דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמת המסר לקהל המטרה בעזרת כתיבה שיווקית אפקטיבית 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 2635 פעמים ]

ההיבט החשוב ביותר בכתיבה שיווקית היא ההגדרה המדויקת של קהל היעד והתאמת המסרים עבורו. כתיבה אפקטיבית המדברת לקהל היעד תגרום למסר להדהד בתוכו; הוא יהנהן בראשו בהסכמה ויחוש כאילו הפרטים שתיארת הם אודותיו. התחושה שמדברים ממש אליו היא שגורמת לאדם להמשיך ולקרוא את הטקסט ולהרחיב את דעתו על שירותיך. סוזי אלטון נותנת כמה רעיונות מעניינים כיצד לפנות לקהל היעד. מבחינה זו, העידן הדיגיטלי הוא גן עדן: אפשר ליצור לינק, פוסט או סרטון ב-YOU-TUBE לכל קהל יעד. לכל אחד אפשר ליצור סיפור חדש או דוגמה בעלויות אפס. בניגוד למדיה המודפסת, פירוט היתר מעשיר את התכנים ולא מצמצם אותם.

בפוסט זה ארחיב את רעיונותיה של אלטון ואתן דוגמה משלי להמחשתה:

ייעוץ אישי בכתיבה למבוגרים בני 25-50 בעלי הפרעת קשב.

    * היו ספציפיים – אל תטעו לחשוב כי כל אחד הוא קהל היעד שלכם. תיאור כללי מדיי לא מושך אף אחד. מהם הפרטים של הבעיה שאתם פותרים - כיצד מפריעה בעיה זו לחיים שלהם - ממה הם סובלים - הגדירו קהל יעד שהוא גדול דיו כדי לתמוך בעסק שלכם, אבל מצאו את פלח השוק כדי להשתמש במלים ספציפיות.

הדוגמה שלי: תיאור הייעוץ בכתיבה למבוגרים בני 40-50 הלוקים בהפרעות קשב.

    * השתמשו בשפה רגשית – השתמשו ברגשות שאתם חשים ותארו כיצד אתם חשים. מדובר ברגשות כמו בושה ומבוכה, תסכול, איבוד שליטה או חוסר תקווה. מה הם תיארו בנוגע למצב ובמה הבחנתם בעצמכם - חשבו במיוחד על אותם קהלים שאתם רוצים "לשבט" ולשכפל באמצעות הכתיבה השיווקית.

הדוגמה שלי: "שנים רבות אתם מלווה אתכם תחושת תסכול קשה בעת הכתיבה. כשכבר סוף סוף אתם מעיזים לשבת לפני המחשב כדי לכתוב, פוקעת סבלנותכם לאחר 5 דקות. קשה לכם לשבת מול המחשב, להתרכז ולחשוב על הנושא. מה גם שאין לכם את הכלים כדי לנצל את 5 הדקות הראשונות ולתכנן את המסמך".

    * השתמשו בפסיכו-גרפיקה – פסיכו-גרפיקה הוא פרופיל פסיכולוגי של קהל היעד. אלו התנהגויות מאפיינות את קהל היעד - האם האנשים נוטים להיות מופנמים, מחפשים, סקרניים, תבוסתניים, מאתגרים או שואלי שאלות - האם הם נוטים  לנקוט באמצעים המתאימים כדי לפתור בעיה - האם הם נחושים בדעתם ?  תארו את ההיבט הפסיכולוגי המדויק עבורם.

הדוגמה שלי: מבוגרים בעלי הפרעות קשב הם אנשים נמרצים, תזזיתיים, בעלי טמפרמנט, פעלתניים ואמביציוזיים. הם למדו להסתיר את המגבלה שלהם בתקשורת הבין-אישית, אך לעתים מפגינים עצבנות וחוסר שקט בשפת הגוף שלהם: מניעים את רגלם שוב ושוב, זזים ממקום למקום ומשנים את תנוחת ההקשבה שלהם לעתים קרובות. הם טיפוסים מוחצנים, סקרניים מאוד. לעתים קרובות תמצאו את עיניהם נודדות כה וכה או את ידיהם זזות. הם לא מהמפסידים. הם נוטים לנקוט באמצעים המתאימים כדי לפתור את בעיית חוסר הקשב – אם באמצעות מקצועות תזזיתיים, או באמצעות ייעוץ אישי בכתיבה.

    * התנסויות שכיחות – אלו התנסויות שכיחות בקרב קהלי היעד שלכם - מהן האכזבות שהביאו אותם לחפש את הפתרון שאתם מספקים? יכולים להיות מצבים שכיחים שבלי ספק מובילים לצורך בשירותיכם. מהם הנושאים העיקריים או ה"תרחישים"  שעליהם אתם שומעים מקהלי היעד שלכם ?

דוגמה שלי
: הנושאים העיקריים או התרחישים שעליהם מדברים בעלי "קשיי הקשב" הם חוסר היכולת ליצור מסמך ארוך ומנומק אחד. האכזבה העיקרית שהביאה את קהל היעד שלי להגיע לייעוץ אישי בכתיבה היא בדרך כלל אירוע טראומטי , שבעקבותיו גמלה בליבם ההחלטה לפתור את הבעיה גם בגיל מתקדם: כישלון צורם בקבלת עבודה בשל העדר יכולת ניסוח, הפסד במכרז או בהצעה בשל אי היכולת להגיש הצעת מחיר.

    * השתמשו בשפתו של קהל היעד – שמרו על האמינות. עליכם להוציא את המלים המדויקות שלהם וליצור צירופי מלים המכילים אותן.

לדוגמה
: "אין לי סבלנות". "אני מרגיש מופצץ במידע ולא יודע להבחין בין הדברים".

    * אל תפחדו לתאר פרטים ייחודיים על קהל היעד שלכם

לדוגמה: בוגר מנהל עסקים שנכשל במציאת עבודה עקב ניסוח לקוי, עורכת דין המבלה לילות כימים כדי להשלים את פערי הכתיבה שלה.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של אילת צורי, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבה שיווקית אפקטיבית

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים: 03-6471355 052-3510583 http://www.ayeletz.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב