דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם ביטוחי הרכב 

מאת    [ 11/03/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2101 פעמים ]

כולנו יודעים שלפני שמתחילים משא ומתן כלשהו בעניין רכישת שירות או מוצר חדש, עלינו להיות בקיאים בנושא הרלוונטי וגם במקרה של חידוש ביטוח רכב, נאלץ לעבור בקצרה על משמעותו של ביטוח רכב לסוגיו השונים. כולם יודעים שביטוח רכב הוא למעשה שם כולל לשלושה פוליסות ביטוח רכב שונות אשר לכל אחד מהן ייעוד ומטרה משלה:

ביטוח חובה

ביטוח הרכב היחיד אותו אנו מוכרחים ומחויבים לרכוש מתוקף חוק הוא ביטוח חובה. מרכיב ביטוח זה מיועד לכסות על נזקי גוף ונפש אשר נגרמו לשוהים ברכב המעורב בתאונה ולשוהים מחוצה לו. מרכיב ביטוח רכב זה הוא אחיד וקבוע לכל חברות הביטוח ועלותו נקבעת על-פי קטגורית הרכב שבבעלותכם ונפח מנועו. את פוליסת ביטוח החובה לא חייבים להפעיל רק בעת תאונה המעורבים בה יותר מבן אדם אחד וניתן לתבוע את ביטוח החובה שלנו גם אם למשל נפלנו מהאופנוע באשמתנו ושברנו את הרגל.

ביטוח צד ג'

להבדיל מרכיב ביטוח הרכב החובה אשר מעניק כיסוי לנזקים גופניים ונפשיים, פוליסת ביטוח צד ג' מעניק הגנה וכיסוי לנזקי רכוש שנגרמו לכלי רכב המעורבים בתאונה, לא כולל כלי הרכב של המבוטח. משמעות הדבר היא כי ביטוח צד ג' דואג לכסות את עלות הנזקים אשר נגרמו לכלי רכב אחרים משל המבוטח, כך למשל אם הייתם מעורבים בתאונה אשר נגרמה באשמתכם, ביטוח צד ג' ידאג לפצות את בעל הרכב הנפגע אך לא ידאג לפיצוי בגין נזק לרכב של המבוטח. יש לציין כי תקרת הכיסוי הביטוחי הינו מוגבל ובדרך כלל מדובר בכיסוי של עד 500,000 שקלים ולכן, לא כדאי לעשות תאונה עם רכב מסוג פורשה שעלותו למעלה מ-1.5 מיליון שקלים שכן קיים סיכוי שהביטוח פשוט לא יספיק.

ביטוח מקיף

אין ספק כי פוליסת ביטוח מקיף היא היקרה ביותר מבין סוגי פוליסות ביטוח הרכב והוא זה שמעניק לנו הגנה טוטאלית מפני נזקי רכוש שנגרמו לכלי הרכב המבוטח עצמו. במסגרת פוליסת ביטוח מקיף ניתן לכלול כל מיני הגנות, כיסויים והרחבות בהתאם לרצונותינו שלנו והכל כפונקציה של מחיר. בנוסף, חשוב לציין כי כל פוליסת ביטוח מקיף כוללת סעיף השתתפות עצמית אשר מחייב את המבוטח להשתתף בכיסוי ההוצאות בגין הנזקים לרכב בסכום קבוע מראש. ביטוח מקיף מגן על הנהג מפני גניבה, שריפה ותאונות, אפילו אם נגרמו באשמתו. כמו כן כוללת פוליסת ביטוח הרכב המקיף גם שירותים היקפיים כמו למשל שירות רכב חלופי, שירותי דרך וגרירה וביטוח שמשות.

כעת, לאחר שקיבלנו מושג בסיסי בדבר מהות מרכיבי הביטוח השונים נוכל להסב את תשומת ליבכם לכך שבמסגרת רכישת הפוליסה בהחלט יש מקום למיקוח בכל הקשור לפוליסות הביטוח המקיף וביטוח צד ג' אשר עלותן נתונה לשיקול דעתם של חברות הביטוח השונות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב