דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיל יומי - מה הוא עושה למסעדה? 

מאת    [ 15/03/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 3276 פעמים ]

דיל יומי או רכישה יומית הינה שיטת שיווק ייחודית אשר משתמשת בלוח זמנים "צפוף"  על מנת לשכנע את הרוכש לבצע את הקניה מבלי להסס יותר מידי.

מעבר לזמן הדיל ישנו אלמנט המחיר - אתרי הדיל היומי מציעים מחירים חסרי תקדים של מינימום 50% הנחה.

מה סוג פרסום זה עושה למסעדה?

מספר דברים...

חשיפה לקהל יעד מאוד ממוקד.

חשיפה מיידית ועצומה - ביום שבו מפורסם דיל - מאות אלפי לקוחות פוטנציאלים יכולים לראות את הדיל כיוון שהוא מגיע ישירות למייל של המשתמש.

זהו מייל מאושר אשר המשתמש הביתי נתן את הסכמתו לקבל.

אבל מעבר לזה...

בוא נחשוב על האפקט הפסיכולוגי של העניין.

במצב קיים שהוא מצב התחלתי טוב - כלומר , המסעדה היא מבורכת בלקוחות , אין מקרים בהם המסעדה ריקה והיא מתפקדת טוב.

במצב כזה במידה והמסעדה תעלה לאתר דיל יומי עסקה מפתה הדבר יגרום לכך ש:

א. המסעדה תקבל הצפה של לקוחות - הרבה מאוד מהם חדשים.?

ב. כיוון שהקופון הוא תלוי זמן (על פי החלטת המסעדה) אז ידוע שהלקוחות יגיעו לרוב תוך חודש עד חודשיים מרגע ההזמנה - במצב כזה אנו מסיקים שאם נרכשו כ-1000 קופונים אז זה אומר שבתקופה של חודש המסעדה תקבל 33 לקוחות דרך אתר מכירות. 

מדובר על עוד 33 ארוחות ביום, מדובר על תנועה של עוד 33 אנשים במסעדה ויצירת "אפקט" תדמיתי שאומר למבקר מבחוץ שזוהי מסעדה פעילה יותר ויש בה תנועה ערה יותר של לקוחות.

כמובן שה- 1000 הוא מספר לדוגמא - ישנם גם דילים שנסגרים עם 300 מכירות וישנם כאלה שנסגרים עם 7000 מכירות - תלוי בדיל שמציעה המסעדה.

ג. בהמשך לסעיף ב- ישנם מסעדות שבעקבות מכירות מאסיביות של קופונים זוכות לקהל לקוחות כה גדול שזה פשוט מאפשר להן לשדרג את עצמן מבחינה שיווקית -תחשבו שאתם מסתובבים ברחוב ותמיד באותה המסעדה אתם רואים תנועה ערה של אנשים. 

הרי ישר תחשבו שאולי מדובר במסעדה מאוד איכותית וכדאי גם להיות חלק מ"אותם אנשים".

ישנן מסעדות שחוששות ששמן יוכל להיפגע אם הן יציעו ללקוחות שלהם קופונים !

בוא נעצור רגע ונחשוב על זה...

למסעדות ישנם לקוחות מזדמנים - ראו את המקום ונכנסו, לקוחות "חשק" - באים כשיש להם מצב רוח מיוחד לאותה המסעדה, לקוחות קבועים - לקוחות שיודעים שכל יום ראשון , ארוחת הצהריים שלהם היא במסעדת "שם כלשהו" וישנו גם החלק של "לקוחות פוטנציאלים" - אדם שרואה פרסום של המסעדה , אדם שעובר ליד המסעדה , אדם שמספרים לו על המסעדה וכו'...

מה שבעל המסעדה מציעה (בדיל יומי) זאת האפשרות לבוא ולהכיר את המסעדה... ואם מדובר בלקוח קבוע שנתקל בקופון, אז הוא מקבל צ'ופר והפעם הוא ישלם חצי ממה שהוא מקבל עד היום. אם זהו לקוח פוטנציאלי אז הוא אולי יקבל את הדחיפה שהוא היה צריך על מנת להיכנס למסעדה. מה מכאן נשמע רע או שלילי למסעדה ?

כמו בכל תחום אחר ישנו גורם ה"לקוח הישראלי", אותו לקוח שלא קורא את האותיות הקטנות ואולי ייצור אי נעימות קטנה בשולחן.

האם היום אין לקוחות שלמרות שלא משתמשים בקופונים עדיין יוצרים אי נעימות כלשהי ?

בוודאי שיש, לכל בית עסק יש את הלקוחות המועדפים מול הלקוחות הקיימים (חלקם מועדפים וחלקם קצת בעייתיים) זו חלק מהפרנסה וצריך להתמודד גם אם הטוב וגם אם הרע.

השורה התחתונה היא שהמסעדה מקבלת חשיפה עצומה לקהל לקוחות חדש שעדיין לא היה לה לולא הפרסום באתר דיל יומי.

מתוך קהל היעד הזה רובם יהיו מבינים ואיכותיים ביותר , חלק קטן מאוד מהם יהיה קצת בעייתי...

המטרה של המסעדה היא "ללכוד" את המתאימים לה יותר ולדאוג להפוך אותם ללקוחות הקבועים שלה!

לקוחות שלא היו מגיעים אליה לולא ה"קופון"

 

 

שרון זילברצויג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב