דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זקוק לשירותי נוטריון - היכן מוצאים וכיצד בוחרים? 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 3061 פעמים ]

משרדי נוטריון מעניקים לציבור, שירותים חשובים מאוד ואלו נקראים שירותי נוטריון. תפקידו של נוטריון הוא לאמת, לאשר או לערוך מסמך משפטי, לצרכים שונים, על פי בקשת הפונה.

נוטריונים הם עורכי דין אשר לצד פעילותם המשפטית של ייעוץ ללקוחות וייצוגם, ממלאים תפקיד חשוב זה של נוטריונים.

כאשר אדם זקוק לשירות נוטריוני, למי עליו לפנות? אמנם, ישנם הרבה עורכי דין בארץ, אך לא כל עורך דין הוא נוטריון ומעבר לכך, כפי שנבחר ייעוץ משפטי בקפידה, כך גם יש לעשות לגבי שירות נוטריוני.

ובכן, היכן נמצא נוטריון וכיצד יש לבחור נוטריון מקצועי?

בימינו, מקור המידע המרכזי הוא כמובן האינטרנט, אשר בו נמצאת כל האינפורמציה לה אנו זקוקים, בעת חיפוש נוטריון. מיד נסביר מהן הדרכים הטובות לאיתור נוטריון ומהם הפרמטרים על פיהם נבחר נוטריון מקצועי.

אתר לשכת עורכי הדין

איתור נוטריון (ראה גם באתר נוטריון http://www.israelnotary.co.il/) יכול להתבצע בשתי דרכים מרכזיות: האחת, באמצעות אתר לשכת עורכי הדין והשנייה, באמצעות חיפוש בפורומים משפטיים.

ציינו כי הנוטריון הוא עורך דין במקצועו ועל כן, מטבע הדברים, מאגר הנוטריונים נמצא באתר לשכת עורכי הדין. המאגר מסייע לנו מאוד באיתור נוטריונים והחיפוש הוא קל ופשוט.

מאגר הנוטריונים ידידותי למשתמש ובאמצעותו נוכל לאתר נוטריון על פי שם, עיר, שפה וכדומה.

אם יש בידינו שם של נוטריון, נוכל לאתר את פרטי ההתקשרות שלו, בחיפוש על פי שם. במידה ונרצה לקבל רשימת נוטריונים בתל אביב, ירושלים, חיפה או כל עיר אחרת, נוכל לערוך חיפוש על פי עיר. זקוקים לשירות של תרגום נוטריוני לספרדית? חפשו נוטריון על פי שפה.

באתר הלשכה, ניתן גם למצוא פרטים על התעריפים של שירותי נוטריון, אשר מתעדכנים מעת לעת. התעריף עבור כל שירות, הוא אחיד לכלל הנוטריונים וזאת במטרה לשמור על זכותו של כל אדם לקבל שירות נוטריוני, כשהוא זקוק לו. 

נוטריון בפורום המשפטי

הפורומים המשפטיים הפכו בשנים האחרונות למקור מידע אדיר עבור גולשים, אשר יכולים לפנות בשאלות אל עורכי דין, מנהלי הפורומים. כיום, ניתן למצוא פורומים משפטיים, בכל ענפי המשפט, כאשר חלק מעורכי הדין, הם גם נוטריונים.

כל שאלה באשר לשירות הנוטריוני, ניתן להפנות לעורך דין נוטריון ולקבל תשובה מהירה ומקצועית. לצד חיפוש נוטריון באתר הלשכה, ניתן למצוא נוטריונים דרך מנועי החיפוש השונים ולראות איזה שירותי נוטריון מציע כל משרד נוטריון.

ברשת, ישנם אתרים המוקדשים לשירות הנוטריוני, המספקים מידע חשוב ומעניין על מוסד הנוטריון כולו ועל כל סמכויות הנוטריון, לרבות תרגום נוטריוני, אימות חתימה, אישור חיים וכולי.

בחירת נוטריון – איך עושים זאת?

כאשר יש צורך בקבלת שירותי נוטריון, ניתן לאתר נוטריון במגוון דרכים, כאמור מעלה. אולם, חשוב לדעת כיצד לבחור נוטריון.

בין אם יש צורך ביפוי כח נוטריוני, באימות צוואה, נכונות תרגום או כל שירות אחר, הבחירה בנוטריון מקצועי, היא בעלת משמעות גדולה. זאת לאור כוחו של האישור הנוטריוני, כפי שמופיע בסעיף 19 לחוק. 

ישנם מספר פרמטרים מרכזיים, אשר מסייעים לנו בבחירה החשובה הזו:

1. מקצועיות : ישנה חשיבות גדולה לביצוע הפעולה הנוטריונית, על פי הדין. קל וחומר כאשר הצורך באישורו של הנוטריון, הוא תנאי לכשירותה של פעולה משפטית אחרת. לפיכך, שמירה על מקצועיות, היא הפרמטר החשוב ביותר.

הלכה למעשה, מדובר בהקפדה על זיהוי המבקש, בירור האם הוא כשיר לבצע את הפעולה, אותה מתבקש הנוטריון לאשר ודרישה להצגת מסמכים, כאשר הוראת החוק דורשת זאת.

2. הפעלת שיקול דעת : נוטריון מקצועי הוא זה הפועל על פי הוראות הדין, אך במקביל, אינו שוכח להפעיל שיקול דעת, טרם יאשר את ביצועה של הפעולה. למשל, אם הנוטריון סבור כי מופעל לחץ על מבקש הפעולה וכי הוא אינו פועל מרצון חופשי, אל לו לנוטריון להסכים לתת אישורו.

3. סבלנות : על הנוטריון מוטלת אחריות להסביר למבקש הפעולה, את משמעותה ולכן, עליו להיות שירותי וסבלני. היה ועלה חשש בלבו של הנוטריון, כי המבקש לא מבין את ההשלכות לפעולה, יסביר זאת שוב, אך בשום פנים, לא ייתן את אישורו, עד שהשתכנע כי המבקש אכן מבין את משמעות הפעולה.

4. תעריף : לכל שירות נוטריוני יש תעריף והנוטריון מחויב לגבות את השכר הקבוע לכל שירות. הוא אינו רשאי לגבות שכר גבוה יותר. ניתן לבדוק את גובה השכר לכל שירות וכך לוודא כי הנוטריון, אכן גובה על פי החוק.

כאשר זקוקים לשירותי נוטריון, ניתן לערוך חיפוש במקומות שונים ברשת, כמו למשל באתר הלשכה. בחירת נוטריון מקצועי, דורשת בדיקה של מספר פרמטרים, כדי לוודא את יושרו, סבלנותו ומקצועיותו של הנוטריון, כפי שפורט בהרחבה במאמר זה.

לקריאה נוספת: כללים לבחירת נוטריון >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב