דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ניתן לייצר ניסים? 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 2004 פעמים ]


זוכרים את מנורת הקסמים של אלדין? מה הייתם מבקשים אם היא הייתה בידכם?

למה גם היום כבוגרים היינו רוצים שתהיה ברשותנו המנורה? שאלה רטורית, ברור שכולנו חולמים על האפשרות שתהיה לנו היכולת להפוך אמירה לעשייה, ללא מאמץ, ללא התמודדות עם מכושלים רק לבקש ו"הופ" זה קורה. אם גם אתם רוצים לחולל ניסים לשנות את המציאות ולשלוט בה כרצונכם יש לי חדשות נפלאות עבורכם, זה אפשרי וזה לא נדיר.

מה זה בעצם נס? בחנתי מס' הגדרות והסתבר, כי נס מוגדר כאירוע יוצא דופן, משהו שברור שלא היה יכול לקרות ללא התערבות של ישות על טבעית בנעשה בטבע. אם כך, חשבתי, אין אפשרות לייצר ניסים, עד שנתקלתי בחוק ליטלווד, שטען שכל אדם צריך לצפות שיקרה לו נס בקצב של פעם בחודש לערך!!! כן אתם קוראים נכון, אחת לחודש אתם אמורים לצפות שיקרה לכם נס!!!

התחלתי לבחון את החוק. בדיוק כמו שבוחנים קוסם, שמראה לנו קסם יוצא דופן. הרי ברור לנו, כי אין לקוסם יכולת על טבעית, ולכן אנו בוחנים בהקפדה שלב אחרי שלב, כדי "לתפוס אותו על חם" לגלות את הטריק שלו. ככה קרה לי אחרי שנתקלתי בחוק ליטלווד, אז מה זה ומי המציא אותו? להלן העובדות:

ג'ון אדנזור ליטלווד, מתמטיקאי מאוניברסיטת קיימברידג', רצה להפריך בצורה מתמטית את קיומן של חלק מהתופעות העל-טבעיות. לטענתו, תופעה על טבעית אינה מאורע נדיר אנחנו פשוט לא מודעים למה שקורה בסביבה הרחוקה מאיתנו ולכן אנחנו חושבים שהוא נדיר.

הוא לקח כדוגמא נס, וטען שנניח שהוא קורה בתדירות של פעם במיליון. ונניח שבמהלך השעות שהאדם ער ונמצא במצב של מודע, הוא יחווה אירוע פעם בשנייה. (אתם עדיין איתי? עוד לא דפדפתם לדף הבא...) ובהנחה שאדם ער ומודע רק שמונה שעות ביום, הוא יחווה במהלך 35 ימים  1,008,000 שניות  עד כאן זה נשמע סביר, לא? ולכן  בהתאם להגדרת נס, אדם צריך לצפות להתרחשות של נס בערך פעם ב-35 ימים.

כמו שאמרתי, החוק הזה הוביל אותי לבחון מקרים שהוגדרו כנסים, רציתי לגלות את ה"טריק" למצוא איך הם קורים והכי חשוב, האם ניתן לייצר אותם. מצאתי כמה מרכיבים ליצירת הנס. רוצים לנסות זאת? לבחון האם ניתן לייצר ניסים?

נתחיל:

הזמינו את הנס באמירה ובמחשבה - לפני הכול אתם צריכים לדעת איזה נס אתם רוצים שיקרה לכם, אתם צריכים להגיד את זה בקול (אל חשש האמירה היא לעצמכם, אני לא הולכת להפוך אותכם למוזרים ...). המטרה באמירה, היא להניע את האנרגיות שסביבנו וליצור מצבי מציאות אשר מתוך התחושה הפנימית והאמת של כל אחד ייוצר הנס. זה פועל כמו מגנט על חיינו. דייקו באמירת הנס שאתם מזמנים, הרי אתם הולכים לקבל אותו...

רצון - תרצו את הנס בעוצמה, תרצו בכל הגוף, בעוצמה שתוביל אותכם למעשה שבחיי היום יום סביר להניח שלא הייתם מאמינים שאתם מסוגלים לבצע. כמו אם שהרימה מכונית, כדי לחלץ את בנה שנלכד תחתיה או כל מעשה גבורה. תמיד כששואלים את הגיבורים איך הם הצליחו, הם טוענים שאין הם יודעים הם פשוט רצו. מוכר לכם המשפט "אין דבר העומד בפני הרצון..." - ובכן מה אתם רוצים? איזה נס?

ערנות - היו ערניים וחדדו את החושים, מכירים את התופעה שאתם חושבים על רכישת מכונית מסוג מסוים ו"לפתע" אתם רואים אותה המון על הכביש או לחלופין כשאתן בהיריון "לפתע" אתן רואות שכולן בהריון, פתאום כ-ו-ל-ם ??? ברור שלא! בעקבות תשומת הלב שלנו אנו רואה דברים שלפני כן לא ראינו,- אז...אל תשכחו לפקוח עיניים.

פנטזיה – תפנטזו על הנס, אני אומרת לפנטז כדי שתשחררו את הדמיון, תעשו זאת ללא בחינת גבולות האם זה אפשרי או לא, לדמיון אין גבולות והרבה פעמים אנו נוכחים לדעת שדברים שחשבנו שהם בלתי אפשרים שיקרו קרו. בעבר גם הטיסה לירח הייתה בגדר פנטזיה, שהופיעה בספרי המדע הבדיוני של ז'ול וורן. קדימה פנטזו (על ניסים, כן?)

חשיבה חיובית – למחשבה יש השפעה על הגוף, מחקרים כבר הוכיחו שקיים קשר ביוכימי במוח בין חשיבה ותפקוד הגוף, הוכח כי בעזרת חשיבה חיובית ניתן לשכך כאבים ואפילו לרפא מחלות, ובמילותיה של אימי: "תחשוב טוב יקרה טוב", תנסו, במקרה הכי גרוע תצליחו...

אמונה – האמונה היא תחושה עמוקה ופנימית בקיומו של דבר, גם אם אין הוא נתפס על-ידי השכל וההיגיון שלנו או של אחרים, האמונה היא האמצעי להשיג תוצאות מרחיקות לכת, היא הכוח המניע החזק ביותר להגשמה. אתם בוחרים האם אתם מסוגלים לייצר ניסים!!!

קיבלתם את הדרך לייצר ניסים, עכשיו זה בידיכם, אין לי כדור בדולח לכן שתפו אותי אם הצלחתם ואיזה ניסים יצרתם.

הכותבת: אסנת רובין מאמנת ויועצת לעסקים, מנכ"ל "מודעות להצלחה" המספקת פתרונות יצירתיים למינוף העסק, מנחת סדנאות, חונכת מטעם התמ"ת וחברה בלשכת היועצים הישראלית. לשאלות ותגובות ניתן לפנות ב  osnat@osnat-rubin.co.il

אסנת רובין -מנכ"ל "מודעות להצלחה" לרוצים עסק משגשג ולא רק עסק שורד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב