דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם איומי האבטחה הם באמת כל כך ברורים מאליהם? 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 1728 פעמים ]

אני מזמין אתכם לחשוב על זה רגע לפני שאתם עונים. האם זה כל כך ברור למשתמש כשהוא נתקל בהונאת אינטרנט?

אלה בינינו ש'שוחים' בעולם הטכנולוגי, שומעים לעיתים קרובות ביטויים מעין אלה שטוענים שזה כמעט ילדותי ליפול בפח של הונאות social engineering  (הנדסה חברתית היא מושג מתחום האבטחה ובפרט מתחום אבטחת מידע שמשמעותו שילוב של טכניקות הונאה, התחזות ושכנוע הגורמות לאנשים לציית לבקשת הפורץ - מקור ויקיפדיה) או להשתמש במערכת הפעלה לא מעודכנת. אבל האם זה באמת כך? האם האיום הוא באמת עד כדי כך ברור?

ניקח כמקרה מבחן סיפור על דוב. דוב שייתקל בפעם הראשונה במלכודת פלדה על הרצפה סביר להניח שלא ידלג מעליה אלא ייתפס בה. למה? משום שאין לו ניסיון קודם, המלכודת אינה חלק מ"מאגר הנתונים" של הדוב ולכן הוא לא מסוגל לייחס לה כל משמעות, טובה או רעה. בדומה לכך, גם עכבר שנתקל במלכודת עכברים עם גבינה במרכזה, סביר להניח שייתפס בה משום שאינו מודע לכך שזו מלכודת קטלנית. בסופו של דבר הכול קשור לידע, שנצבר בין השאר על ידי ניסיון קודם או למידה. קרוב לודאי שעכבר שהיה מודע לסכנה שהגבינה תגרום לו, לא היה מתפתה.

לספק נתונים וידע למשתמש

ידע הוא דבר עוצמתי בכל תחום בחיים בכלל ובתחום אבטחת המידע בפרט. ה"אנשים הרעים" תוקפים על ידי ניצול הבורות (או העדר ידע מקדים) של המשתמשים. רוב הקורבנות של התקפות האינטרנט כלל לא היו מודעים לסיכונים או לאיומים עד שהיה מאוחר מדיי. אם משתמש כלשהו מספק את פרטיו האישיים למקור מפוקפק, קרוב לודאי שאין לו שום מודעות לעובדה שמדובר בהתקפת פישינג. בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר בידע, וידע כאמור הוא תולדה של חינוך או התנסות.

ככל שלמשתמש יהיה יותר ידע, כך התקפות הפישינג או ההנדסה החברתית יהיו יותר ברורות וגלויות. ולכן זו אחריות שלנו להמשיך ולתת נתונים שיגדילו את הידע של המשתמש כדי להפוך את ההתקפות, שלנו נראות ברורות כשמש, לברורות גם לשאר המשתמשים.

איומי האינטרנט הם ברורים רק כאשר הם קיימים במאגר הידע או ההתנסויות שלנו, אבל הם משתנים מיום ליום. איומי העולם המקוון משתנים ללא הרף והדרך הטובה ביותר להישאר מוגנים היא להיות מודעים שהם שם.

המסר העיקרי כאן הוא שהגנת המחשב מפני התקפה זדונית נוצרת על ידי מספר שכבות אבטחה. כל שרשרת אבטחה נמדדת לעד לפי החוליה החלשה ביותר שבה. נכון, מומלץ להתמגן בתוכנות אנטי וירוס ואנטי רוגלות חזקות וטובות, אך מומלץ שבעתיים להפעיל את הראש והשכל הישר בעת גלישה באינטרנט או שימוש במחשב. היו מודעים ואל תהיו לחוליה החלשה! הידע שלכם הוא כוח גם בעולם האינטרנט.

רנדי אברמס הצטרף ל- ESET ביולי 2005 בתפקיד הדירקטור לחינוך טכנולוגי. במסגרת תפקידו מעביר רנדי הדרכות לעובדי ומפיצי ESET בכל העולם.

לפני שהצטרף ל- ESET עבד רנדי בחטיבת אבטחת המידע של מיקרוסופט במשך 12 שנים בפיתוח תהליכים שמטרתם למנוע ממיקרוסופט לשחרר תוכנות נגועות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב