דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקצעת שורשי השיניים כטיפול מונע 

מאת    [ 19/03/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 7605 פעמים ]

הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים.

ללא טיפול במחלת חניכיים, לא ניתן לשמור על היבטים אחרים של בריאות חלל הפה, והמחלה עלולה להביא לתופעות דוגמת נסיגת חניכיים ובהמשך גם אובדן שיניים. מחלות החניכיים מהוות גורם ראשון במעלה לאובדן שיניים בקרב אנשים מעל גיל 40.

מחלות החניכיים נגרמות כתוצאה מהיווצרותה של שכבת חיידקים על השן, הנקראת פלאק ומפרישה חומרים רעילים הגורמים לרקבון השן ולדלקת בחניכיים. הדלקת מתפתחת תחת שכבת האבנית וגורמת לנסיגת חניכיים או להיווצרות כיסי חניכיים.

טיפול במחלת חניכיים צריך להיעשות במרפאת שיניים על ידי רופא שיניים ושיננית. מומלץ לעבור טיפול של הסרת אבנית אחת לשלושה עד ארבעה חודשים. במקרים שנוצרו כיסי חניכיים עמוקים, יש צורך בטיפול יסודי יותר הנקרא הקצעת שורשים או ניתוח חניכיים פתוח.

טיפול של הקצעת שורשים מתבצע תחת הרדמה מקומית, והוא כולל טיפול ניקוי שורש השן משכבות של חיידקים ואבנית באמצעות מכשירים חדים החודרים במרווח שבין השן והחניכיים.

טיפול של הקצעת שורשים ניתן לבצע רק לאחר הסרת האבנית מעל קו החניכיים ולאחר תקופה קצרה של הכנה מצד המטופל, הכוללת הקפדה על צחצוח נכון. יעילותו של טיפול הקצעת שורשים באה לידי ביטוי בעובדה שבמקרים רבים היא חוסכת את הצורך בניתוח חניכיים.

גורם נוסף התורם להיווצרות מחלת חניכיים הוא העישון, וזאת משום שהעישון מביא להצרת כלי הדם ובכך מפחית את אספקת הדם לחניכיים. משום כך, בעת טיפול במחלת חניכיים, מומלץ למטופל להפסיק לעשן לפחות עד לסיום טיפול חניכיים ו/או השתלת שיניים.

גם מתח נפשי משפיע לרעה על יכולות הגוף להתמודד עם מחלות בכלל, והדבר כולל גם התמודדות עם מחלות בחלל הפה וכן היכולת להתמודד עם טיפול במחלת חניכיים.

טיפול במחלת חניכיים הינו בעל חשיבות החורגת מהתחום של היגיינת חלל הפה. הזיהום הנוצר על ידי שכבת החיידקים בשיניים ובחניכיים עלול לחדור למחזור הדם ולגרום לזיהומים בשאר חלקי הגוף.

מחקרים מראים כי מחלת חניכיים חמורה עלולה להגביר את הסיכויים ללקות במחלת לב, להחרפת מחלת הסוכרת אצל אלה החולים בה, למחלות בדרכי הנשימה או להביא ללידה מוקדמת אצל נשים בהריון. על פי מחקרים שנעשו, 75 אחוז מהחולים במחלות חניכיים מתקדמות הנמצאים מתחת לגיל 50, מפתחים גם מחלת לב.

בעיה נוספת בתחום בריאות השן היא חריקת שיניים. זהו מצב בו אדם מחכך את שיניו אלה באלה באופן לא מודע, בעיקר בעת שינה. חריקת שיניים מביאה לשחיקה הדרגתית וחמורה של השיניים, כאב ראש וכאבים בלסתות.

הגורם לחריקת שיניים אינו ידוע, אך מעריכים שמתח נפשי מחריף את הבעיה וישנה גם השערה בדבר קיומו של גורם גנטי הגורם לבעיה לעבור בתוך המשפחה בחלק מהמקרים. למרות שאין פיתרון המפסיק את הבעיה, קיים טיפול המפחית את הנזק לשיניים באמצעות הרכבת סד דמוי פרסה על הלסת העליונה. הסד מהוה בולם זעזועים הסופג את כח החריקה, ובכך מופחת קצב שחיקת השיניים.

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.


צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב