דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין חתונה ובין שיווק? 

מאת    [ 12/03/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2077 פעמים ]

מה הקשר בין חתונה ובין שיווק?
אתם יודעים שאני מחפש הקשרים בין שיווק לכמעט כל דבר בחיים, ותתפלאו אבל ניתן למצוא, בעיקר בגלל ששיווק הוא פסיכולוגיה, התנהגות, אנשים וכל מה שביניהם.

אז בשבוע שעבר היינו בחתונה משפחתית. הכל התחיל טוב. לאחר החופה נכנסנו לאולם הראשי ולכל אחד חיכתה מנה ראשונה של דג מעולה. כולם התיישבו, במה ריקה, ומוסיקת רקע נעימה ושקטה. חשבתי לעצמי, איזה יופי.
ואז הוזמן הזוג הטרי לריקוד הראשון, והדציבלים עלו ועלו ועלו. הגענו למצב כזה שהייתי צריך לשוחח עם שכניי לשולחן באמצעות כתיבה על התפריט. כמו SMS.
כאב האזניים הלך והתעצם עד שנשברתי ויצאתי החוצה עד להפסקת המנה הראשונה.
לאחר כחצי שעה נוספת, ולפני המנה העקרית נשברנו ועזבנו את האירוע. המוסיקה המשיכה להדהד לא רק באזניים אלא בראש, ואני חושב שהאפקט עבר רק למחרת בבוקר.
במהלך האירוע נגשתי לדי.ג'יי אבל הוא מקבל הוראות רק מן החתן. אותו לא הכרתי ולכן נמנעתי מעימות לא נעים עם כניסתו למשפחתנו.
בשיחה עם הוריה הכלה התברר שהזוג רצה את הווליום הגבוה כדי לשמח, כדי לרקוד, כדי שיהיה אפקט חזק. ומי לדעתכם באמת נהנה מן המוסיקה הרועשת? כן, חברי החתן כלה הצעירים שאכן איכלסו את הבמה כל הערב.
וכאן אנו מגיעים לענין השיווק, והנושא הוא פלחי שוק. אני מניח שרק כרבע מן המוזמנים היו חברי הזוג הצעירים. השאר היו בני משפחה בגילאים מבוגרים של שני הצדדים.
באולם היו לכן מספר פלחי שוק. חברי הזוג הצעירים לצד חברי ההורים בגילאי ה 50, חברי הסבים והסבתות בגילאי ה 70-80 ומשפחה שכללה בעיקר בני 40-70 אני מניח.
אז החלק הצעיר נהנה. ומה עם השאר? מדוע הזוג התחשב רק בצעירים ולא ראה לנגד עניו את כלל האורחים, ואתם יודעים מה, אלו שבסופו של ערב גם מממנים את האירוע הרבה יותר מאשר הצעירים?
מה היה קורה אם המוסיקה היתה פחות חזקה? האם היתה פחות הנאה של הצעירים? אני לא חושב. אבל הזוג היה זוכה בהוקרה רבה מצד 75% מן האורחים, ואנשים כמונו גם לא היינו משאירים שולחן נטוש באמצע החתונה.
 
כשאתם משווקים למספר פלחי שוק, יש לכם שתי אפשרויות:
א. ליצר מסר שיווקי שונה המותאם לכל פלח בנפרד - וזה הנכון ביותר.
ב. אם אין ברירה, בנו מסר שיווקי שמתאים ביותר לכל פלחי השוק, ודאי לאלו עם המשקל הגבוה יותר של נוכחות ושל פוטנציאל קניה. כך קורה כשבונים עמוד בית באתר, כשיש מספר פלחי שוק. מכוונים לקהל הזה שמוזכר בסעיף ב'. 
 
אז בחתונה הבאה שלכם - תתחשבו.
ובמסרים השיווקיים שלכם - קחו בחשבון שישנם פלחי שוק שונים, לקוחות מסוגים שונים. אל תעשו לעולם פעילות אשר מיטיבה עם פלח אחד אבל פוגעת בפלחים האחרים. את הנזק תרגישו במוקדם או במאוחר.     
 
דני קרני יועץ שיווק 
למען הכפלת הכנסתכם
www.marketingclub.co.il

דני קרני יועץ שיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב