותה, ו... שהיא מאוד מוגבלת מבחינת הפיתוח שלה והאפליקציות שניתן לשלב בה.

טוב, אז כבר הבנו שקבוצה יכולה מאוד לתרום לעסק. מדוע אמרתי קבוצה או קבוצות? יתכן שהעסק פועל ביותר מתחום אחד. האם יהיה זה נכון לשלב את כל התחומים בקבוצה אחת? ברור שלא, כי לעתים מה שיעניין אנשים מסוימים לא יעניין אחרים. במקרה כזה, מוטב לפתוח קבוצה נפרדת לכל תחום.

יופי. אז הבנו מדוע כדאי לעסק שתהייה לו לפחות קבוצה אחת. אבל האם עקב כך הוא יכול לוותר על דף עסקי? לטעמי האישי, ממש, אבל ממש לא!!!

בקבוצה כל החברים מתדיינים ביניהם. גם בדיונים ובקיר של הדף העסקי אפשריים דיונים בין משתתפים רבים. אבל ... לדף עסקי יש מנהל/ים ברור/ים שמייצגים את העסק. המנהלים הם גם הפעילים העיקריים בדף, בין אם כמעלים של נושאים לדיון ובין אם כמגיבים. בדף ניתן גם להשתמש באפליקציות נוספות, ככל שנבחר, ובאמצעותן להעביר כמה שיותר מידע לגולשים. באמצעות הדף אפשר גם להרחיב את רשימת התפוצה של העסק, ו ... למרות שהדף נועד יותר למטרות העברת מידע ולא למכירה, ניתן בהחלט גם לשלב בו אפליקציה מכירתית.

אז מה המסקנה ממה שכתבתי? לאנשים בעסק, כאנשים פרטיים, רצוי וחשוב שיהיה פרופיל אישי בפייסבוק. אבל הפרופיל לא ישמש מקום לפעילות עסקית. לעסק עצמו חשוב שיהיו גם דף עסקי וגם קבוצת עניין אחת לפחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב