דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרכז לקבלה ולקיחה - חלק 1 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2552 פעמים ]

עמוס אמר לי לא להתעסק איתם. "הם כמו כת אני אומר לך. כמו כת." והוא זה שהכיר לי אותם! פשוט לא ייאמן. הכל היה כל כך חדש לי. כנראה שחיישני הביקורת שלי לא היו תקינים כל כך. הידע הרוחני הזה פשוט הפך אותי לגמרי. ספירות. עולמות. עץ חיים. כל סודות הקבלה פרושים לפנייך.

לעמוס היתה חנות אורגנית בניו יורק והיו בה המון ספרי קבלה. הוא זה שהכיר לי את המרכז. הוא סיפר לי שאם אני רוצה ללמוד קבלה – זה המקום. הכל שם היה כל כך אמריקאי. טוב, לזה כבר הייתי רגיל. לא שמתי לב למשהו מיוחד. בארץ זה ישר בולט. ישר נראה מוזר אבל שם? שם זה היה נורמאלי. מרצ'נדייז בייבי – זה שם המשחק.

התחלתי ללכת לשיעורים. היו המון דברים מסביב. ספרים, אירועים, אותיות, מוצרים נילווים. הכל משווק כל כך טוב. הכל מוגש על צלחת של כסף. ועולה המון המון כסף. אבל איכשהו זה היה נראה הגיוני. וכפי שאמרתי כבר – זה היה נראה טוב.

השיעורים היו מאוד פשוטים. מעין גירסא מדוללת מאוד של קבלה – אבל זה מה שחיפשתי באותו הזמן. עזבו אותי ממורכבות. עזבו אותי מתורה ומצוות. תנו לי רוחניות – אבל בגירסה קלה לעיכול. תנו לי את זה מדולל. כמובן שלא הודיתי בזה ולא הייתי מודע לזה – אבל אולי זה מה שיכולתי לעכל באותו הזמן. וזה הגיע ישר אלי.

אני זוכר את הפעם הראשונה שראיתי את עץ החיים – עץ הספירות הקבליות, זה עשה לי משהו. עשה עלי רושם עמוק. הרגשתי מחובר לזה. לא היה לי מושג איך אבל הרגשתי קשר. בכלל – כל החיבור לקבלה היה עבורי מאוד עמוק. זה היה משהו שבשכל לא הצלחתי להסביר אבל משהו בפנים הרגיש שמחה שלא ידעה גבולות. כן – אחרי זה הבנתי שגם זאת בדיוק היתה הבעיה. חוסר בגבולות.

אני זוכר שהדברים ששמעתי שם התחילו להדהד בתוכי והתחלתי להסתכל על החיים שלי כמחפש רוחני. מצד אחד הרגשתי שאני מחפש רוחני שמחובר לדברים מאוד עמוקים ומהצד השני הרגשתי נפרדות מאוד גדולה מהעולם המקיף אותי. מהחברים של העבר ומההורים. מכל מי שהוא לא "רוחני".

כששמעתי בפעם הראשונה על סולם יעקב זה התחיל להתחבר לי. סולם יעקב הוא הסולם שראה יעקב בחלום. סולם שבסיסו בארץ וראשו מגיע לשמים. הסולם הזה סימל עבורי את האיחוד הבלתי נתפס בין שמים וארץ. את ההבנה שאפשר לחבר בין הדברים! שזה לא מנותק כמו שחייתי לפני כן. שאפשר לחבר את העולמות הרוחניים הגבוהים ביותר עם המציאות הגשמית הנמוכה ביותר. זה היה ממש נוקאאוט בשבילי.

לא היה לי מושג איך זה יתיישם בחיי כי – תורה ומצוות ממש לא נראו לי. אבל הפנימיות משכה אותי. במרכז קבלה לא היתה הקפדה על קיום מצוות. לפחות לא למי שהגיע מבחוץ. למדו שם גם יהודים וגם גויים – כך שגם המעצור הזה - מי אתם חושבים שאתם, מה הקטע של העם הנבחר? - לא היה שם. זה באמת אחת המשוכות שכל מי שמתקרב ליהדות עובר בשלב כלשהו – שם פשוט הניחו את המשוכה בצד.

להמשך המאמר: המרכז לקבלה ולקיחה - חלק 2

למאמר המקורי: המרכז לקבלה ולקיחה - חלק 1

התחלות חדשות - עוצמה רוחנית, שמחה, רצון, אמת http://newb.co.il מאמרים ו שיעורי וידאו שיעורים עם רן: ימי ג' מכמורת 20:30, ימי ה' תל אביב 20:30. הוראות הגעה: 050-9766811




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב