דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סתימות שיניים לבנות ולמה הן עדיפות 

מאת    [ 19/03/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 3026 פעמים ]

שמירה על ניקיון השיניים היא בעיה מרכזית אצל אנשים רבים. צחצוח לא מוצלח מביא להצטברות שכבת חיידקים על השיניים, וחיידקים אלה עלולים לגרום בהמשך למחלת שיניים הנקראת עששת, הגורמת לריקבון השן. על מנת לטפל בעששת, על רופא השיניים להסיר את החלק הרקוב בשן, ולמלא את השן החסרה באופן מלאכותי על מנת להחזירה לתפקוד נורמאלי, או קרוב לכך ככל האפשר. הפעולה הנעשית למילוי החור בשן בחומר מלאכותי נקראת סתימה.

 בשיטה המסורתית, הקיימת כבר כמאה וחמישים שנה, הסתימות עשויות תערובת מתכות המוחדרת לחור שנוצר בשן עקב העששת. סתימה מסוג זה נקראת אמלגם, והיא נותנת למקום המילוי צבע מתכתי אפור. בנוסף, מכילה סתימה זו כספית, וישנו חשד (שלא הוכח עדיין) לגבי נזקים אפשריים של הכספית לבריאות המטופל. כתוצאה מחשד זה, הוצאו סתימות אמלגם אל מחוץ לחוק בשבדיה, נורבגיה ויפאן, ובמדינות אירופה הוגבל השימוש בהן.

 פיתרון לבעיות הנגרמות מסתימות אמלגם נמצא בדמותן של סתימות שיניים לבנות, העשויות מחומר פלאסטי בעל צבע לבן הזהה לשן הטבעית ונקרא קומפוזיט, המתקשה מיד לאחר הרכבתו על החור בשן, ומתמזג בטבעיות עם המראה הלבן של השן הטבעית. קומפוזיט עשוי מחומר אורגני דמוי שרף וחומר אנאורגני. סתימות לבנות נותנות לשן שעברה טיפול מראה טבעי, ובמקרים רבים אף לא ניתן לראות באיזו שן הותקנה סתימה ובאיזה לא.

 סתימות השיניים הלבנות הופיעו לראשונה בשנות ה-60. בניגוד לאמלגם, לא מכילות סתימות שיניים לבנות כל מתכות, ולכן אין חשש לתופעות לוואי הקשורות במתכות. הקומפוזיט גם אינו מוליך חום, בניגוד למתכות, כך שאין סכנה לחימום או קירור יתר של השן בה נעשתה הסתימה, כפי שהדבר עלול לפעמים לקרות בסתימות מסוג אמלגם. בנוסף, סתימות לבנות אינן מקשות על פעולות של לעיסה ואינן פוגעות בתפקוד השן בכל דרך שהיא.

 התקנת סתימות לבנות הנעשיית בתוך מרפאת שיניים מחייבת קידוח בשן לצורך החדרת החומר, והיא נעשית תוך הרדמה מקומית. לאחר ביצוע הסתימה, יש להימנע מאכילה ושתייה למשך שעתיים. לאחר ביצוע פעולת הסתימה בשן, יש לשמור על בריאות השן כרגיל, ולהקפיד על צחצוח נכון ולהגיע לטיפול של הסרת אבנית אחת לששה חודשים. גם שיניים בהן הותקנו סתימות לבנות, עלולות לפתח עששת אם לא תהיה הקפדה על צחצוח נכון. עם זאת, אין סתימות לבנות מחייבות טיפול מעקב ייחודי, ושמירה בסיסית על צחצוח נכון תספיק. 

אם נשמרת היגיינת הפה בצורה נכונה, נשמרות הסתימות הלבנות לשנים רבות. עם זאת, עלולה הקומפוזיט לאבד את צבעו הלבן, והדבר מחייב ליטוש ומילוי מחדש של הסתימות הלבנות אצל רופא שיניים. יתרונו הבולט של הקומפוזיט הוא האפשרות להשלים סתימות לבנות מבלי שיהיה צורך להסיר את החומר שכבר הוזרק לשן בתהליך הטיפול, אלא תמיד ניתן להוסיף על החומר הקיים, וזאת בשל מבנהו הכימי של הקומפוזיט.

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.


צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב