דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם תוותרו על השבלונה - תוכלו להיות עצמכם 

מאת    [ 17/03/2011 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 2363 פעמים ]

אם תוותרו על השבלונה - תוכלו להיות עצמכם / מאת יואב ברנזון

 

 

השבלונה

 

למרבית האנשים יש סוג של שבלונה שלפיה הם מנסים בכל כוחם לחיות. השבלונה היא סוג של חיים אידיאלים בעולם מושלם, שבו הכל עובד כפי שצריך להיות והכל קורה בדיוק כפי שחייב להיות, עד הסוף, עד למקסימום. למשל, "זוגיות צריכה להיות....", "הורים צריכים להיות...", "משפחה צריכה להיות..." או "החיים אמורים להיות...".

 

ההשפעה של השבלונה הזאת היא אדירה. אנשים רבים שואפים כל חייהם לחיות לפי אותה השבלונה (ולאו דווקא מצליחים בכך), אבל בדרך למטרה הם מתעלמים מעצמם, מהמציאות, מהייחודיות שלהם, מהמגבלות שלהם, ממי שהם באמת.

 

 

 

המאמץ להתאים לשבלונה

 

כדי להתאים את עצמכם לשבלונה עליכם להתאמץ מאוד. אבל גם אם תתאמצו, פעמים רבות לא תצליחו "להתאים" לשבלונה, פשוט משום שהיא אינה אתם, היא אינה טבעית, היא רחוקה ממה שאתם באמת וממה שאתם אמורים להיות.

 

מרבית התסכול, הדיכאון, תחושת הכישלון והמתח בחיים נובעים מהמאמץ להתאים לשבלונה מסויימת שקיימת בראשכם וחוסר היכולת בשטח להצליח במשימה הזאת. חוסר המוכנות של אנשים לוותר על אותה השבלונה - הוא זה היוצר את מרבית התסביכים האישיים.

 

 

 

אל תנסו להתאים את עצמכם בכוח לשבלונה

 

אנשים שמנסים בכוח להתאים את עצמם לשבלונה המסויימת שבראש שלהם הם בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות משברים, תסכולים, אכזבות בלתי פוסקות ו"כישלונות" - כי הם לא "בסדר" והם לא מתאימים לשבלונה, כאשר בפועל הם כנראה בסדר גמור או לפחות הרבה יותר בסדר ממה שנראה להם.

 

בחלק מהמקרים, הניסיון להתאים לשבלונה מסויימת הוא פשוט מיותר וחסר סיכוי. המאמץ הוא אדיר והתוצאות הן מוגבלות ופעמים רבות גם קצרות מועד. בכלל, כל היופי בחיים הוא לא לחיות לפי השבלונה אלא לחיות את החיים שלכם בצורה משוחררת ואוטנטית יותר.

  

 

 

תהיו מי שאתם, גם אם זה חורג מהשבלונה

 

שבלונה, סטנדרטים, ערכים - כל אלה הם דברים חשובים. אך הם אינם חשובים יותר מכם. ייחודיות פירושה לחרוג מהשבלונה במקרים שאתם מגלים שפשוט אינכם מתאימים לדפוס המקובל והמצופה. למשל, כאשר אתם מגלים שאתם הומוסקסואלים. או למשל, כשאתם מגלים שאינכם יכולים ללמוד במסגרת לימודית אקדמית כי אתם מתאימים לעיסוק מעשי שמתרחש בחוץ, בתנועה, באקשן. 

 

זכרו, זה בלתי אפשרי לגעת באושר, בשמחת חיים ובשלמות העצמית בעודכם מתאמצים בכל הכוח להיות מישהו או משהו שאתם בעצם לא. השבלונה היא דבר טוב כל עוד היא באמת מתאימה לכם, תואמת את הממדים שלכם ומחוברת ליכולות שלכם. אבל, שבלונה היא אסון נפשי נוראי כאשר אתם מנסים להלביש אותה בכוח על עצמכם.

  

 

וטיפ לסיום: חשבו על זה כך, חולצה היא דבר חשוב והכרחי כל עוד היא מתאימה לממדי הגוף שלכם ומחמיאה לכם. אלא שהניסיון ללבוש חולצה יפהפיה שקטנה מכם ב-4 מידות הוא דבר מאולץ, מדכא ומאוד לא נוח ולא מעשי. עדיף שתוותרו על החולצה היפה (תוותרו על השבלונה הנוצצת) ותחפשו חולצה אחרת שמתאימה לממדי גופכם האמיתיים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב