דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלב זאב 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 5882 פעמים ]

כלב זאב נקרא גם רועה גרמני בעגה המקצועית והוא פותח מהשבחות שונות בסוף המאה ה19. היום, הכלב הזה נחשב לאחד הכלבים הכי פופולאריים מכיוון שהוא מאוד אינטליגנטי וקל לאילוף. כלב זאב משמש בצה"ל מסיבה זו ככלב גישוש תקיפה ומרדפים ביחידת הכלבנות של הצבא. גם מפורסמים רבים כמו ג'ניפר אניסטון ומיילי סיירוס מגדלים כלב זה. בישראל הכלב נחשב לאחד הכלבים הכי מועדפים ביחד עם הלברדור.

כלב זאב פותח בשלהי המאה ה19 כאשר הייעוד המקורי היה להפכו לכלב עבודה בשרות ממשלתי ולעבודה עם פרויקטים. יותר מאוחר בהיסטוריה בשל המאה ה20 הפך כלב זאב לכלב משטרה הצלה וחילוץ ובנוסף לכך שימש במלחמות העולם הראשונה והשנייה ככלב שמירה של הגרמנים. עובדה מצערת היא שבעקבות השבחה וגידול לא נכונה הפכו כמה מכלבי הזאב לתוקפניים מידי וכן סבלו מבעיות באגן.

כלב זאב הינו מאוד אמין ולכן מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. הכלב נוטה לגונן על ילדים ולשמור עליהם מכל משמר. ישנם אפילו כלבי זאב שמשמשים ככלבי נחייה לעיוורים. כלב זה נהנה לרוץ למרחקים ארוכים ונהנה להוציא אנרגיה ולכן חשוב להוציאו לטיולים ארוכים.

כלב זאב קיים במגוון צבעים של פרווה כגון חום, שחור ולבן.עד שנת 2002 לא היה הכלב הלבן מוכר לפי תקן הגזע ורק בשנת 2002 אושר כלב זאב לבן כגזע בשווייץ.

מבנהו של כלב זאב הינו גדול וגופו שרירי. גובהו יכול להגיע ל66 ס"מ ומשקלו עד 43 ק"ג. פרוותו באורך בינוני ומורכבת מפרווה חיצונית סמיכה ומפרווה פנימית המבודדת אותו מתנאי מזג אוויר חמים או קרים וכן בידוד בפני הגשם.  מומלץ להבריש את פרוותו מכיוון שזה שומר על פרוותו נקייה ובעל מרקם מבריק וכמו כן פעולה זו יכולה למנוע נשירת פרווה עודפת בבית.

אופיו של כלב זאב הינו אמין מאוד, הוא נחשב לכלב אמיץ ובעל ביטחון עצמי רב והוא בפירוש לא אגרסיבי ולעולם לא יפגע בבעלים שלו. הכלב נחשב לשומר מאוד על הטריטוריה שלו ולכן עלול לנבוח הרבה, עובדה זו יכולה להיות יתרון כהרתעה בפני גנבים או פורצים.

כלב זאב כל כך אהוב ופופולארי שהוא אפילו הופיע בסרט מצויר של דיסני שנקרא בולט. הכלב שהופיע בסרט היה לבן ומאז מאוד גדלה הפופולאריות שלו והרבה אנשים רצו לאמץ כלב זה. גם צה"ל גילה את היתרונות הרבים של כלב זה, את האינטליגנציה הגבוהה שלו, את יכולת האילוף הגבוהה שלו ואת משמעת העבודה הגבוהה שלו ולכן יחידת הכלבנות של צה"ל עובדת עם כלב זה ומאלפים אותו לשמש ככלב מרדפים גישוש ותפיסת מחבלים. הודות לכלב זה נמנעו הרבה מקרים שיכלו לקרות ללא עזרתו. כלב זה מצוין לגישוש משום חוש הריח המאוד מפותח שלו ולכן גם שימש בעבר לאיתור נעדרים ביחידות המשטרה. כלב זה תורם תרומה עצומה ואנו חבים לו הרבה הן מחברתו הנעימה והן משרותו בשרותי הביטחון ולכן אנו כל כך אוהבים כלב זאב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב