דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך גורים 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 3294 פעמים ]

חינוך גורים הוא נושא שמאוד חשוב להתעכב עליו לפני שתחליטו לאמץ גור כלבים קטן וחמוד לביתכם. יש לזכור שכלב הוא החבר הכי טוב של האדם ולכן יש להשקיע בגור החדש שנוסף לביתכם הרבה מזמנכם הפנוי בנושא של  חינוך גורים .

כאשר מדברים על חינוך גורים, מדברים בראש ובראשונה על חינוך הגור לצרכים. בעצם העניים הוא ללמד את הכלב להתאפק. בטבע, האימא עושה זאת בדרך מסוימת. למעשה, לאחר שהגור נולד, האימא דואגת לו לכל מחסורו. היא דואגת להיניק אותו, ללקק אותו ולנקות אותו, היא מעודדת אותו לעשות את צרכיו לאחר שינק על ידי ליקוק פי הטבעת שלו ובנוסף, היא אפילו מנקה את המאורה מהצרכים שלו על מנת שהמקום יישאר נקי. כאשר אנו מגדלים גור אנו צריכים לדעת איך ללמד אותו איך לשלוט בצרכיו כדי שהטריטוריה שלו, (ושלנו) תישאר נקייה. בנוסף, במסגרת של חינוך גורים אנו צריכים ללמד את הגור דברים נוספים כמו חיברות עם בני אדם, כלומר הגור צריך להתרגל לכך שאנשים שונים נכנסים אליכם הביתה מבלי שהוא יילחץ או יירתע מכך. בנוסף, על הגור ללמוד חיברות עם כלבים אחרים בני מינו משום שהגור מופרד מאימו בגיל 6 עד 8 שבועות ועד אז הוא נמצא עם אימו ואחיו. לאחר התקופה הזו הגור מופרד מאימו כדי להישלח לאימוץ אצל משפחה אנושית. יש לדעת, כי בתקופה הראשונית שהגור נמצא אצלכם במסגרת של חינוך גורים הוא עדיין לא יודע לשלו על צרכיו ואין גם לצפות ממנו שיידע איך. הרי גור, ממש כמו תינוק קטן אינו מסוגל פיזית לשלוט בצרכיו וזה משהו נרכש שלוקח הרבה זמן וסבלנות ללמד אותו. בטבע, האימא של הגור מלמדת אותו בהדרגתיות לצאת מהמאורה בכל פעם שהוא צריך להתפנות ולכן, גור שיודע לצאת מהמאורה כדי להתפנות ואינו עושה את צרכיו במאורה נחשב מחונך דיי הצורך. גור בגיל 3.5 חודשים בערך רק מתחיל להיות מסוגל לשלוט בצרכיו.

ישנם עוד בעיות נפוצות בנושא של חינוך גורים . ישנם גורי כלבים שעושים חבלות בבית, כלומר מגרדים דלתות ממש עד זוב דם, ישנם גורים שלועסים נעליים, בגדים ומכל הבא ליד. במקרים מאוד נדירים מדובר בנושא של חרדת נטישה אצל הכלב, ובדרך כלל מעשים אלו נובעים משעמום ותסכול של הגורים משום שהם צריכים להוציא הרבה אנרגיה בטיולים . חשוב לדעת שאסור להשאיר גורים לבדם בבית ללא השגחה ממש באותה המידה שלא הייתם משאירים תינוק לבד בבית ללא השגחה. חלק מאוד חשוב ונוסף בנושא של חינוך גורים הוא לדעת שאם מוצאים שהגור בדיוק מחבל לכם בבית בצורה כזו או אחרת ותפסתם אותו בשעת מעשה חשוב לנזוף בו מייד בצורה אסרטיבית, אך לעולם לא לצעוק עליו ולעולם לא להשתמש באלימות פיזית או מילולית כלפי הגור משום שבדרך זו הגור ילמד לפחד מימכם ולא ירגיש כלפיכם אמון וכמובן שזו לא דרך נכונה של חינוך גורים .

בנושא של חבלות של גורים בבית ישנם תרסיסים נגד חבלות בחנויות לחיות מחמד ואם משתמשים בהם הם יכולים למנוע חבלות בבית תרסיסים אף הם חלק חשוב של חינוך גורים בנוסף לכך, לפעמים גורים נושכים משום שהם רגילים כך לשחק עם אחיהם הגורים האחרים, רק שאם גור ינשך גור אחר חזק מידי הגור השני יחזיר לו נשיכה כך שהגור יבין מייד שהוא נשך חזק מידי ויידע לא לחזור על פעולה זו בפעם הבאה. בנושא של חינוך גורים  בנושא של מניעת נשיכות, ברגע שהגור מנסה לנשוך אתכם או שכבר נשך אתכם אתם יכולים להחזיק את הגור מהצוואר ולנזוף בו בצורה אסרטיבית ולומר "לא" או "אסור". יש לזכור שלגור ולכלבים בכלל יש זיכרון של 30 שניו ולכן אם הגור עשה משהו שאינו כשורה עליכם לנזוף בו מייד שאתם תופסים אותו בשעת מעשה ולא אחרי שהמעשה נעשה משום השגור לא יידע לקשר את נזיפתכם למה שהוא עשה והוא לא יבין מדוע גערתם בו

לסיכום, הנושא של חינוך גורים הוא חשוב מאוד במיוחד אם אתם מעוניינים לגדל גור שיגדל להיות חלק אינטגראלי מהמשפחה שלכם וברגע שהגור יהיה מחונך אתם תיהנו מהפירות של חינוך גורים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב