דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצרים, סופה של תקופה - כדור הארץ, סופה של תקופה 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 2510   [ נצפה 5051 פעמים ]

21.2.2011

מצרים, סופה של תקופה - כדור הארץ, סופה של תקופה

אז זהו, אנחנו באמת ניצבים בסופה של תקופה, לפחות זו במזרח התיכון. אבל המאורעות במזרח התיכון לבטח ישפיעו על חלקים נרחבים בכדור הארץ, כפי שזה קורה בדרך כלל במצבים כאלה. אך העניין שלי נתון כמובן לאזורנו, ואנוכי עוקבת בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות.

 

בעניין רב קראתי את מאמרו המצוין של צבי מזאל, מצרים סופה של תקופה. צבי סוקר את המאורעות ממבט מדיני/אסטרטגי/אקדמי. אני סוקרת אותם מן ההיבט של רואה (seer). נדמה לי שהמסקנות שלנו זהות או לפחות דומות, וייתכן שצבי לא ממש יכול לפרוש את מסקנותיו כפי שאולי היה רוצה; מעמדו אינו מותיר לו זאת (שגריר ישראל לשעבר במצרים). הוא חייב להביא את דבריו באופן שקול ודיפלומטי. אך מה שכתוב בין השורות די ברור, לי לפחות.

 

בשני המאמרים הקודמים שלי על המצב בעולם הערבי כתבתי כי האויב הגדול ביותר ליציבות חברתית, לשלום, לצמיחה וקדמה הוא העוני והבערות, שהולכים ומתעצמים מיום ליום בכל העולם. מכיוון שמוקד העניין שלי בישראל, אסקור את המאורעות בעולם העני הערבי שמסביבנו. וככל שהעוני גדול יותר, כך גם הבערות מתעצמת, והתווספות של פיות רעבות למעגל העוני גדולה יותר; וכך מתרחב המעגל השלילי והמסוכן, יותר מפצצת אטום.

 

האינטליגנציה הערבית, או שהיא יושבת מחוץ לארצות ערב, או שהיא מנותקת מן ההמון, דוגמת מובארק, שכנראה מכיר היטב את המהות של העם שלו, אך כנראה לא העריך נכונה את העוצמה הדורסת של ההמונים.

מצרים [של היום] היא לא אומה מפוארת בת 7.000 שנה, כפי שאמר מובארק באחד הנאומים האחרונים שלו. האנשים שייסדו את מצרים העתיקה לא כינו את בתם "מצרים", שם שמבוסס על ביטוי יווני שגוי של שם מקדשו של האל פתח במוף (ממפיס) "Hwt-ka-Ptah" לאמור Egypt. המצרים העתיקים כינו את בתם "Kemet" או "Kem": ארץ/אדמה שחורה, או "Mery" או "Ta Mery ": ארץ יפהפייה.

מייסדיה של מצרים העתיקה ראו את ארצם "מכוננת בצלם שמיים", ביטוי שבדרך כלל אין מפרשים אותו נכון. אין הכוונה כלל לכיוונון לכוכבים ו/או למזלות בשמיים, אלא לסדר החברתי והפוליטי בכוכב האם של המייסדים,הענונאקים/האלים, שאותו העתיקו לכדור הארץ, וכל החוקים החברתיים והפוליטיים שאנו מכירים היום מבוססים על אותו "סדר שמימי".

 

מצרים [של היום] היא אומה רעבה בת כ-1.400 שנה. המוסלמים "נצחו את האמפריות הביזנטית והפרסית שהיו החזקות בעולם ובין השנים 634-644 כבשו המוסלמים את מצרים, א"י, סורייה, עיראק, ופרס מהביזנטים כשהקרב על ירושלים שהייתה כבר אז 'נכס תרבותי' נמשך כשנתיים. בסוף המאה ה7-, כבשו המוסלמים את צפ' אפריקה עד חופי האוק' האטלנטי, בשנת 711 השתלטו על ספרד ובשנת 732 הגיעו עד העיר טור שבצרפת, כאן נבלמה ונעצרה התקדמותם. בסוף המלחמה, האמפרייה המוסלמית הגיעה עד לסהרה, הודו, סין, דר' מז' אסייה, רוסייה וכו'" (ליאור פרוז'ן). מי שבלמו את האיסלאם בספרד הם הטמפלרים, שמסונפים באופן מסוים לבונים החופשיים. הבונים החופשיים הם קבוצה שאתייחס אליה בהמשך.

הכובשים המוסלמים השמידו ושרפו כל זכר לתרבות המצרית העתיקה, וכך נשרפה הספרייה הגדולה של אלכסנדריה, שהכילה רשומות של ההיסטוריה האמיתית של כדור הארץ.

למען הדיוק רצוי להוסיף כי עם כניסת המוסלמית לאלכסנדריה הספרייה המפורסמת כבר הייתה ספוגת נזקים גדולים, שניחתו עליה ע"י יוליוס קיסר המטורף, ע"י הנוצרים; מאותה הסיבה שהמוסלמים ביקשו להשמידה. אולם המכה הנחרצת והסופית ניחתה על הספרייה ע"י הכליף אומאר Caliph Omar. במקורות ההיסטוריים רשום שכאשר חייליו של הכליף עמדו על העושר של הספרייה הם שאלוהו כיצד עליהם לנהוג. על כך הוא השיב: "או שהספרים יסתרו את הקוראן, ואם כך, הרי שהם כפירה, או שהם יאשרו אותו, ואם כך, הרי שהם מיותרים", והורה להשמיד אותם. ומסופר במקורות רבים (Plutarch למשל), שאפילו אז זה לקח שישה חודשים עד שכל הספרים הושמדו. אין תמימות דעים בין החוקרים מי באמת האחראי הראשי להשמדתה של הספרייה, אך יש הסכמה כללית על כך שכל כובש תרם את חלקו לפשע הנורא הזה.

הטרגדיה הנוראה היא כמובן לא חוסר הוודאות מי בדיוק אחראי להשמדתה של הספרייה, אלא שכל כך הרבה היסטוריה, ספרות וידע הושמדו לנצח. אלמלא כך, כל התרבות של העת החדשה הייתה מתפתחת באופן שונה לגמרי. למשל, הדתות החדשות לא היה בידם להוליך שולל כל כך הרבה בני אדם כפי שזה התאפשר להם, מפני שהראיות לאמת הושמדו. עם זאת יש להבין, הראיות אמנם הושמדו, אך לא האמת. והאמת ידועה היום לא למעט אנשים, הבעיה היא שהיא ידועה למעט מדי. אם מספרם יגדל, אולי תהיה תקומה לכדור הארץ.

מתוך האמור לעיל ברור שלמצרים דהיום אין ולא כלום עם מי שייסדו את אחת התרבויות המוארות בכדור הארץ. המייסדים הגיעו לאזור מלמוריה ומאטלאנטיס, וכוננו את התרבות השומרית, המצרית והבבלית.

וייתכן שיהיו מי שיעלו כאן תהייה ו/או שאלה - כך הייתי מצפה מקוראי מאמר זה - : כיצד קרה שענקים [ענונאקים] מוארים כאלה איבדו את תרבותם ואת שלטונם? אכן, תהייה ושאלה נכבדות. אך התשובה נטולה כל זיק של דרמטיות. זה קרה בסך הכל בגלל הבדלי תפיסה, אופן החשיבה והמנטליות של הענונאקים (אלה שבאו משמיים, האלים (אל פירושו שליח או שגריר), שכה שונות מאלה של בני אדם עד שהפער הזה הוא שעמד להם לרועץ. ועל כך במאמר עתידי. 

דיקטטורה ודיקטטורים זה לא נחמד, ולא נשמע פוליטיקל קורקט. אבל ידוע שהדיקטטורים הערבים היו כתריס בפני האיסלאם הרדיקלי. מה יקרה אחרי נפילתם, די צפוי.

גם משטרו של קדאפי כנראה תם. ניתן לומר הכול על קדאפי; שבעבר הוא היה אחד הטררוריסטים הגדולים, ובהווה אחד הליצנים ההזויים. אך יש גם לומר שקדאפי, בדומה למובארק, שיתף פעולה עם המערב (לא בלא תמורה הולמת מצד המערב, כמובן! אשר טיפח למעשה את הרודנים הערבים). למשל, קדאפי מנע ביד קשה הסתתנות המונית מאפריקה לאירופה. איך תתמודד אירופה, שבמילא הופכת לאיסלאמית, עם המסתתנים אחרי לכתו של קדאפי, לא ברור. ואיך תתמודד ישראל עם נושא דומה אחרי לכתו של מובארק, עוד יותר לא ברור. ומן העבר הלא כל כך רחוק, בעוד שבמלחמת העולם ה-II אירופה הגישה את יהודיה לשחיטה ולשריפה בידי הנאצים, מלך מרוקו מנע מהנאצים לגעת ביהודי מרוקו.

ברור שלא משנה כיצד יתפתח המצב הכאוטי השורר כעת מסביבנו, כך או כך, המחר לא יהיה שוב כאתמול.   

 

קיום דמוקרטיה אמיתית דורש בראש ובראשונה מצב כלכלי יציב, שמסוגל להעניק לכל האזרחים זכויות שוות, על כל מה שמשתמע מכך. בדמוקרטיה אמיתית אין עוני. דמוקרטיה כזאת לא קיימת אפילו בישראל, ולא בארה"ב, שממדי העוני צומחים בהן יותר מפטריות אחרי גשם, והמצב האומלל הזה רק צובר תאוצה כמו כדור שלג.

 

בישראל אין דמוקרטיה אמיתית מסיבה נוספת. זה מכבר ידועה העובדה שגופים ומדינות זרות בוחשים בפוליטיקה הישראלית, ומחזקים את השמאל, על כל המשתמע מכך. "אסור למדינת ישראל לעמוד מהצד כשאינטרסים של מדינות זרות משפיעים על מדיניות כאן בישראל, בעזרת עשרות מיליוני אירו שמועברים לארגונים השונים. החוק הזה [דיווח על תמיכה ממדינות ו/או גופים זרים] הוא לגיטימי במציאות שנוצרה, המכריחה אותנו לנהוג כדמוקרטיה מתגוננת מפני אלה הנוגסים בלגיטימציה של מדינת ישראל", (דבריו של ח"כ זאב אלקין). השאלה היא, כמה מאזרחי מדינת ישראל יודעים זאת, כשהם הולכים להצביע בקלפי?

דמוקרטיה אמיתית לא יכולה להתקיים במקום שבו מפלגות ממומנות על ידי מדינות ואינטרסים זרים ועוינים, ושבו הדת אינה נפרדת מהמדינה, ובוחשת בכוח רב סחטני בקלחת הפוליטית.

דמוקרטיה אמיתית בוודאי שלא תכונן בקרוב בארצות ערב, כי אין בהן, ולא הייתה מעולם, התשתית לדמוקרטיה, והאיסלאם הפונדמנטליסטי צובר בהן כוח אדיר. כאשר העוני והבערות גדלים, הדת מתחזקת. מפני שהדתות הממוסדות תמיד שימשו מסך היפנוטי להמונים הרעבים והנבערים; "דת היא אופיום להמונים" (קרל מרקס).

כאשר האופוריה הראשונית של המהפכה במצרים תתפוגג, וכל עלובי החיים ייווכחו שמצבם בעצם לא השתנה וגם לא יכול להשתנות, אנחנו נהיה עדים לתמונה האמיתית:

 

 1) איסלאמיזציה פונדמנטליסטית של המזרח התיכון.

2) הפצצה הדמוגרפית.

 

שתי הפצצות האלה מאיימות על ישראל, ובינתיים הרוב חיים בישראל במין בועה, שלרובם מצטיירת כבטוחה והם ממשיכים בחייהם כרגיל.

לישראל יש סיבה טובה לחשוש מהמתרחש באזורנו.

 החשבון הוא פשוט וידוע. אוכלוסיית כדור הארץ מונה היום כשבעה מיליארד בני אדם (7.000.000.000). על פי הערכות האופטימיות בתוך 15 שנה היא תמנה תשעה מיליארד בני אדם (9.000.000.000). על פי הערכות הפסימיות הרי שעד שנת 2050, אם נגיע אליה, אוכלוסיית כדור הארץ תכפיל את עצמה ותמנה חמש עשרה מיליארד בני אדם (15.000.000.000)! היינו, מסת בני האדם גדלה וכדור הארץ, על משאביו המצומצמים, נותר קטן. עד כה ההתייחסות הייתה לבני אדם חיים. ומה יהיה גורלם של בני אדם מתים? איך יטפלו בהם במסורות שנהוגה בהן קבורה? חומר למחשבה...  

בכדי להאכיל את כל הפיות האלו "נצטרך לייצר כמויות אוכל במהלך 40 השנים הבאות שייצרנו במהלך 8.000 שנים אחרונות", דבריו של ג'ייסון קליי (Jason Clay) בכנס האמריקאי למדע מתקדם (AAAS).

בתקופה אחרונה מתרחשת בעולם תופעה מוזרה ועצובה המכונה "הפרעת התמוטטות המושבה", המתארת את מות הדבורים - כן אותה דבורה שהזכרתי לעיל, שהונדסה על ידי הענונאקים. בארה"ב לבדה מתו 27.000.000.000 (עשרים ושבעה מיליארד!) דבורים; שליש מכל הכמות שהייתה בארה"ב. אנשים אינם נותנים את דעתם על חרק קטנטן זה, ואינם מבינים עד כמה הדבורה חשובה וקשורה להישרדות המין האנושי בכדור הארץ. אם חלילה מין הדבורה ייכלה, ייכלו ביחד איתו יבולים רבים. הדבורה אחראית על האבקת כ-55% מהיבולים שהאדם צורך. זהו תמרור אזהרה חמור מאוד [וגם תמוה], ואינו מבשר טוב.

 

מאות משרות ומקצועות שהיו נגישים לאדם בעבר, ושמהם יכול היה להתפרנס, הולכים ונעלמים בקצב מסחרר. הדרישה להשכלה גבוהה הולכת וגוברת. הטכנולוגיה צומחת ומחליפה את האדם. בני אדם פשוט יסתובבו כמו זומבים חסרי תכלית ותועלת; זה קורה כבר היום! 

 

המומחים גורסים שבשנת 2050, אם נגיע אליה, לא נוכל לזהות עוד את כדור הארץ.

 

אם כן, האם מישהו עוד יכול להאמין כי ייתכנו כאן שתי מדינות לשני עמים? ישראל ופלסטין? איש בצמרת השלטון לא ישלה את עצמו בהזיה כזאת. כי אין עוד מדובר כאן על זכויות כאלה או אחרות אלא על הישרדות נטו. נניח שתקום פלסטין. האם המקום, שכבר היום בעייתי מבחינה דמוגרפית, יוכל לשרוד? האם חבית חומר הנפץ הדמוגרפית לא תתפוצץ במוקדם או במאוחר בפני ישראל? האם ישראל תוכל להמשיך לאכול לשובע כאשר מיליארדי הפיות הרעבות שמסביב נותרות פעורות מרעב? וכשהקיבה ריקה הצורך באופיום להמונים גדל; לאמור, לדת, אשר מגדילה עוד יותר את הבערות ? ועיקרי הדת האיסלאמית ידועים לכל. ואם כך, האם יש עוד מי שמשלה את עצמו שייתכן מזרח תיכון דמוקרטי?

הצפי לגבי מצבנו בישראל עגום מאוד. וזו רק שאלה של זמן איזו פצצה, ושל מי, תתפוצץ קודם? הפצצה האטומית? או הפצצה הדמוגרפית? או שתיהן גם יחד...

 

עכשיו, קיימות קבוצות מצומצמות, שלמעשה שולטות בעולם, והאמת המרה ידועה להן:

הקבוצה של הבונים החופשיים (שחבריה תמיד איישו את צמרת השלטון בארה"ב, וממשיכים לאייש אותה), ושלמרות שיש בה לא מעט מאפיינים שליליים, שימשה עד היום כסכר נגד ההשתלטות האיסלאמית.

הקבוצה של האילומינטי, שכוחה קטן יותר מזו של הבונים החופשיים, וקיים מתח מתמיד בינה ובין הבונים החופשיים.

הקבוצה של חרב הסהר, שמשתמשת באיסלאם ככלי לשליטה שלה, ושואפת לשליטה על העולם.

וקבוצה נוספת, שמצטיירת כזניחה היום, אך צוברת לה כוח הולך וגדל. היא קבוצת הראלים. הסכנה הגדולה של הקבוצה הזאת היא בכך שהיא אוחזת בידה חלק נכבד אודות ההיסטוריה האמתית של כדור הארץ שלנו. אבל אין סכנה גדולה יותר מכוח שנבנה משקר המשולב ברסיסי אמת!

ההיסטוריה האמתית של כדור הארץ שלנו במלואה ידועה היום לרבים, אבל אלה עומדים חסרי אונים לנוכח ההתפתחויות המסוכנות בכדור הארץ, שיצאו לחלוטין מכלל שליטה.

 

תרבויות, משטרים ואימפריות אדירים קמו ונפלו במהלך ההיסטוריה של תושבי כדור הארץ. ואם לא יהיה איזשהו שינוי של הרגע האחרון, גם התרבות כפי שאנו מכירים אותה היום תקרוס תחתיה. האם זה יקרה בשנה 2012? התשובה היא שזה כבר קורה. וקרוב לוודאי שהקריסה המוחלטת תתרחש הרבה יותר מוקדם משנת 2050.

 

לפי הצפי העתידי, לא יהיו עוד גבולות בין מדינות, אלא גבולות בין אלה שיש להם אוכל, רפואה, השכלה וטכנולוגיה לבין אלה שאין להם. הקבוצות שיהיה בידן אוכל, רפואה, השכלה וטכנולוגיה יבצרו את עצמן מאחורי חומות מגן בעלות טכנולוגיית מיגון מתקדמת ביותר ויחזיקו צבאות פרטיים להגנה; אפשר לראות כאלה כבר היום לא במעט מקומות בעולם. 

ועוד לא הזכרנו שינויים אקלימיים וגיאולוגיים, שמתרחשים מעת לעת בכדור הארץ ומשנים באופן קיצוני את מבנה התרבויות של תושבי כדור הארץ.

 

בינתיים רק בכיף, אלה שונייה

 

 

http://www.elranta.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב