דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמצעי תחבורה בתאילנד 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3157 פעמים ]

תאילנד היא ללא ספק אחת מיעדים התיירות המועדפים על הישראלים בשנים האחרונות. רבים הישראלים היוצאים לחופשות קצרות בנות שבוע עד שבועיים במדינה המופלאה הזו ומנסים לחוות ולבקר בכמה שיותר מקומות. תאילנד מחלוקת לשלושה אזורי טיול ותיירות מרכזיים אשר אף חופשה לא תהיה מושלמת בלעדיהם: אזור צפון תאילנד, אזור בנגקוק ואזור דרום תאילנד וגם אזור איים בתאילנד. מאחר ואזורים אלו רחוקים זה מזה קיימת חשיבות רבה לתכנון הנסיעות ומסלול הטיול כך שהזמן ש"נשרף" על נסיעות בדרכים יהיה הקצר ככל האפשר והיעיל כמה שיותר.

בתאילנד יש לא מעט אמצעי תחבורה החל בטיסות פנימיות, דרך מעבורות כלה בטוק-טוק מקומי (שלמי שאינו יודע מדובר על יצור כלאיים בין אופניים לאופנוע מותאם לשניים עד שלושה נוסעים). על מנת להתאים את אמצעי התחבורה הנכון והמתאים לכם ביותר יש לשכול מספר שיקולים וביניהם הזמן העומד לרשותכם, הכסף הזמין לצורך הנסיעה וכמובן לאן אתם צריכים להגיע.

הטיסות הפנימיות הן האופציה היעילה והמהירה ביותר לנסיעה בין מוקדי התיירות השונים בתאילנד. הטיסות הפנימיות מקצרות זמנים וטווחים בצורה ניכרת אך החיסון שלהן הוא בעיקר מחירן (שאומנם זול יחסית למחירי טיסות בישראל אך עדיין יקר ביחס לחלופות האחרות). בתאילנד פועלות כשלוש חברות של טיסות פנימיות המקשרות יעדים רבים ברחבי המדינה (לא פחות מ-20 יעדים שונים אליהם ומהם ניתן להגיע באמצאות טיסה). אפשרות זאת מתאימה למי שהזמן יקר לו, הכסף מצוי בכיסיו ובעיקר למי שרוצה לצמצם טווחים רחוקים (למשל טיסה בין צפון המדינה לאזור האיים בדרום עשוי להיות מאוד משתלם)

אופציות אחרות מעט ארוכות יותר (מבחינת זמן) אך זולות הרבה יותר מבחינה כספית הן הרכבות התאילנדיות ואוטובוסי התיירים. הרכבות מאוד מפותחות במדינה ומחברות יעדים רבים במדינה מהצפון ההררי ועד הדרום הטרופי. אוטובוסי התיירים הם קווי אוטובוסים בין עירוניים המותאמים לנסיעות ארוכות ומאוד פופולאריים בקרב תיירים. המושבים באוטובוסים הללו נוחים: מושבים מתכווננים, שירותים, מסכי טלוויזיה בהם ניתן לראות סרטים ותאי מטען רחבים (מומלץ לנעול את הציוד!) האוטובוסים הללו זולים והנסיעה בהם אומנם אורכת זמן לא מבוטל אך השהות באוטובוס נעימה ולא צפופה. כמובן שיש רמות שונות של "פאר" בין חברות האוטובוסים וגובה המחיר לכרטיס מושפע מהשירותים הניתנים באוטובוס. מומלץ לברר מה הפערים בין המחירים (לרוב הם שוליים ולכן כדאי לשדרג את הנסיעה שלכם שתהיה נעימה ונוחה ככל האפשר).

מוניות פרטיות אף הן יכולות להיות אופציה נוחה ולא יקרה מידי. בתוך הערים (כמו בנגקוק) יש מוניות רבות אשר לרוב מצוידות במונים. הנהגים לא נוסעים "פיקס מחיר" אלא לרוב לפי מונה. המחירים נמוכים ולכן ניתן להשתמש במוניות ולהגיע בקלות למחוז חפציכם. אופציה נוספת היא לשכור מונית עם נהג (שמשמש גם על תקן מדריך) לטיול באזור צפון תאילנד. הנהג ילווה אתכם בטיול ותמורת עלות לא גבוה יחסית תזכו ברכב צמוד (לרוב ואן מאובזר ונוח) ובמדריך שאם תעמדו על כך אפילו ידבר אנגלית! מומלץ לסגור דילים על מונית+נהג/מדריך באחת מסוכנויות הנסיעות בבנגקוק ו/או אפילו עוד מישראל.

בתוככי הערים הגדולות בכלל ובבנגקוק בפרט פועל מערך של מוניות (כפי שצוין לעיל) ואוטובוסים מקומיים. בבנגקוק פעולת גם "רכבת השמיים" (Sky Train) שהיא אחת הרכבות המהירות במזרח אסיה. היא נוסעת על מסילה מוגבהת כמה עשרות מטרים מעל פני האדמה ומגיעה לכל התחנות בתדירות גבוהה יחסית. הנסיעה ברכבת מקצרת טווחים בצורה ניכרת והעובדה שהיא אינה מושפעת מעומסי תנועה אלא נוסעת בנתיב ייעודי בשבילה הופכת אותה ליעילה ביותר עבור תיירים. 

עדן הראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב