דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונגפו עגור לבן 

מאת    [ 19/03/2011 ]

מילים במאמר: 1013   [ נצפה 3435 פעמים ]

בתרבויות המזרח נחשב העגור לבן לעוף חכם מאוד, אצילי, אלגנטי, בעל אריכות ימים, יציב, ואגרסיבי לתוקפיו. להבדיל מסגנונות עגור לבן אחרים, שיטת עגור לבן הטיבטית   (pak hok pai) מנסה לקבל השראה ממאפיינים אלו ואינה מנסה לחקות את תנועותיו. היא מושפעת מאופיו הלוחמני של העגור, מטקטיקות הלחימה שלו, ויכולת התמרון שלו. 
pak hok pai היא אחת מהשיטות הסיניות היחידות אשר באמת יכולות להיקרא "שיטה שלמה". היא אינה מגבילה את קו הלחימה של הלוחם ואינה טוענת כי לחימה מסוג כלשהו אינה מקובלת. עם התפתחותה ע"י הנזירים הטיבטים והמורים הסינים ניבנו בה : אגרופים ארוכים - המהווים את בסיס הלחימה, אגרופים קצרים לטווח קצר, מכות מרפקים, עמידות יציבות, תבניות תזוזה והתחמקות, בעיטות גבוהות, בעיטות נמוכות, מכות יד פתוחה, בריחים, הורדות לקרקע, האבקות מונגולית ואפילו תבנית רכה וייחודית (הדומה במאפייניה לטאי צ'י צ'ואן) - יד הכותנה העוטפת את המחט -
min lui chum sau, המשלימה את השיטה לגמרי. כשיטה שלמה עגור לבן כוללת גם רפואה טיבטית וסינית אשר נלמדו בעבר בשלבים המתקדמים.

היא נחשבת קשה ללמידה ומרבית העוסקים בה מגיעים לשלב בו קשה להם להמשיך ללמוד טכניקות מתקדמות. מסיבה זו, גם מרבית המורים כיום אינם שולטים בכולה. זו שיטה לוחמנית ותובענית,  כך שנדרש זמן רב בכדי שזה העוסק בה, יוכל ליישם את הלחימה המיוחדת והחכמה שבה.

כוחה של השיטה נובע משימוש מלא של המותן, האוספת כוח מהרגליים ומוציאה אותו בחוזקה דרך הידיים. עמידה יציבה, מחשבה חזקה וגוף משוחרר וחזק נותנים את היכולת לכך. כאשר לוחם עגור לבן מכה, כל גופו משתתף במכה כך שזו נהיית הרסנית ובלתי ניתנת לעצירה. פעולת דחיסה והרחבה של הגוף במהלך פעולת הידיים, יוצרת עוד כוח התורם לעוצמת המכות. בנוסף אומרים בשיטה - "היכן שיש תנועה יש כוח טבעי", כך שהכוח האמיתי מגיע מהאנרציה שבתנועה הזורמת והמתמדת של הגוף, והידיים רק מצטרפות אליו. הן כמו שרשרת המחוברת לגוף ונעה רק כאשר הוא נע. 

לא ניתן להגדיר את השיטה כקשה או רכה. יש בה שילוב של רכות בתזוזה ובהטיית הגוף, ידיים רכות ככותנה בתנוען, ובעלות פגיעה חזקה והרסנית כשהן מגיעות למטרתן.

תכני לימוד בשיטה
אגרופים - ארוכים וקצרים.
בעיטות - גבוהות ונמוכות.
עמידות והליכות - לבניית בסיס חזק, הן ליציבות והן לתנועה.   
Kam Na - תפיסות ונעילות.
Sam Sing - תרגולים לחישול הגוף.
צ'י קונג (קשה, רך)- תרגילים להנעת האנרגיה בגוף לשמירה על בריאותו וחיזוקו.
מדיטציה - התבוננות פנימה אל הגוף והנפש. 
Luk Lik Kune - תבניות בסיסיות לבניית כוח וקאורדינציה.
 tow-lo תבניות מתקדמות - איגרוף הכוכב הנופל (lau sing kune), איגרוף מעוף העגור (fei hok kune), איגרוף פרח השיזף (mui fa kune), איגרוף שרשרת הברזל (tit lin kune), איגרוף חמש החיות (ng yen kune), איגרוף זריחת השמיים (tin gong kune), איגרוף שומר הבודהא (low horn kune), איגרוף שמונת בני האלמוות (ba sim kune) וכו'.
כלי נשק סיניים - מקל ארוך (kwan), חנית (chiang), חרב רחבה (darn dow), חרב פיפיות (gim), חרב גנרל קוואן (kwan dow), חרבות פרפר (wudip dow), חותך רגלי סוסים (cha ma dow) וכו'.
סגנון טיבטי רך (כטאי צ'י צ'ואן) - יד הכותנה העוטפת את המחט (Min Lui Chum sau) - סגנון לחימה רך לחלוטין ופנימי, הנועד להניע את הגוף ואת האנרגיה ברכות. הוא משלים את הצד הקשה יותר של השיטה.

קרבות מגע מלא - שיעורים אינטנסיביים של לחימה וקרבות מגע מלא.

לוחם עגור לבן
לוחם עגור לבן לא משתמש בכוח כנגד כוח, הוא יודע להתחמק ללא הרף מיריבו ולשמור אותו רחוק ממנו. על ידי כך גם מתערער שיווי משקלו הפיזי והנפשי של יריבו וזה נותר חשוף למכותיה ההרסניות של השיטה, אשר פוגעות בו במקומות החיוניים ומשבשות את זרימת הדם והאנרגיה בהם. היריב אינו יודע מה פגע בו וכבר פוגעת בו עוד מכה הרסנית, ועוד אחת ועוד אחת ללא הפסקה עד שהוא נופל. ניתן לתאר זאת כמו מתקפת מטאורים על היריב. אפילו אם היריב רוצה להכות בחזרה, לוחם עגור לבן אינו נמצא היכן שהיה לפני רגע, כאשר הוא הכה. היריב הופך מבולבל ונפשו ורוחו נשברים.
כאשר היריב מכה, לוחם עגור לבן יכול לזוז ובו בזמן להכות את מכותיו של היריב ולהרוס אותן כך שזה אינו יכול להשלימן. הוא יכה בחזרה מהיכן שהיריב הכי פחות מצפה, ומזוויות שונות וקשות. לשם כך לוחם עגור לבן צריך ללמוד להיות משוחרר ורגוע (פיזית ונפשית). הוא צריך לדעת כי הוא יכול לגבור על יריבו, ואפילו במכה הרסנית אחת.
שיטת עגור לבן אינה מדגישה שימוש בהגנות. במקום זאת, היא מלמדת לזוז נכון מהתקפות היריב ובמקרה שרוצים להגן משתמשים באגרופים כהגנה תוך כדי התקפה. יכולת  גבוהה זו יוצרת חיסכון בזמן ואנרגיה מצד הלוחם ומצריכה אומץ לב רב מצדו.

כיצד מתחילים ולאן מגיעים
מתחילים מההתחלה. תלמידים מתחילים לומדים את הבסיס בהדרגה והוא כולל תרגול גמישות, בעיטות, חיזוקים, אגרופים, עמידות והליכות, בריחים פשוטים, ועבודות זוגות בסיסית לבניית הבטחון ויכולת התגובה מול תוקף. מתקדמים אט אט עם הבסיס ומוסיפים לו טכניקות מתקדמות המעשירות את יכולת הלחימה והמיומנות. באימונים יש חשיבות גדולה ביותר לתרגול מתמשך של עקרונות הבסיס של האומנות, הפיזים והמנטאלים. אלו נותנים לאומנות את היכולת להתממש ונותנים למתרגל את ההתפתחות האישית האמיתית. תלמידים הרוצים להילחם נכנסים לשיעורים הלחימה, בהם חובשים קסדות, לובשים כפפות איגרוף, מעלים קצב ואינטסיביות ומביאים את האומנות למימוש לחימתי חזק ביותר. 
לתלמידים מתקדמים מומלץ ללמוד גם את ה-min lui chum sau (הטאי צ'י של עגור לבן), על מנת לקבל את הצד הרך והפנימי של האומנות ובכך להשלים עצמם כאומני לחימה וכבני אדם המטפחים עצמם. 
כפי שניתן לקרא ולהבין, שיטת עגור לבן אינה מוגבלת לפאן אחד ומצומצם, אלא, היא באה לתת מענה רחב למגוון האפשרויות העומדות בפני אדם הרוצה לטפח עצמו דרך אומנות לחימה. כל אחד ואחת יכולים למצא את המינון הנכון לולה לאורך הדרך, ולכוון עצמם למקום אליו הם רוצים להגיע.

הכותב הוא סיפו צחי שוחט, בעל בית ספר לקונגפו עגור לבן בהוד השרון.

ניתן למצוא חומר רב ומגוון בסיפריית ה- New Age  ובסיפריית הפילוסופיה.

תגים: טאי צי, טאי צ'י, קונג פו, עגור לבן, יין ויאנג, פילוסופיה, עידן חדש, אומנויות לחימה, קונג פו עגור לבן, קונגפו, רוחניות, צ'י קונג

הכותב הוא סיפו צחי שוחט, בעל בית ספר לקונגפו עגור לבן בהוד השרון.


ציון שוחט הוא בעל תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, תואר שני בהנדסה בינתחומית, ותואר שני במנהל עסקים. תחומים: אופניים, מחשבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב