דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לברדור 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 5081 פעמים ]

לברדור הינו כלב שנחשב לבעל אינטליגנציה גבוהה במיוחד ועל כן הינו קל לאילוף. מקורו של לברדור באי ניופאנלנד והינו כלב בעל כישורי שחייה. כיום לברדור הינו כלב עבודה ומשמש בעיקר ככלב נחייה לעיוורים, ככלב שמיעה לחרשים וכן כלב שעוזר למשטרה וכוחות הביטחון ככלב גישוש מכיוון שהוא בעל חוש ריח מאוד מפותח.

לברדור שאמור להיות כלב נחייה עובר הכשרה מיוחדת במרכז לכלבי נחייה, אך בשנתו הראשונה לברדור גדל עם משפחת אומנה שמלמדת אותו להיות מחונך לצרכים, ללכת ישר עם רצועה ולא למשוך את הבעלים בטיול, ללכת לשמאלו של הבעלים ובמרכזה של המדרכה ולהתרגל להיות רגוע כאשר הבעלים עסוק בפעילויות שקטות כגון עבודה במשרד או ישיבה בעבודה. בתום השנה אצל משפחת האומנה לברדור  עובר למרכז לאימון כלבי נחייה ושם לברדור נבדק לגבי התאמתו לשמש ככלב נחייה. בין היתר לברדור נבדק לגבי הדומיננטיות שלו ולגבי הצייתנות שלו ולפי הבדיקות יכולים לדעת האם הכלב יוכל לעבוד בסופו של דבר ככלב נחייה או האם עליו לפרוש מההכשרה עקב אי התאמה לתוכנית.ישנם כלבים שנמצאים לא מתאימים לשמש ככלבי נחייה ואז או שהם עוברים חזרה למשפחת האומנה לאימוץ של קבע או שהם עוברים הסבה מקצועית על מנת לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים. כך, למשל נוכל לראות לברדור שעובד עם ילדים אוטיסטים, הכלב מאפשר לילד להיקשר אליו ועל חדי כך הילד לומד להשתמש בשפה כדי להביע את עצמו וכן לנסות להיות תקשורתיים יותר עם הסביבה שלהם.

לברדור שנמצא מתאים לתוכנית ההכשרה של כלבי נחייה עובר תהליך אילוף ארוך בן 5 חודשים שבו הוא לומד להוליך את הבעלים שלו. בתום המסע הארוך המרכז לכלבי נחייה מתאימים לכלב אדם בעל לקות ראייה והם לומדים להסתדר יחדיו. הצוות במרכז ימשיך ללוות אותם בהדרכה ותרגול עד שיידעו איך לעבוד ביחד. לברדור מאוד משפר את איכות חייהם של העיוורים מכיוון שאחרי שהם מתרגלים לכלב נחייה הם מתחילים לחיות חיים עצמאים יותר כי הכלב מסייע להם בפעילויות יומיומיות.

לברדור עובד בממוצע עם עיוור בין 7-12 שנים. לברדור לא משמש רק ככלב נחייה לעיוורים אלא גם מסייע מאוד לחולי אפילפסיה קשים. תפקידו של לברדור בעבודה זו היא ללמוד ולזהות התקף של חולה אפילפסיה לפני שהוא מתפרץ ואז לתת לחולה את התרופות כדי למנוע את ההתקפים הקשים. כמובן, לברדור משפר את איכות חייהם של חולי אפילפסיה מכיוון שהם מרגישים בריאים וחיוניים יותר עם כמות התקפים נמוכה משמעותית מאשר לו היו ללא הכלב.

לברדור הינו כלב שזקוק להוצאת אנרגיה מרובה ולכן הוא זקוק לפעילות ספורטיבית רבה משום שאחרת הוא עלול לפתח בעיות השמנה, לכן מומלץ להוציאו לטיולים ארוכים בחוץ.

לברדור גם נחשב לכלב אידיאלי למשפחות עם ילדים מכיוון שהוא נוטה לגונן על הילדים ולשמש להם בן לוויה וכלב נאמן ביותר. אף על פי שהכלב גדול הוא לא נחשב כלב שמירה אך הוא יכול להרתיע גנבים מכיוון שהוא נאמן מאוד לבעליו ויכול להרתיע גנבים על ידי נביחות רמות. לברדור הינו כלב מומלץ לגדל בבית עם ילדים וכמו כן גם בבתים עם ילדים או אנשים שהם בעלי צרכים מיוחדים. הוא כלב מאוד טוב, בעל מזג נעים ולכן מומלץ לגדל לברדור.    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב