דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות בנושא איחור באבחון 

מאת    [ 15/03/2011 ]

מילים במאמר: 786   [ נצפה 2231 פעמים ]

איחור באבחון- מה המשמעויות?

 

תביעות בנושא "איחור באבחון" עוסקות במקרים בהם מחלתו של המטופל מתגלה באיחור (לעיתים אף באיחור רב) וכתוצאה מכך נפגמים סיכויי החלמתו של המטופל מהמחלה.

 

התביעות בנושא זה עוסקות במקרים בהם מחלה המקננת בגופו של החולה לא מאובחנת עד לשלב מאוחר בו נגרם נזק בלתי הפיך לגופו ויכולת הטיפול מוגבלת, מקרים בהם  לא התגלו במועד גידולים סרטניים וזאת עד אשר התפשטו בגופו של החולה וגרמו לנזקים חמורים וכן מקרים בהם לא מאובחנת במועד מפרצת במוחו של המטופל וזאת עד לשלב בו המפרצת  מדממת וכתוצאה מכך נגרם נזק מוחי, אשר הינו לעיתים בלתי הפיך.

 

הטענות המרכזיות בתביעות אלה עוסקות בכך שהיה על הרופא המטפל ליתן תשומת לב ראויה לתלונותיו של החולה ולהפנות אותו לבדיקות אשר היה בהן כדי לאבחן, במועד, את מחלתו. לדוגמה: מצוי במשרדי כיום מקרה בו בחור כבן 34 התלונן בפני רופא נוירולוג של קופ"ח על כאבי ראש וסחרחורות. הרופא התייחס בביטול לטענותיו אלה ואבחן שהוא סובל מ"עצבנות יתר" (...). מספר שנים מאוחר יותר פרכס התובע בשנתו ואיבד את הכרתו. בבדיקת CT שבוצעה לו בביה"ח התגלה כי במוחו קיימת מפרצת ענקית שדיממה. התובע עבר עד כה 8 צינתורים וכן 2 ניתוחי מוח מורכבים ביותר (אחד מהם בארה"ב) וכיום הוא סובל מפגיעה קוגנטיבית צמיתה ונכותו הינה בשיעור 100%.

 

רופא מומחה שבדק את המסמכים הרפואיים קבע בצורה חד משמעית כי במידה והרופא היה מתייחס כראוי לתלונותיו של התובע כבר במועד הראשון בו התלונן על כאבי ראש והיה שולח אותו לבדיקת CT ניתן היה לגלות את המפרצת במוחו בשלב בו היא הייתה קטנה בהרבה ועדיין לא דיממה. במצב זה הטיפול היה קל בהרבה והתובע לא היה נותר עם נזק כלשהו.

 

כאמור, תביעה זו מתנהלת כיום בביהמ"ש.

 

עד היום ניתנו מספר פסקי דין העוסקים בתחום זה ובהם נפסקו לתובעים פיצויים בסכומים גבוהים מאוד. במקרים אלה התובע מגיש תביעתו כנגד הרופא המטפל (בקופ"ח או במסגרת אחרת) וטענתו היא כי אילו היה הרופא מתייחס כראוי לטענותיו ושולח אותו לביצוע הבדיקות המתחייבות, ניתן היה לאבחן את המחלה/גידול/מפרצת בשלב התחלתי בו ניתן היה לתת לו טיפול מתאים ובכך היו נמנעים נזקיו.

 

דוגמאות לפסקי דין בנושא זה:

o       פסק דינו של ביהמ"ש העליון במסגרת ע"א 10302/05: באותו מקרה נקבע כי הרופאים שטיפלו בתובעת התרשלו בכך שבעוד שהתובעת סבלה מדימום לתוך חלל המוח עקב מפרצת מוחית, אבחנו הרואים מחלות חורף רגילות (...). סך הפיצו שנפסק לתובעת היה למעלה מ- 2 מיליון ש"ח.

 

o       פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים בת.א. 7009/06: באותו  מקרה לא אובחנה במועד מחלת ריאות ממנה סבל התובע וזאת עד למועד מאוחר בו הייתה המחלה בשלבים מתקדמים וגרמה לנזק בלתי הפיך לריאותיו של התובע (נכות של 100%). ביהמ"ש העמיד את הפיצוי ע"ס כולל של למעלה מ- 4 מיליון ש"ח.

 

o       פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים בת.א. 6410/04: נקבעה רשלנות הרופאים בכך שלא אבחנו במועד מלנומה סרטנית שהתפתחה בכף רגלה של המנוחה (התובעת). בסופו של דבר נפטרה המנוחה כתוצאה מהתפשטות גרורתית של המלנומה. ביהמ"ש בחן את נסיבות המקרה ופסק למנוחה סך של כ- 500,000 ש"ח.

 

 

 

 

 

 

הכותבת הינה עורכת דין עדי וייס המתמחה בייצוג תובעים בתביעות רשלנות רפואית וכן בתחומים נוספים הקשורים בנזקי גוף בכלל, לרבות: תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות נגד הביטוח הלאומי, תביעות כנגד קופות חולים, פגיעות גוף בנושאים שונים כגון: נפילות, פציעות וכיוצב'.

עו"ד עדי וייס הינה חברת הוועדה לרפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חברה בפורום הנזיקין של לשכת עורכי הדין וכן חברה בוועדה לחוק זכויות החולה. בנוסף, מנהלת עו"ד עדי וייס פורום רשלנות רפואית ברשת האינטרנט ובו מתן מענה וייעוץ ראשוני לפונים.

ניתן ליצור קשר עם עו"ד וייס בטלפון 03-6880303
באתר: http://www.adi-law.co.il
וכן ניתן להפנות שאלות לכתובת הדואר האלקטרוני: adi@adi-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב