דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי רפואי יותר מרק מהנה 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 801   [ נצפה 2652 פעמים ]

עיסוי רפואי חשוב ביותר לתחזוקת הגוף והנפש והמגע הוא בסיס חשוב ביותר בקיומו של האדם .רנה ספיץ כתב במאמרו הוספליזם בשנת 1945תינוקות שאושפזו או שהושארו בבתי חולים או נעשו מפגרים או מתו לעיתים קרובות שלא כתוצאה ממחלה אלא כתוצאה מהיעדר מגע אנושי,חום אנושי,ליטוף,חיבוק.

לתופעה קרויה הוספיטליזם שמשמעותה חסך דמות אמהית אוהבת מלטפת,נוגעת החסך  גרם  לתופעות של פיגור אצל ילדים לניוון ההתפתחות הפיזית עד למוות.

המגע הינו מרכיב בסיסי בשמירה על בריאות הגוף ונפש האדם. עיסוי רפואי תורם רבות בשמירה על תחזוקת הגוף. יתרונותיו של העיסוי הרפואי נובעות מהיכולות שלו בהפגת מצבי מתח, שחרור מעצורים רגשיים ושמירה על איזון בין גוף ונפש. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

אחת ממטרות עיסוי רפואי היא מניעת כאב ומחלות עתידיות ואם לא נלמד להקשיב לאותותיו של הגוף הם לא יאחרו לבוא.

לעיתים אנחנו ממעטים בחשיבות המגע לתפקודו התקין של גופנו. במאמרו משנת 1945 "הוספליזם", תיאר רנה ספיץ את ההשפעה של העדר מגע וקרבה אנושית בקרב תינוקות שאושפזו או הושארו בבתי חולים. תינוקות אלו סבלו ממאפיינים של פיגור שכלי ואף לעיתים נפטרו ללא קשר למחלתם, אלא בשל העדר של מגע וחום אנושי. התופעה המכונת "הוספיטליזם" נגרמת כתוצאה מחסך בדמות אמהית אוהבת, נוגעת ומחבקת וגורמת להתפתחות שכלית לקויה, מעקבת את ההתפתחות הפיזית ואף לעיתים למוות.

המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף  ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע.

ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

כאשר ילד נופל אימו מלטפת את ברכו הכואבת. כאשר אתם  נופלים ונחבלים תגובתנו הראשונה היא שפשוף האזור הכואב.

כאשר אדם קרוב לליבנו חשים מצוקה אנו מחבקים אותם כל אלה הם  צורות ריפויברמה הפיזית והנפשית.

כל אלה קיימים בעיסוי רפואי המעסה משלב תנועות שמטרתם להקל על הכאבים ,להרפות שרירים מתוחים,להמריץ את זרימת הדם, או לעזור לגוף בדרכים שונות.

בנוסף להרפיית שרירים מתוחים יש לעיסוי גם  היבט של חינוך מחדש שכן הוא עוזר לנו לחוש את ההבדל בין שריר מתוח לרפוי ולשים לב יותר טוב לגופנו.

שרירים מתוחים כתוצאה מלחץ נפשי הינה תופעה נורמלית לחלוטין. חשוב לשחרר שרירים אלה לפני הגעתם למצב של כאב.

כאב הוא השפעה ישירה של הזנחה ואנחנו יכולים לתרץ הזנחה בהרבה דרכים הזנחתי את התזונה כי במקום העבודה שלי אין מסעדות בריאות,הזנחתי את הפעילות הספורטיבית כי אני מגיע מאוחר מהעבודה ואני עייף,רבות הדרכים והאפשרויות להזנחת בריאותכם גיברותיי ורבותיי הזנחה מביאה מחלות,הזנחה גורמת לתהליך של מעגל כאב

מעגל כאב מתבצע בשלושה שלבים :

1.האינפרומציה עוברת למוח

2.כיווץ  שרירים,שלד,כלי דם,לב

3.הגוף  עובר קושי מה שיוביל לכאב,עייפות,נדודי שינה,כל זאת יגרמו למחלה.

מחלה הוא הפרה באיזון של ההומאוסטזיס כדי לחזק את יכולת הריפוי הטבעית יש צורך לשמור על  התהליך של ההומאוסטזיס ומתרחש בגופנו בין אם  הרגשנו או לא שמירה על לחץ דם קבוע רמות סוכר מאוזנות תהליך ההומאוסטזיס חייב להישמר ומאפשר לגוף להסתגל לשינויים המתרחשים בו.

מטופלים רבים אינם מבינים את חשיבות העיסוי הרפואי נכון שהחברה הישראלית והגיון הבריא מציגים את העיסוי כפינוק יותר מאשר קידום תהליכי החיים למשל:עיסוי מפנק,עיסוי מרגיע,עיסוי משחרר,עיסוי מדהים.

נכבדיי הרשו לי להאיר את תשומת ליבכם מטרתו של העיסוי הרפואי מתמקד בשיפור תהליכי החיים  הזנה, ניקוז, ותנועה.

ההזנה אחראית באופן ישיר על מזון,נוזלים,חמצן ושינה. 

ניקוז אחראית על מערכת העיכול שחרור רגשות ושחרור מילולי 

תנועה שיפור תפקוד כלי דם,לימפה,שרירים,פרסטלטיקה(לחץ ושחרור)

כאשר לא מתקיימים תהליכי החיים נוצרת דיסהרמוניה בגוף עודף במקום  אחד וחוסר במקום השני .

עיסוי רפואי גורם לאיזון גוף ונפש ,זרימת דם ללימפה ובכך משפיע על פעילות מנטאלית של המוח ועל שיפור בתפקוד החושים זכרון,ריכוז,בטחון,דימוי עצמי והעלאת רגשות מודחקים,חיזוק מערכת החיסון(חשוב מאוד בהגנה מפני מחלות חורף,והחלמה מהירה ממחלות שונות)חיזוק מערכת העצבים ושמירה על לחץ דם תקין,מוריד גודש ונפיחות מאגירת נוזלים,מניעת כאבי שרירים ופרקים,מקל על כאבי שרירים,משחרר כאבים שרירים,משפיע על מערכת האוטונומית-סימפטטית ,העיסוי הרפואי שובר את מעגל הכאב ובכך תורם ליצור בכדוריות דם לבנות.

עיסוי רפואי מקדם תהליך ריפוי במחלות רנה גטפוס אף מציין בספרו אשר הוצא לאור בשנת 1928 "טיפול ארומתי" מטופלים אשר משתמשים בשמנים אתריים מחלימים מהר יותר ממחלות מאשר אלה שלא משתמשים בשמנים אתריים .

השמנים משפיעים עלינו דרך מערכת העצבים העיכול והנשימה,הם חודרים לדם וללימפה ולכל הרקמות בגוף רוב השמנים מכילים  ויטימנים מגיעים לגוף תוך 20 דקות מרגע השימוש ועוזבות את הגוף תוך 3-4 שעות שמן צמחי(שמן שקדים)מופרש דרך מערכת השתן .

קונטראינדקציה לעיסוי

אלה המצבים  בהם לא מטפלים בעיסוי מחלות חום,מחלה ויראלית או דלקתית בשלב אקוטי,אזורים דלקתיים או נפוחים,חבלות ונקעים,כיבים,מחלות לב,3 חודשים אחרי ניתוח,סרטן(אפשרי-כל מקרה יבחן לגופו),בזמן מחזור,דיאליזה,סכרת,בטרמסטר הראשון של ההריון.

* ישנם מצבים נוספים שישקלו בהתאם לאנמנזה*                                                                                   

נקודה חשובה לציון אחד ההבטים החשובים הוא לקבל טיפול ממטפל שאתם מרגישים בנוח איתו,סומכים עליו מבחינה מקצועית דבר זה יסב הרגשת בטחון שכן גופכם נתון בידיו ואין לי ספק שבריאותכם חשובה לכם.

 

 

ניר חוכיימה מטפל הוליסטי רב תחומי ברפואה המשלימה .מטפל בארומתרפיה,פרחי באך,שיאצו,רפלקסולוגיה,עיסוי רפואי,עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי ספורטאים,מומחה לצמחי מרפא,בוגר מכללת מדיסין לרפואה משלימה.קליניקה במרכז רמת גן .http://www.artist-massage.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב