דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקור אצל רופא עיניים , הדרך הטובה להתמודד עם בעיות עיניים 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 3840 פעמים ]

 

אין דבר מלחיץ וכואב יותר מלקום בבוקר ולא להצליח לפתוח את העיניים בגלל הדלקת בעיניים. כמו כן, לא נעים לגלות תוך כדי צפייה בסרט או נהיגה אחרי (הרבה זמן שלא נהגתם) שהראייה שלכם כבר לא חדה. זו בדיוק הסיבה שצריך לבקר את רופאי עיניים לפחות פעם בשנה או שנתיים, על מנת לעבור בדיקות תקופתיות ולהימנע ממקרים כאלה.

מי הם רופאי עיניים?

רופאי עיניים תפקידם לאבחן ולטפל במחלות עיניים, על מנת למנוע את הידרדרות או ההחמרה של מחלות. רופאי עיניים מטפלים בכל הגילאים (גם בילדים). על הרופאים לשים לב האם ישנן תופעות מיוחדות אצל ילידם, לבדוק האם יש מחלות עיניים תורשתיות ולטפל בכל המחלות בגיל צעיר ככל האפשר. כמו כן, רופאי העיניים בודקים מחלות המתגלות אצל מבוגרים כמו "גלקאומה" (מחלה קשה שיכולה להתפתח ולגרום לעיוורון) או "ניוון המקולה" שגם כן יכול לגרום לעיוורון. אין זה אומר שרק ילדים או מבוגרים עם מחלות תורשתיות צריכים לעבור בדיקות עיניים, כולנו צריכים לבדוק את העיניים ואת הראייה מדי תקופה.

בדיקת עיניים - למה ומתי?

את בדיקת עיניים רצוי לבצע מדי שנה או שנתיים וכאשר מרגישים שהראייה הולכת ונחלשת או כאשר יש כאבים בעיניים ודלקות. רובנו עברנו לפחות פעם בחיים בדיקת עיניים אצל רופאי עיניים. בדיקת העיניים מתבצעת על ידי אבחון העין, מול הנבדק ישנו פוסטר גדול הרחוק ממנו בשלושה מטרים, הבודק מצביע על הפוסטר (עליו מוצגות אותיות או מספרים בגדלים שונים) והנבדק צריך לקרוא את המספר או את האות. בזמן הבדיקה מכוסה בכל פעם עין אחרת ובתום הבדיקה נקבעת חדות הראייה.

מקרים נוספים בהם יש צורך לפנות אל בדיקת עיניים אצל רופאי עיניים הם לפי הוצאת רישיון נהיגה, לפי גיוס לצה"ל ולפני קבלה לעבודות בהם יש צורך בראייה תקינה.

בדיקת עיניים נוספת שיש לעבור היא במכשיר מיוחד (קרטומטר) הנמצא אצל מרפאת עיניים, באמצעותם בודקים את משטח העין וקימור העין, את בריאות הקרנית ואת בריאות העין ולפיכך להתאים תרופה במידת הצורך.

היכן עוברים בדיקות עיניים?

בדיקות עיניים למטרת טיפול בדלקות ועל מנת לשלול מחלות וכד' ניתן לעבור אצל רופאי עיניים של קופות החולים, התורים אל רופאי עיניים אינם ארוכים וכדאי להגיע לרופא למעקב מדי שנה או שנתיים (תלוי בגילכם). בדיקת ראייה ניתן לעבור גם אצל רופאי עיניים אך גם בחנויות האופטיקה אצל אופטומטריסט. רוב חנויות האופטיקה לא גובות כסף עבור הבדיקה.

במקרים מיוחדים כמו הוצאת רישיון נהיגה יש צורך לפנות אל רופאי עיניים או אופטומטריסטים בחנויות מורשות של משרד הרישוי, יש באפשרותכם לפנות אל רופא העיניים הפרטי שלכם אך בדרך כלל התהליך קצר יותר דרך החנויות המורשות של משרד הרישוי. כך גם בזמן גיוס לצה"ל, ברוב המקרים הרופא הצבאי יבדוק אתכם שוב גם אם תביאו אישור מהרופא הפרטי שלכם.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב