דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ומיתוג מטפלים בעידן הדיגיטלי- חלק שני 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 2341 פעמים ]

 

כפי שציינתי במאמר הראשון בסדרה, אחד מתחומי הפעילות המרכזיים שלי, מלבד טיפול כמובן, הוא מיתוג ושיווק מטפלים, הן ברפואה הקונבנציונלית והן ברפואה המשלימה. לשם כך הינני אחד היזמים והשותפים במיזם אינטרנט חדשני עבור קהילת המטפלים בישראל בשם www.olc.co.il, מיזם שמטרתו היא הקמת קהילת מטפלים מקצועית אשר נותנת מגוון שרותים מקצועיים ומקיפים העונים על כל צרכי חבריה. השירות המרכזי אותו אנו מציעים הינו שרות בלעדי וחדשני בשם "מיתוג המטפל" אשר נותן את המענה המקיף ביותר והמקצועי ביותר למטפלים אשר מעוניינים למתג ולשווק את עצמם בצורה המקצועית ביותר. השירות מגיע מתוך ההכרה שלי, לאחר ניסיון של כ-16 בעולם השיווק,הפיתוח העסקי ,הפרסום,המדיה ותהקשורת, ומתוך הניסיון האישי שלי כמטפל כי ישנה חשיבות עליונה לשירות מעין זה לקהילת המטפלים בישראל. בנוסף, אני גם מכשיר מטפלים במכללות לרפואה משלימה בקורס אשר פיתחתי ואשר נקרא "EQB- אינטיליגנציה רגשית לעסקים" את סודות שיווק המטפלים בעידן המודרני. מסיבה זו, ומתוך הכירות עמוקה עם הקהילה וצרכיה, אני מציע סדרת מאמרים מקצועיים הבאים לבאר ולתת כלים וטיפים בידי מטפלים כיצד ניתן להצליח בתחום זה. מקווה שתמצאו אותם מועילים. אז בואו ונמשיך:

אז איך מתחילים למתג מטפל? מהם השלבים בתהליך? ובכן, תהליך מיתוג הינו לא רק תהליך שיווקי עבור המטפל אלא גם תהליך אישי-מקצועי. כפי שציינתי במאמר הראשון, הקושי בשיווק מטפלים נעוץ בעצם העובדה שמדובר ב"שיווק עצמי" של שירות. ולכן, היות ולא מדובר במוצר בר-קיימא, יש לבצע תהליך של בידול ומיצוב מול שאר העוסקים בקטגוריה. על מנת לעשות זאת, על המטפל לעבור, ובמיוחד על המטפל הטרי שזה עתה סיים את לימודיו, תהליך של מיקוד. ולמה הכוונה? מטפלים רבים בתחום הרפואה המשלימה לומדים טכניקות טיפול רבות במסגרת לימודיהם. האינסטינקט הראשוני המנחה אותם כאשר הם באים להציג ולשווק את עצמם הינו לנסות ולפרוש את מרכולתם בפני מטופלים פוטנציאליים. זוהי אינה אסטרטגיה מכירתית-שיווקית יעילה. ומדוע? המטופל אינו מחפש הצפה של מונחים מקצועיים ורשימת סוגי טיפולים אשר אינו אומרים לו דבר. המטופל מחפש פתרון. המטופל מחפש, מה שנקרא בעולם השיווק- תועלות. המטופל מבקש למצוא פתרון למצוקה שלו ורשימה אינסופית חסרת משמעות עבורו לא תעשה זאת. הדבר דומה ללקוח של חברת אינטרנט. לא מעניין אותו כיצד מגיע האינטרנט לביתו ולמחשב שלו. מעניין אותו שהאינטרנט זמין ועובד עבורו. תועלת. זיכרו זאת בבואכם למתג ולשווק את עצמכם. דוגמא? בבקשה. מטפל אשר סיים לימודי עיסוי בטכניקות מרובות עשוי להציג את רשימת כל סוגי הטיפולים שלמד ולנסות על ידי כך להציג חזות של אדם מקצועי ומשכיל בעל כלי עבודה רבים, עובדה אשר אמורה להרשים את המטופל הפוטנציאלי ולגרום לו לחשוב שהמטפל עשוי לטפל בכל בעיה שיש לו. ובכן, דרך נכונה יותר,לדעתי , הינה להציג בפני הלקוח את התועלות, או אפילו תועלת מרכזית אחת, אשר יכולה לנבוע מריבוי הטכניקות שלמד.לדוגמא: "ישראל כהן- מומחה בטיפול בפריצת דיסק" , או "דפנה לוי- עיסוי נשים הרות". ההבדל נעוץ במיקוד. למטופל שלכם יהיה קל יותר לאתר אתכם ולהבין מהי התועלת שאתם מציעים לו. חפשו את נקודות החוזק שלכם, את ההתמחות שלכם, את הצורך שאתם עונים עליו בצורה המיטבית-והתמקדו בו. זה יקל עליכם אך בעיקר על המטופלים שלכם.

תהליך זה של מיקוד המסר מוביל לשתי פעולות מרכזיות נוספות בתהליך המיתוג והשיווק- הבידול והמיצוב. מהו בידול? בידול הוא תהליך של "קביעת הבדל בין דבר לדבר, הפרדה, דיפרנציאציה". על מנת לגרום לעצמכם לבלוט ולהקל במידה ניכרת את המציאה שלכם בים התחרותי בו אתם שוחים עליכם לגרום לעצמכם להיות שונים מול שאר המתחרים שלכם, להיות נבדלים. עליכם למצוא את נקודת החוזקה המרכזית שלכם, את התועלת המרכזית שאתם מייצרים עבור הלקוח שלכם, ולתקשר את המסר הזה. זיכרו- פירוש המילה מותג היא "סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט" . רגשות. מטפלים עוסקים, גם אם הם עוסקים בטיפול גופני בלבד, בעולם של רגשות ואסטרטגיית מיתוג יעילה במיוחד היא לפנות אל הרגש. דוגמא? בבקשה. אם מטפלת היא דמות חמה,מכילה ואוהבת אדם בבסיסה, המיתוג שלה יכול לנבוע ממקום זה, משהו בסגנון: "אורית כהן-מגע של אמא". עולם הערכים הרגשי המיוחס למילים "מגע" ו"אמא" כבר ייצר אצל המטופל הפוטנציאלי את מנעד הרגשות הנובע משימוש בעולם ערכים זה של מילים אלו.

בפעם הבאה- המשך תהליך המיתוג וחשיבות אתר האינטרנט.

 

אורי שקד-טיפולים קצרי מועד. הרצאות,קורסים וטיפולים פרטיים . www.orish.co.il


בעלים ומנכ"ל משותף ב www.olc.co.il- קהילת המטפלים החכמה של ישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב