דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בתא ההקפאה - להקפיא או לבטל? 

מאת    [ 14/03/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3284 פעמים ]

מרבית בעלי הרכבים מוסיפים גם פוליסת ביטוח צד ג' (להגנה מפני נזקים שנגרמו לבעל רכב אחר) או פוליסת ביטוח מקיף (גם כנגד פגיעה ברכב בבעלות). אולם מה עושים כאשר לזמן מה ומסיבה כלשהי אין צורך בביטוח רכב? הקפאת הביטוח יכולה להיות פתרון טוב, אולם לפני שנכנסים ל"תא ההקפאה" יש להבין מהם מסלולי ההקפאה הנהוגים בחברות הביטוח ואיזה מהם הוא המתאים והמשתלם ביותר.

אחת הסיבות השכיחות ביותר לעצירת הפוליסה היא מכירת הרכב לפני תום מועד תוקף הפוליסה. בדרך כלל, הביטוחים לרכב מתחדשים פעם בשנה. אולם מצב בו הרכב נמכר, משנה את התמונה.

אם בעל הרכב מכר את רכבו ורכש אחר במקומו, יש לעדכן את פרטי הפוליסות הקיימות על החלפת הרכבים. גם אם טרם נרכש רכב אחר יש לפנות לסוכן הביטוח או למוקד שירות הלקוחות על מנת להקפיא את פוליסת ביטוח הרכב, שלאחר העברת הבעלות מכסה למעשה נכס שאינו ברשות מחזיק הפוליסה.

במצב של פער בין המכירה לקניה, אם פרק הזמן נמוך מ-30 יום ממועד תחילת ההקפאה, אל תצפו להנחה יחסית על הימים בהם לא נעשה שימוש בביטוח. מרבית חברות הביטוח לא יזכו אתכם על תקופה זו. זאת ועוד, ישנן חברות ביטוח שיספרו יותר מ-45 יום עד שיסכימו לזכות אתכם באופן יחסי על הימים בהם הייתם ללא רכב אפילו על ביטוח חובה. רכשתם רכב אחר? תתחדשו. כעת יש להוציא ו"להפשיר" את הביטוח מההקפאה תוך עדכון פרטי הרכב החדש.

במקרים מסוימים ניתן לקבל זיכוי יחסי על פרק הזמן היחסי שנותר בפוליסה. לדוגמה, מכירת רכב, גניבתו או הוצאתו מכלל שימוש. ביטולה של פוליסת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף - לשם מעבר לחברת ביטוח אחרת ילווה קרוב לוודאי בתשלום קנס יציאה כלשהו. הקנס יחושב לפי החלק היחסי שנותר בפוליסה ולפי התנאים הייחודיים של חברת הביטוח והפוליסה עצמה.

הקפאה או השבתה

חשוב לדעת כי ענף הביטוח מפריד בין שני מצבים בעת עצירת פוליסה ביטוח רכב. המצב הראשון הוא "הקפאה", תחתיו נכנסות הדוגמאות שהובאו לעיל. המצב השני הוא "השבתה", בו אסור לנהוג כלל ברכב. ככלל, שני המסלולים נועדו לשמור על זכויות המבוטח: ב"הקפאה" שומר המבוטח על זכויות הפוליסה עד להחלתם על הרכב הבא. ב"השבתה" שומר בעל הרכב על כל זכויותיו הביטוחיות לכיסוי מנזק, בלבד שנגרמו בשל נהיגה בו.

ניתן לבחון את ההבדל בין "הקפאה" ל"השבתה" גם בדרך שונה במקצת. ב"הקפאה" נעצרת הפוליסה באופן מוחלט, לרוב כיוון שבעל הפוליסה חדל להיות בעליו של הרכב. ב"השבתה" הכוונה היא לאי-נהיגה ברכב. במצב כזה הרכב למעשה עודנו מכוסה כנגד נזקים, אולם רק בהינתן פגיעות שלא נגרמו כתוצאה מנהיגה עליו (גניבת הרדיו, ניפוץ השמשות ועוד).

כך גם במקרה ונגרמו נזקים לרכב בעת חניה - הפוליסה תכסה את הנזק בהתאם לתנאיה הראשוניים, הכל כאמור במידה שלא נעשה שימוש ברכב לנסיעה. תקופת ההקפאה של הביטוח בגין השבתה מחייבת משך זמן של 30 יום לפחות ונכנסת לתוקף רק לאחר פניה מסודרת לסוכן הביטוח.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב