דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה משפטית - לגלות את האמת דרך כף היד 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 4386 פעמים ]

קיבלתם מסמך חתום, החתימה נראית בדיוק כמו החתימה שלכם, אבל אתם חתמתם על המסמך ואתם יכולים להישבע בכך. מה עושים במקרים כאלו למי יש לפנות על מנת להוכיח טענה זו? למקרים בדיוק כמו זה ולמקרים דומים אחרים של זיוף מכתבים ומסמכים הכתובים בכתב יד פונים אל גרפולוג משפטי.

מהי גרפולוגיה משפטית?

גרפולוגיה משפטית היא בעצם חקירה באמצעות הגרפולוגיה. גרפולוג משפטי בודק באמצעות נתונים מוטוריים וגרפיים את כתב היד ומשווה אותו לכתב יד אחר (ברוב המקרים של מתחזה). המטרה של גרפולוגיה משפטית היא לאמת ולבדוק חתימות, לבדוק ולקבוע האם ישנו חשש לזיוף החתימה או כתב היד.

השימוש בגרפולוגיה משפטית נמצא בעיקר במסמכים של ירושות, צוואות, שטר חוב והסכמים שונים. בתי המשפט מתייחסים להחלטתו של הגרפולוג המשפטי ככלי תומך על מנת להגיע להחלטות בסוגיות משפטיות. הגרפולוג המשפטי יכול לתת אינדיקציה מדויקת בנוגע לכתב היד והחתימה. הגרפולוג בודק את הצורה של כתב היד, תנועות מוטוריות שאופייניות לכותב, אימות כתבים, שטף, דינאמיקות כתב היד שאופייניות לכותב ועוד. משווה מסמכים עושה עבודה דומה לגרפולוג אך הוא בודק את גילו של המסמך וגיל הדיו שהם יותר אופייניים לבדיקות מז"פ.

סוגי בדיקות של גרפולוגיה משפטית

גרפולוגיה משפטית עוסקת בחתימות והשוואת כתב היד כאשר יש חשד לזיוף, זיהוי ואימות של חתימות במסמכים והשוואת חתימות במסמכים, הכנת עורכי דין למקרים של חקירה נגדית של גרפולוג משפטי מומחה, מתן עדות של מומחה לגרפולוגיה משפטית בבית משפט, בדיקת זיוף חתימות הנמצאות על מוצרי אומנות וערך, השוואת כתב יד במכתב איומים, בכתובות גרפיטי, בדיקת חתימה על צוואה או ירושה, בדיקת חתימה על תעודת משלוח, ספחי אשראי, המחאות ועוד.

כיצד בוחרים גרפולוג משפטי ומחירים

בישראל קיימים מספר גרפולוגים משפטיים, חלקם מציעים חוות דעת במחיר נמוך במיוחד מהמקובל ואפילו בחינם, אלו גרפולוגים משפטיים שיש להיזהר מהם מפני שחוות דעת של מומחי גרפולוגיה משפטית היא חוות דעת שהעבודה עליה נמשכת מספר שעות תוך כדי שימוש בציוד אופטי-מיקרוסקופי מתקדם כך שאם גרפולוגים משפטיים מציעים לכם חוות דעת בחינם הם בוודאי אינם מומחים או כאלו שנמצאים בתחילת דרכם. החיסכון בעלות חוות דעת יכולה לעלות לכם הרבה יותר כאשר חוות הדעת לא תתקבל ולא תעבור את הביקורת של עורכי הדין בבית המשפט.

פנו אל גרפולוג משפטי מנוסה הדורש מחיר סטנדרטי עבור חוות הדעת שיספק. עלות הערכה גרפולוגית משפטית ראשונית של השוואת חתימות הוא בין 900-1,500 ש"ח, בעבור חוות דעתו של גרפולוג משפטי מומחה למטרת השוואת חתימות המחיר הוא 1,500-2,000 ש"ח. עבור עדותו של גרפולוג משפטי בבית המשפט המחיר נע בין 1,500-2,500 ש"ח, במקרים של תביעה קטנה המחיר יכול לרדת ב- 50% מהמחיר המקובל, לעומת זאת שירותי גרפולוגיה משפטית בתיק פלילי עולה ב- 50% יותר מהמקובל.


המאמר מוגש על ידי אינדקס גרפולוגים, האינדקס הגדול בישראל לגרפולוגיה. האינדקס כולל מאמרים בתחום, פינת חדשות, שאלות ותשובות, וכן אפשרות ליצירת קשר ישיר עם גרפולוגים מכל התחומים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב