דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכבוד האבוד של האנטנה 

מאת    [ 23/09/2005 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 6538 פעמים ]

ביקשתם להתנתק מהכבלים או מהלוויין? עברתם לדירה חדשה ממנה נותקו הכבלים? ייתכן מאוד שתמצאו עצמכם מנותקים לחלוטין מערוצי הטלוויזיה המקומיים. יתרה מכך, סביר להניח שפניותיכם לחברת הכבלים בבקשה להשיב לכם את החיבור האבוד לאנטנה תתקל בתשובה שבין סירוב מוחלט להתחמקות אלגנטית.

אז אם אתם לא מסתדרים בלי טלוויזיה, אבל מסתפקים בערוץ 1 ו-2, כדאי לכם לדעת כי מה שעושים לכם אינו חוקי. הברירה שמותירים בידכם - כבלים, לוויין
או שאין טלוויזיה, אינה מקרית מבחינת ספקיות השירות. למרבה המזל, המחוקק לא הותיר את האזרח הקטן חסר אונים לחלוטין.

חתכו את הכבל

לפני מספר חודשים רכש לעצמו האזרח ח' דירה בה התקינה בעבר אחת מחברות הכבלים חיבור לכבלים, שנותק לפני שנכנס לדירה. להפתעתו גילה ח' כי חברת הכבלים אף ניתקה את חיבור הדירה לאנטנה המרכזית המותקנת בבניין המאפשרת קליטת ערוצי הטלוויזיה 1,2. כדי שלא יוכל חלילה לתקן בעצמו את התקלה (עניין שקע-תקע פשוט בד"כ) חתכו טכנאי חברת הכבלים את כבל האנטנה.

בתמימותו פנה ח' לחברה בבקשה להשיב לו את החיבור האבוד לאנטנה המרכזית, לשידורים המקומיים ולציביליזציה המערבית. חרף פניותיו הרבות של ח', הן בכתב והן בעל-פה באמצעות עשרות שיחות טלפון, ואף לאחר ביקור טכנאי מטעם החברה בדירה, היא לא מצאה לנכון לשוב ולחבר את הדירה לאנטנה המרכזית.

לאחר מספר חודשים החליט ח' כי קצה נפשו במצב ופנה בזעמו לייעוץ משפטי. בימים הקרובים הוא עומד ח' להגיש תביעה כנגד חברת הכבלים לחיבורו המחודש לאנטנה כמו גם לפיצוי עבור אותם "חודשים אבודים".

כדאי לדעת כי חברות הכבלים (או הלוויין) המנתקות את דירתכם מהאנטנה המרכזית לשם חיבור, חייבת עם תום ההתקשרות ביניכם, להשיב את המצב לקדמותו. לעניין זה קובע החוק כי "הוחזרה החזקה מידי חוכר או דייר לבעל המקרקעין, יהיה בעל המקרקעין רשאי לדרוש מבעל הרישיון הסרת הרשת מהם והחזרתם, ככל האפשר, למצב שהיו בו אלמלא נעשה שימוש בהסכמה כאמור, וכל ההוצאות להסרת הרשת יחולו על בעל הרישיון". קרי: עם דרישת בעל הדירה חייבת חברת הכבלים להשיב את החיבור לאנטנה (אם היה כזה) שנותר על-ידה לשם חיבור הכבלים.

המחוקק אינו מסתפק בכך ומוסיף וקובע כי "(א) בעל רשיון וכל אדם מטעמו... יימנעו עד כמה שהדבר ניתן מגרימת נזק ויחזירו את המקרקעין ככל האפשר למצב שהיו בו אלולא נעשה שימוש בסמכות או בהרשאה כאמור.

(ב) נגרם נזק עקב שימוש בסמכות או בהרשאה כאמור בסעיף קטן (א), ישלם בעל הרשיון פיצויים לניזוק.

(ג) החליט בעל הרשיון לדחות דרישה לפיצויים לפי סעיף קטן (ב), ימסור לתובע הודעה מנומקת בכתב על כך תוך ששים ימים מיום קבלת הדרישה".

לא להכנע מראש

מטרת הסחבת בחיבורה המחודש של הטלויזיה לאנטנה המרכזית מובן - ההמתנה הממושכת תשחוק, כך לפחות מקוות ככל הנראה חברות הכבלים, את עצביכם ותגרום לכם להפוך שוב למנויים נאמנים. גם במקרים אלה לא כדאי להכנע מראש למול חברה גדולה.

את רישיונותיהן קיבלו חברות הכבלים (לפחות לכאורה) כדי להיטיב עם האזרח הקטן ולא כדי לרדות בו. זו אף הסיבה לעובדה שהמחוקק ביקש להגן על האזרח הקטן בחוק, בתקנות וברישיונות שהוענקו לחברות הכבלים. במקרים מסוימים ניתן אף לשלול מאותן חברות את רישיונותיהן לחלוטין.

אמנם סביר להניח שניתוק ספורדי של אזרחים פה ושם לא יביא לכך אך ייתכן מאוד שכדאי לחברות הכבלים להתחיל לקחת העניין לתשומת לבן. כבר היו חברות במשק הישראלי שחשבו שלאזרח הקטן לא תהיה ברירה מלבד צריכת שירותיהן. את האמת הן גילו במקרים רבים מאוחר מדי.

בכל מקרה, שתהיה לכם צפייה מהנה.
המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין.
תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.
www.rnc.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב