דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הפרטה זוגית ומדוע אנשים בוחרים בה? 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2807 פעמים ]

מהי הפרטה זוגית ומדוע אנשים בוחרים בה? / מאת יואב ברנזון

 

 

זוגיות ריכוזית

 

זוגיות ריכוזית היא זוגיות על פי המודל הישן. בזוגיות ריכוזית בני הזוג חולקים חיים משותפים, פועלים כגוף אחד, מבצעים את כל הדברים יחד ומוציאים מהזוגיות את כל החלקים הלא משותפים.

 

בזוגיות ריכוזית הזוגיות היא במרכז. הביחד והשיתוף הם לב החיים, וכל היתר הרבה פחות חשוב. לכן, כל אחד מבני הזוג מקריב חלקים מסויימים מאישיותו ומצרכיו כדי לשמר את הביחד.

 

 

 

הכל ביחד

 

זוג ריכוזי עושה הכל ביחד. יוצא לחופשות יחד - ולא לחוד. נופש ביחד - ולא לחוד. מבלה ביחד - אף פעם לא לחוד. עושה תחביבים במשותף - ולא בנפרד. מקבל החלטות ביחד - ולא לחוד.

 

בזוגיות ריכוזית ה"אנחנו" חשוב וקודם ל"אני". ולכן, כל אחד מבני הזוג מוותר קצת על האני שלו כדי לקדם ולחזק את הביחד. בזוגיות כזאת בני הזוג מוצאים את התחומים והשטחים ששניהם אוהבים ושם הם למעשה שוהים רוב הזמן. את יתר החלקים "הלא תואמים" ביניהם הם מזניחים או מוותרים עליהם. 

 

 

בזוגיות ריכוזית המרחב האישי הוא אזור "אסור" שבני הזוג מקפידים שלא להיכנס אליו כדי לא לחבל בביחד, בתחושת הזוגיות 

 

 

 

זוגיות מופרטת

 

בזוגיות מופרטת הביחד אינו במרכז אלא דווקא "האני". אין מרכז לזוגיות כזאת אלא כל אחד מבני הזוג חי את חייו בצורה מלאה, ואינו מוותר על התשוקות והאהבות שלו גם אם הם אינן בדיוק התשוקות והאהבות של הצד השני.

 

בזוגיות מופרטת בני הזוג אמנם חולקים תחומים משותפים ביחד, אבל הם אינם מוותרים גם על הלחוד, על האני, על אותם תחומים שהצד השני אינו אוהב ואינו מתחבר אליהם אבל להם הוא חשוב, מזין והכרחי.

  

 

 

מיקור חוץ

 

בזוגיות מופרטת כל מה שבני הזוג אוהבים לעשות ביחד - הם עושים ביחד. אבל כל היתר יוצא החוצה כמו במיקור חוץ. בני הזוג אינם הספק היחידי אחד של השני - אלא יש עוד ספקים נוספים וחיצוניים.

 

למשל, אם האישה היא חובבת מסעות קניות והגבר לא - היא יוצאת עם חברות לשבוע קניות בחו"ל בלעדי הבעל. או למשל, אם הגבר חובב טבע וטיולי ג'יפים והאישה לא - הגבר יוצא למסעות וטיולים ללא האישה.

  

 

בזוגיות מופרטת המרחב האישי הוא אזור "מותר" ולגיטימי והוא חלק מתפיסת הזוגיות. לבני הזוג מותר ואף רצוי לממש את עצמם מחוץ למרחב הזוגי 

 

 

וטיפ לסיום: בעשורים האחרונים ישנו מעבר מזוגיות ריכוזית לזוגיות מופרטת מכיוון שאנשים פחות מוכנים כיום לוותר על האני הייחודי שלהם עבור זוגיות. המודל הזוגי הריכוזי הישן הופך לאט לאט ללא רלבנטי ולא מתאים לחופש ולאפשרויות המגוונות להעצמה אישית שהעידן המודרני מציע לפרט. בזוגיות ריכוזית בני הזוג מתרכזים סביב המכנה המשותף שלהם בלבד. בזוגיות מופרטת בני הזוג מתרכזים סביב הצרכים המגוונים של הפרט ולא סביב המכנה הזוגי המשותף בלבד.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב