דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גור חתולים חדש בבית... 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 1569   [ נצפה 2800 פעמים ]

גור חתולים חדש בבית...

 מזל טוב !!! החלטתם לאמץ גור חתולים, אז רגע לפני זה בדיוק הזמן להקדיש מעט מחשבה  בהתאמת הגור לבית ולמשפחה ותכנון הטיפול בו.

 המשפחה:

גור קטן מביא עונג רב במיוחד לבית עם ילדים, אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי ילדים (גם אם הם מבטיחים...) אינם יכולים להיות האחראים האבסולוטיים על הטיפול בבע"ח ולכן לפני שמחליטים להוסיף תוספת למשפחה חשוב לקחת בחשבון שיחד עם השמחה מגיעה גם אחריות.

 החיים בבית:

ההסתגלות של גור חתולים לבית החדש לוקחת מס' ימים. סביבת מחיה חמימה ונעימה, בקבוק חם עטוף במגבת המונח במיטתו ואף תקתוקי שעון (המזכירים לו את פעימות ליבה של אימו) יקצרו תקופה זו. חתולים בוגרים מתקשים להתרגל לסביבה חדשה  (בעיקר זכרים) ולכן מומלץ שלא לאפשר להם לצאת החוצה מן הבית למשך מס' שבועות עד שיתרגלו לביתם החדש.

גורים, ממש כמו תינוקות ? נוטים לישון הרבה יחסית אך עייפות ואפטיה מוגזמת, בעיקר בגורים אשר טרם סיימו את פרוטוקול החיסונים, הנה סיבה טובה ליצור קשר טלפוני עם וטרינר.

מומלץ שלא להשאיר גורים לבדם בחצר. גם עקב הקושי שלהם להסתגל למזג האוויר (חם מדיי בקיץ וקר מדיי בחורף) וכאשר מדובר בגור גזעי גם עקב החשש מגנבתו בשל מחירו האטרקטיבי.

גורים נוטים לשרוט חפצים בבית, בעיקר בזמן גדילת הציפורניים והשיניים ולכן מומלץ לרכוש צעצועי נשיכה והשחזת ציפורניים שונים על מנת שיעסיקו אותם ויענינו אותם יותר מרגלי השולחן בסלון או נעלי הבית האהובות עליכם.

 * חשוב להדגיש כי לחתולים יש נטייה לשחק עם חוטים שונים אשר עלולים להיתקע ולהסתבך במערכת העיכול שלהם ולכן מומלץ שלא לאפשר להם לשחק בכאלו.

 מזון:

את המזון מומלץ להגיש בקערת נירוסטה שכן הפלסטיק נוטה להפריש חומרים שונים למים ולמזון והזכוכית נוטה להישבר ולהוות סכנת פציעה.

המזון הטוב ביותר הנו מזון מסחרי מאיכות טובה. מזון זה מאוזן מבחינת המרכיבים התזונתיים הנחוצים לגור (...בניגוד למזון בייתי).

איכות מזונות החתולים מחולקת לשלושה:

1.      איכות נמוכה יחסית : לצערנו , רובם מתוצרת הארץ, נמכרים לרב ברשתות המזון. עליהם איננו ממליצים העיקר בשל הרכבם התזונתי, אם כי מחירם הנו האטרקטיבי ביותר.

2.      Premium- מזונות באיכות טובה, הרכבם התזונתי מבוסס וטוב ומחירם סביר.

3.      Super Premium- מזונות אשר הרכבם התזונתי מעולה, מאוזן וטעים (חשוב לא פחות...), אך מחירם בהתאם.

בכל מקרה לא מומלץ לתת חלב ומוצריו שכן זה עלול לגרום לשלשולים.

הכמות המומלצת הנה בהתאם לסוג המזון ולרשום על גבי השק. כמות זו יש לתת פעם אחת ביום והחתול יחלק את הכמות למס' ארוחות ביום (חתולים נוטים "לנשנש" ולא לאכול "ארוחות מלאות".

מה אסור - בשום אופן לא לתת עצמות וזה מכיוון שאלו יכולות לפצוע את מערכת העיכול, לגרום לדליפת תוכנה לחלל הבטן ולזיהום וכן במקרים אחרים לחסימות במעיים.

והכי חשוב ? מים נקיים וטריים זמינים 24 שעות ביממה.

 חינוך לצרכים:

גורי חתולים לומדים מהר מאוד כי המקום לעשיית הצרכים בבית הנו ארגז הצרכים. כאשר גור אינו לומד זאת  - יש להניח את הארגז במקום מרוחק ממזונו וממקום השינה שלו ולדאוג לנקות אותו לפחות פעם ביום.

ישנם חתולים אשר לא יעשו צרכים לחלוטין רק בגלל שהארגז "מלוכלך".

את הארגז יש לרפד בחול (לסוגיו השונים). אנו ממליצים על חול מתגבש שכן זה גם אוצר ריחות. גם בעל פעילות אנטימיקרוביאלית, גם אינו נידבק לרגלי החתול (טח"כ משאיר עקבות בבית ולבסוף ? גם חסכוני באופן יחסי שכן לאחר עשיית צרכיו, יש לנקות את הגוש המתגבש בלבד (שתן / צואה) מן הארגז ולא להחליף את כל תוכנו.

 מקלחת:

ככלל מומלץ לא לקלח את הגור לפני גיל שלושה חודשים (כמובן שאם הגור התלכלך לא נשאירו מלוכלך). לחתולים ישנה הגנה טבעית שומנית על העור והפרווה וכאשר מקלחים אותם ? הגנה זו נשטפת והחתול חשוף לזיהומים שונים.

אם החלטנו לקלח את הגור יש להשתמש בשמפו מיוחד לחתולים / גורים על מנת להקטין את החשיפה הנ"ל ככל האפשר.

 שמירה על בריאותו של הגור:

 חיסונים:

  1. מרובעת : חיסון כנגד 4 מחלות מדבקות לחתולים ובעיקר לגורים. חיסון זה ניתן בשלוש זריקות עוקבות בהפרשים של 3 שבועות זו מזו כאשר הגיל המומלץ לזריקה הראשונה הנו 6 שבועות. מהשנה השנייה לחייו זקוק החתול לזריקת דחף נוספת אחת בלבד כל שנה.

עד למתן הזריקה השלישית הגור נחשב "שאינו מחוסן מלא" ולכן עלול עדיין להידבק באחת המחלות אלו, לכן מומלץ בתקופת זמן זו שלא להוציא אותו החוצה ולא לתת לו להיות במגע עם צרכים של חתולים אחרים או עם אזורים בהם חתולים אחרים עושים / עשו את צרכיהם.

  1. כלבת : חיסון זה אינו חובה עפ"י חוק אך במקרים של חתולים אשר חיים בבית ומחוץ לו אנו ממליצים לחסן את אלו גם כן (עקב הסכנה בחשיפה ליונקים אחרים העלולים לחלות בכלבת כגון: כלבי רחוב, חולדות, עטלפים וכיו"ב). כמו כן ניתן עלפי רצון העלים גם לשבב חתולים - שבב אלקטרוני מוזרק מתחת לעור (השבב בגודל גרגיר אורז והוא נושא מספר אשר באמצעותו ניתן לאתר ולזהות את החתול ואת בעליו).

 

* במרכז הרפואי ישנו קורא שבבים אשר בעזרתו מאותרים בעלי בע"ח אבודים רבים מדי שנה.

 FIV ? איידס של חתולים:

חתולי רחוב רבים (בעיקר זכרים) חולים במחלה זו (אל דאגה מדובר בווירוס אשר אינו מדבק שום אופן לבני אדם!). וירוס זה מועבר בין החתולים במגע ישיר בהפרשות שונות כגון: רוק (נשיכות, ליקוקים), דם (נשיכות, שריטות) ומגע מיני.

לאלו החוששים לגורל חתוליהם ? מומלץ להוציא החתול מן הבית כמה שפחות אם בכלל.

 

תילוע:

טיפול מונע כנגד תולעים הנו מומלץ ביותר וזאת גם מכיוון שרב הגורים מודבקים מבטן אימם עוד בתולעי מעיים (גם לאלו המטופלות), גם מפני שהתולעים עלולות להדביק את בני הבית (בעיקר ילדים) וגם מפני שהטיפול באופן יחסי הנו זול ופשוט (כדור, סירופ או זריקה וטיפות על העור בבוגרים). 

את הטיפול הראשון יש לבצע בגיל 6 שבועות ולאחר 10 ימים בשנית ואח"כ טיפול מונע רוטיני כל רבעון.

 טפילים עוריים:

פרעושים ? ניתן לטפל בגורים בספריי Frontline החל מגיל 6 שבועות,אם זאת יעילותו של חומר זה מוטלת בספק עקב השימוש הרב אשר נעשה בו בשנים האחרונות והעמידות אליו פיתחו הפרעושים.

החומר המומלץ כנגד פרעושים במרכז הרפואי הווטרינרי גן יבנה הינו Advantage הניתן להשמה כטיפות על עור החתלתול החל מגיל 8 שבועות. שימו לב כי ברכשכם הטיפות מתאים משקלו של הכלב לזה המופיע על האריזה. שימוש בטיפות במשקל נמוך מזה של הגור אינו יעיל.

חומר נוסף אשר יעילותו מוכחת כנגד פרעושים נקרא Revolution וגם הוא מושם כטיפות על העור. יתרונו של חומר זה בכך כי הינו יעיל גם כנגד טפילי עור שונים אחרים ואקריות אוזניים.

 

סימני אזהרה אשר על פיהם יש לפנות לווטרינר:

 

  1. גור אפאטי, לא מגיב לסביבה.
  2. עייפות מוגזמת / רבה מהרגיל.
  3. הפרשות מוגזמות / רבות מן הרגיל מן העיניים והאף.
  4. חוסר תאבון / חוסר שתייה.
  5. הקאות ושלשולים.
  6. רעידות / כל שינוי בהתנהגות הנורמאלית.

  

אנו מאחלים לכם בהצלחה והנאה מרובה עם הגור החדש.

 ***כל הזכויות שמורות לכותבת המאמר - ד"ר גלית רובין, מרכז רפואי וטרינרי-גן יבנה

בכל שאלה, נשמח לעזור ולענות


מרכז רפואי וטרינרי - גן יבנה  


www.vet4pet.co.il


חפשו אותנו גם בפייסבוק...


http://www.facebook.com/profile.php?id=1034948367


ד"ר גלית רובין


08-8673331




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב