דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזעי כלבים 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 3704 פעמים ]

גזעי כלבים  הקיימים כיום בעולם הם רבים ומגוונים מאוד. כיום קיימים לפחות 500 ויותר גזעי כלבים ברחבי העולם. כאשר מדברים על גזע מתייחסים להבדלים בסוגי הכלבים לפי האופי והתכונות הגופניות שלהם מבחינת המבנה הפיזי.

בעיקרון, כאשר מדברים על גזעי כלבים הכוונה היא לכלבים גזעיים שעברו הכלאה מכוונת על ידי האדם כאשר כל גזע פותח לייעוד שונה. כיום מרביתם של הכלבים כבר לא משמשים לייעוד המקורי שלהם ורובם פשוט משמשים לחיות מחמד בבית, אם כי ישנם כלבים שעובדים בשרותי הביטחון והמשטרה ככלבי גישוש תקיפה או כלבי הרחה לחיפוש נעדרים למשל, או לתפיסת מחבלים לדוגמא. ישנם גם כלבי נחייה וכלבי שמיעה שעוזרים לבעלי נכויות כגון עיוורים או חרשים. בכלבי הנחייה נוכל למצוא  בעיקר כלבים מסוג לברדור משום שהם מאוד אינטליגנטיים, ממושמעים וקלים לאילוף. לכל סוג של גזעי כלבים ישנו תקן גזע שנקבע בהתאחדות הכלבנים באותה מדינה שממנה מגיע מקור הגזע.

גזעי כלבים מחולקים לעשר קבוצות עיקריות.

כלבי רועים וצאן- פותחו לרעיית צאן והם היו מובילים את העדרים , פינצ'ר שנאוצר ודמויי דוגה- היו כלבים שטיפלו בעדר והגנו על אנשים, שימשו גם ככלבי הצלה וכמו כן כלבי שעשוע. טריירים- אומנו לצוד חיות בר קטנות. הטריירים נחשבים כלבים עקשניים אך חברותיים למדי. סוג אחר של גזעי כלבים נקרא דאקלים- הסוג הזה פותח על מנת לתפוס שועלים. כלבי שפיץ, לעומתם פותחו על מנת לשאת משאות ומזחלות בארצות בעלות אקלים קר מאוד. סוג נוסף הינו כלבי האונדס ואלו הם כלבי צייד. גזע נוסף של כלבים הם רטריברים וספניילים  שנועדו לצעוד יחד עם הציידים ואחרי שהצייד נורה הם היו מביאים את החיה הניצודה לציידים,כלבים אלו מאוד ידידותיים. גזע נוסף של כלבים הינם כלבים זעירים וכלבי לוויה- הם פותחו בעיקרון למטרות לוויה ושעשוע, כלומר הם נועדו לשמש כחיות מחמד. כלבים נוספים הם כלבי רוח- הם פותחו על מנת לעקוב אחרי הצייד באמצעות הראייה שלהם. מכיוון שהם רצים מהר מאוד הם שימשו גם ככלבי מרוצים.

גזעי כלבים טהורים, או כלבים גזעיים הם כלבים שעברו השבחה גנטית בידי האדם . לכן רובם של הכלבים הגזעיים  מאותו הגזע נראים דומים מאוד אחד לשני וכן ניתן לצפות את מראם החיצוני, התנהגותם, תכונות האופי שלהם וכן את המשקל והגובה אליו הם יגיעו בבגרותם. מכיוון שכלבים גזעיים נוצרו מסלקציה מלאכותית על ידי האדם הם יוצאים עם תכונות מסוימות רצויות ואילו כלבים שנמצאים  והם בעלי תכונות שאינם רצויות לפי הגזע הם יוצאים ממעגל הרבייה . היתרון של כלבים גזעיים הוא שהתכונות של הכלב ידועות לנו מראש וכמו כן התנהגותו צפויה לנו. כך, למשל ניתן להתאים כלב עם אופי מסוים לבעלים שמעוניין בתכונות מסוימות בכלב.

גזעי כלבים טהורים , או כלבים גזעיים גם טומנים בחובם בעיה מכיוון שבין כלבים גזעיים ישנה לעיתים קרבה גנטית מכיוון שהם בני אותו הגזע הם נוטים לסבול מבעיות גנטיות. לכן, כאשר קונים כלב גזעי חשוב לקנות כלב עם תעודות ואילן יוחסין מכיוון שכלב עם תעודות עבר אישור של רכז הגזע ובדקו לפני ההכלאה שבין הוריו אין קרבה גנטית וזאת על מנת למנוע מחלות ובעיות בריאותיות.

גזעי כלבים ללא תעודות הם כלבים שעברו הרבעה לא מאושרת על ידי רכז הגזע,והם נמכרים על ידי סוחרי כלבים גם במחירים מאוד גבוהים מכיוון  שלעיתים הם מאוד דומים לכלבים גזעיים מבחינה חיצונית, אך מכיוון שאין להם תעודות הבעלים לא יכולים לדעת דבר וחצי דבר על הוריו ולכן אצל כלב ללא תעודות ניתן לצפות לבעיות בריאותיות ואף גנטיות אצל אותם גזעי כלבים .  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב