איך תכפילו את הכנסות העסק ללא השקעה בפרסום?
העולם השיווקי מלא בפיתויים ובעיקר לאחרונה, מוצעים מגוון רחב של וובינרים בנושאי שיווק באינטרנט, פייסבוק ונושאים נוספים.
הכל חשוב. באמת. אבל האם שכחתם את הבסיס המוצק? את הפעולות הפשוטות שתוכלו לבצע כדי להגדיל את מחזור המכירות ללא צורך בפרסום???
לפני כשנה נכנסתי לחנות אופנה גדולה כדי לקנות לעצמי ז'קט. בעודי מדפדף בין הז'קטים התלויים, קלטתי מזוית עיני אשה מבוגרת ונמוכה עם חלוק וסרט מדידה סביב הצואר. נו, חשבתי, היא באה למדוד עבורי את הז'קט (היא נראתה ממש כאנטי תיזה המוחלטת של אשת מכירות). "בוא אולי אני אעזור לך לבחור" אמרה לי במבטא רוסי חמוד ובאמת מצאה עבורי ז'קט נהדר שהתאים לי להפליא. לאחר שבחרתי את הז'קט, פנתה אלי בחביבות "אולי אדוני רוצה מכנסיים שמתאימים בדיוק לז'קט?" אמרתי לעצמי, נו למה לא, אני כבר כאן והיא נחמדה.
כעבור 30 דקות יצאתי מן החנות עם ז'קט, מכנס, חולצה וחגורה - וחיוך של אושר. במקום להשאיר בחנות כ 500 שקלים על הז'קט, השארתי קרוב ל 800 שקלים.
מה קרה? אני אומר לכם, נהניתי מן הקניה ומן התהליך. והחנות? הודות לאשת המכירות הזו, אני מניח שהחנות מצליחה להגדיל את היקף סל הקניה של הלקוחות וכמובן את השרוה התחתונה בסוף החודש.
האם אתם עושים זאת? האם אתם מאמנים את עצמכם ואת האנשים שלכם לעודד מכירה נוספת, אבל בנעימות?
האם אתם דואגים לתת ללקוחות עידוד לבחירה בכם בפעם הבאה שירצו לקנות משהו בתחום שלכם?
ואיך אתם הופכים את הפרסום מפה לאוזן מפעילות פאסיבית לפעילות שאתם שולטים בה?
אלו רק דוגמאות למספר פעולות שעם מעט מודעות ויוזמה תוכלו בקלות לעשות. והתוצאה? הרבה שקלים נוספים בקופה... וללא מאמץ!
אז אינטרנט במקום, פייסבוק במקום, הכל טוב - אבל הבסיס, הבסיס - הלקוחות.
dan7@netvision.net.il www.marketingclub.co.il
דני קרני יועץ שיווק