דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפי עבודה באנגלית 

מאת    [ 11/03/2011 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 7142 פעמים ]

דפי עבודה באנגלית מאפשרים לתלמיד חזרה על חומר דקדוקי נרחב במיוחד לפני מבחנים או בחנים כאשר אין זמן להתעמק בכל התרגילים שבספר כפי שנלמדו בשיעורים הפרטיים הקודמים. בנוסף דפי עבודה מאפשרים למורה לאנגלית לבדוק מפעם לפעם את ההתקדמות של התלמיד גם אם לא חזרה על חומר מסוים מזה זמן מה. בעיקרון, כאשר מדובר בלימוד של שפה זרה בפרט ודקדוק בכלל, העיקרון המנחה בלמידה ובשיעורים פרטיים הם חזרות על החומר, כאשר השיעור הוא מעגלי, מתחילים בחזרה על החומר שנלמד בשיעור שעבר, בודקים שעורי בית, וממשיכים לחומר לימוד חדש או מתקדמים בחומר הלימוד הקיים. חשוב, גם להתאים את רמת הלימודים והקצב לתלמיד ולכן, דפי עבודה באנגלית הם כלי עוצמתי שעושה את העבודה היטב והוא בעצם יכול להחליף בוחן פתע, זהו בעצם מבדק לתלמיד שלא קוראים לו בוחן ולא מקבלים עליו ציון כמו בבית הספר, וכך, במסגרת של שיעור פרטי יכולה מורה לבדוק את ההתקדמות של התלמיד בחומר הלימוד מעת לעת.

דפי עבודה באנגלית , גם עוזרים מאוד לתלמידים מכיוון שהם בדרך כלל מרכזים כמה נושאי לימוד , או תרגילים מעורבים בדקדוק, וזה בדיוק מה שנדרש מתלמידים בסיטואציה של מבחנים. הבעיה היא, שלא כל המורים אוהבים לעבוד עם דפי עבודה משום שהם טוענים שדפי עבודה אינם נוחים, יש לחבר תרגילים טובים ולכך, יש הרי ספרי לימוד, בנוסף על כך, דפי עבודה מצריכים הרבה הדפסות בבית, מה שלא תורם לאיכות הסביבה וגם מהבחינה הפדגוגית, ספרי הלימוד מאושרים על ידי התוכנית של משרד החינוך, ודפי עבודה נכתבים ברוח הספרים הללו שכבר קיימים על המדפים, אם כך, לא צריך להמציא את הגלגל מחדש ובנוסף לכך, יש להוסיף את עלויות ההדפסות והזמן שמוקדש לכך מעבר לשיעורים הפרטיים באנגלית וכך שכרם יוצא בהפסדם. לעומתם, ישנם מורים פרטיים שמאוד אוהבים ללמד בעזרתם של דפי עבודה באנגלית  בגלל שזה מאפשר להם חופש יצירתי בעבודה, הם יכולים לכתוב שלל תרגילים נוספים בדקדוק בנוסף לספרי הלימוד שקיימים ברשותם וכך הם יוצרים לעצמם מאגר של תרגילי דקדוק לרמות שונות כהכנה למבחנים או כחזרה על החומר הנלמד מפעם לפעם.בנוסף לכך, העבודה עם דפי עבודה מאפשר להם לא להיות כל כך תלויים בספרי לימוד לדקדוק באנגלית, שעלותם גבוהה, וכדי ליצור מגוון של תרגילים הם אינם צריכים לקנות כל ספר דקדוק חדש שיוצא. יש גם לזכור, שספרי הדקדוק לרוב הם על פי רמות לימוד ויש שלל ספרים שבאים בסדרות ספרים בדרך כלל ספרים ליסודי וחטיבה זה סדרות של 5 ספרים מכיתה ה' ועד כיתה ט'. וישנם כמה חברות ספרים ומוציאים לאור וסדרות הספרים והמגוון כמעט אינסופי. ובנוסף לכך, ישנם ספרים שמיועדים לכתות י- י"ב והם כוללים את כל הדקדוק באנגלית אך מדובר בתרגילי דקדוק ברמה גבוהה שמתאימים לתיכון. כמובן, שישנם ספרים שמתאימים ל3 יחידות וספרים שיותר מותאמים ל4 ו5 יחידות.

דפי עבודה באנגלית , אם כן, מאפשרים חזרה על החומר לתלמידים, ובדיקת הידיעות למורה הפרטית שלא בדרך של מבחן. למרות שישנם דעות שונות בקרב המורים הפרטיים באשר לשימוש בדפי עבודה מומלץ לשלב אותם מידי פעם בשיעורים. בנוסף על כך, ישנם דפי עבודה באנגלית למכביר באינטרנט, כך שהמורה לא חייב לחבר אותם בעצמו, רק כדאי לעבור על דפי העבודה לפני שמדפיסים אותם לתלמיד כדי לבדוק שמדובר בתרגילים טובים ואיכותיים ושאין בהם שגיאות כתיב. לסיכום, אחת הדרכים שמסייעות למורה פרטי בשיעור היא ללמד בעזרת דפי עבודה באנגלית.

כותבת המאמר היא יעל זנו מורה לשעורים פרטיים וקבוצתיים. לשיעורים פרטיים באנגלית  - http://www.english-yael.com/    אנסין באנגלית -- http://www.english-yael.com/english-unseen.html בגרות באנגלית -- http://www.english-yael.com/bagrut-in-english.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב