דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 ברמת גן - כמעט ואין אף רחוב שבו לפחות בנין אחד בשלב מתקדם בתהליך לחיזוק והשבחת הבנין 

מאת    [ 19/03/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2979 פעמים ]

מנהל המרכז ליישום תמ"א 38 ברמת גן, אילן מאירי, סבור כי מרבית מחלות הילדות של התוכנית באות בימים אלה על פתרונן. הקושי המהותי שנותר הוא יכולת הדיירים להתארגן. "יש דיירים שלא מדברים בינהם עשרות שנים בגלל הזמנה לחתונה בשנות השבעים" מתאר מאירי, המלווה דיירים מזה כשלוש שנים. "הנסיון מלמד שבמרבית הבנינים הדיירים זקוקים לגורם נטרלי שיספק להם מידע אוביקטיבי ויסיע להם בהתארגנות למהלך סבוך ומורכב".

להערכת המרכז אישור הוספת שתי קומות ברמת גן נתן תנופה של ממש לחיזוק הבנינים בעיר. הדבר צפוי להניב בתוך שנתיים לפחות 3,000 דירות חדשות וישנה ללא היכר את חזות העיר. "כיום כמעט ואין רחוב ברמת גן שאין בו לפחות בנין אחד שהחליט לבצע את ההשבחה". הדיירים מודעים כעת היטב לחוק ולאפשרויות ההשבחה ורוצים לשמוע מייד את התכל'ס. "הידיעה שבבנין השכן חתמו, מתפשטת כאש בשדה קוצים ומביאה את שאר הדיירים למסקנה שאם כבר נסבול מעבודות בניה, אז לפחות שגם אנחנו נהנה", אומר מאירי.

הדיירים אכן נהנים. הם מקבלים חינם בנין מחוזק, המבטיח את חייהם בעת רעידת אדמה, משופץ ביסודיות לרמה של בנין חדש: החזות העלובה של שפריץ אפור ומוכתם מתחלפת לחיפוי שיש מהודר, משובץ במרפסות שמש אלגנטיות. התשתיות הישנות מוחלפות במודרניות. חדר המדרגות משנה את פניו ללובי מפואר עם מעלית חדישה. החצר המוזנחת נסללת באבן משולבת לצד גינה מודרנית, עם מערכת השקיה אוטומטית. כל הדירות מוגדלות בחדר נוסף המשמש כמרחב מוגן. שווי הדירה מזנק במאות אלפי שקלים - פטורים ממס.

לא רק הדיירים נהנים, גם חברות הבניה, המתקשות למצוא בעיר קרקע זמינה, מגיעות למסקנה שתמ"א 38 היא תחום פעילות חשוב. אבל לא רק הם. בעיר מסתובבים גם עשרות סוכנים מצויידים בפולדרים מהודרים ומחתימים את הדיירים על הסכמים. כל הגורמים המקצועיים, הן בעיריה והן בהתאחדות הקבלנים, שותפים לדעה שרבים מאותם "קבלני הסכמים" לא יוכלולעמוד מאחורי ההבטחות. "כולם יודעים שחשוב לחתום רק עם חברה רצינית, אבל לדיירים אין כלים לזהות מי עומד מולם. 
למרבה האבסורד, דוקא לקבלנים הטובים אין מערך שיווק ולדיירים אין שום אפשרות להגיע אליהם ללא עזרה" אומר מאירי, הקורא למעורבות העיריה בסינון המציעים, על פי עמידתם בסולם קריטוריונים.

האופנה החדשה:  תמ"א 38 דור 2

תיקון 2 לחוק תמ"א 38 מאפשר הריסה ובניה של בנין חדש עם זכויות בניה מוגדלות. תושבים רבים מעדיפים את האפשרות הזו, אך המציאות מלמדת שלא תמיד זה משתלם לדיירים.

"לדיירים בבנין עם קומה מפולשת, שניתן להוסיף לו מקומות חניה, עדיף להשביח את הבנין הקיים, כי הם יקבלו דירות גדולות יותר בבנין עם פחות דיירים. הסיבה לכך היא שבנין חדש ידרש לעמוד בכללי התכנון הדורשים השארת מרווחים מסביב לבנין, בשעה שתמ"א 38 מאפשרת לבנות ממ"דים בחריגה מקוי הבנין.

התיקון מתאים יותר למבנים ישנים מאוד, בד"כ עם קומת קרקע בנויה וגג רעפים, וגם זאת בתנאי שמרכזים מספר בנינים צמודים שכוללים יחד לפחות 24 דירות.



אילן מאירי


מנהל המרכז לישום תמ"א 38 - רמת גן
המרכז מסייע לדיירים להתארגן ולקבל את המירב האפשרי מחברות בניה אמינות בהסכם שקוף ושיוויוני.


אתר: www.hidush-batim.com


לתגובות: href="mailto:ilan@hidush-batim.comilan@hidush-batim.com">">ilan@hidush-batim.com
טלפון:     03-5741808
טלפון ישיר של מנהל המרכז - אילן מאירי: 054-3035515






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב